Ford Otosan’ın Ürettiği E-Transit Custom, Avrupa Yollarında Ford Otosan’ın Ürettiği E-Transit Custom, Avrupa Yollarında

Volvo, 2021 yılında açıkladığı Stromer hedefinden uzaklaşıyor. Çoğunluğu Çinli Geely Holding'e ait olan İsveçli üretici, 2030'dan itibaren yalnızca elektrikli otomobil üretme planını iptal etti.

Bu açıklama ile birlikte Volvo'nun hisselerinde aşağı yönlü hareketler hızlandı. Yatırımcıları bir anda hayal kırıklığına uğratan Volvo'nun hisse senetleri son altı ayda yüzde 12 değer kaybetti.

Peki Volvo'nun hisseleri neden düşüyor!

Üretim stratejisini değiştiren Volvo, tamamen elektrikli bir otomobil üreticisi olmayı hedeflemek yerine, şimdi 2030 yılına kadar küresel satış hacminin 90'ının tamamen elektrikli veya şarj edilebilir hibrit olacağını, geri kalan yüzde 10'luk bölümü ise esas olarak yanmalı motor kullanan hafif hibritlerden oluşacak

Volvo'nun patronu Jim Rowan, "Sektörün Geleceği elektriklide olduğuna kesinlikle inanıyoruz" dedi. "Ancak elektrifikasyona geçişin doğrusal olmayacağı açık." Müşteriler ve pazarlar farklı hızlarda hareket etti. Ancak elektrikli otomobillere yapılan yatırımlardan kesinti yapmak istemiyorlar.

Mercedes ve Volkswagen de elektrikli araç üretim hedeflerinde değişikliğe gitti!

Bilindiği gibi elektrikli otomobillere olan talep dünya pazarlarının çoğunda son aylarda giderek yavaşlıyor. Volvo, Volkswagen ve Mercedes'in hedeflerini elektrikli lehine revize etme nedenlerinin altında bu durum yatıyor. Yapılan araştırmalara göre, elektrikli araçlara olan talebin gerilemesinin ana nedenlerinin başında içten yanmalı motorlara göre hala yüksek olan fiyatlar ve şarj ağının yavaş genişlemesi. 

Volvo aynı zamanda Avrupa'nın cezai tarifelerinin Çin'de üretilen elektrikli otomobiller üzerindeki etkisinden de çok etkileniyor. Geely yan kuruluşu şu anda Çin'de küçük pilli SUV EX30 gibi araçları üretmeye devam ediyor.

Editör: Abdullah KURTAY