2025 Formula 1 sezonunun ikinci yarışı olan Çin Grand Prix'si, Şanghay Uluslararası Pisti'nde 18. kez düzenleniyor. Tamamen yenilenmiş bir pist, sadece bir saatlik serbest antrenman ve Sprint formatı, bu hafta sonunu oldukça heyecanlı ve tahmin edilemez kılıyor.

Yenilenen Şanghay Pisti

  • Geçtiğimiz yaz pistin yüzeyi ve pit alanı tamamen yenilendi.
  • 2024'ün sonlarına doğru sadece birkaç kez kullanıldı, bu nedenle yüzeyin önceki yıllara göre daha pürüzsüz olması bekleniyor.
  • Sezonun ilk Şanghay yarışı olduğundan, pistin hızla gelişeceği tahmin ediliyor.

Sprint Formatının Getirdiği Zorluklar

2024'te olduğu gibi, bu yıl da ilk Sprint formatı yarışı Çin'de yapılacak. Cuma günü sadece bir serbest antrenman seansı olacak, bu da takımların doğru araç ayarlarını bulmak ve lastik performansını değerlendirmek için sadece 60 dakikası olduğu anlamına geliyor. Cumartesi günkü Sprint yarışı, en azından bir lastik bileşiğini tam olarak değerlendirmek için harika bir test alanı olacak.

Lastik Bileşikleri ve Stratejileri:

Geçen yılkiyle aynı üçlü bileşik kullanılacak: C2 (Sert), C3 (Orta) ve C4 (Yumuşak). C2 özellikle daha yumuşak ve C3'e daha yakın olacak şekilde güncellendi. Hava sıcaklıkları önemli bir faktör olacak, ortalama sıcaklıkların 18°C'yi nadiren aştığı Mart ayında ilk kez Şanghay Grand Prix'sine ev sahipliği yapıyor. Ancak hafta sonu için hava tahminleri 20°C'nin üzerine çıkacağını gösteriyor.

2024'teki Yarıştan Notlar:

Geçen yılki yarışta üç kesinti (bir VSC ve iki Güvenlik Aracı) yaşandı, bu da yarışın sonucunu önemli ölçüde etkiledi. Lastik stratejileri ve pit stop sayıları büyük farklılık gösterdi.

Sprint Hafta Sonu Detayları:

Standart hafta sonu formatından farklı olarak, sadece bir serbest antrenman, Sprint sıralaması ve Sprint yarışı yapılacak. Sprint sıralaması için farklı lastik kuralları geçerli olacak. Sürücülere standart hafta sonuna göre farklı sayıda lastik seti verilecek.

Yarış sonucunu tahmin etmek zor!

2025 Çin Grand Prix'si, yenilenen pisti, Sprint formatı ve değişen lastik stratejileriyle hem takımlar hem de seyirciler için heyecan verici bir hafta sonu vadediyor. Hava durumu ve pistin evrimi, yarışın sonucunu büyük ölçüde etkileyebilir. Bu nedenle, bu yarışın tahmin edilmesi zor ve sürprizlerle dolu olacağı kesin.

İstatistik Köşesi:

  • Çin Grand Prix'si ilk kez 2004 yılında yapıldı.
  • Lewis Hamilton burada altı galibiyetle en başarılı sürücü.
  • Mevcut sürücülerden sadece Fernando Alonso ve Max Verstappen Çin'de yarış kazandı.
  • Pist Uzunluğu – 5.451km

F1 Çin GP'sini McLaren Pilotu Piastri Kazandı F1 Çin GP'sini McLaren Pilotu Piastri Kazandı
  • Birkaç yavaş viraj ve 7-8 kombinasyonu gibi yüksek hızlı virajlar yarışa heyacan katoyor.
  • Geçiş için iki uzun düzlük ve iki DRS bölgesi bulunuyor.
  • Tur rekoru – Michael Schumacher, Ferrari, 2004
  • En çok pole pozisyonu – Lewis Hamilton (6)
  • En çok galibiyet – Lewis Hamilton (6)
  • Pist, yukarı anlamına gelen 'shang' kelimesinin Çince sembolüne benzeyecek şekilde tasarlandı
  • Güvenlik Aracı olasılığı – %75
  • Sanal Güvenlik Aracı olasılığı – %75

Son Beş Çin GP Galibi

  • 2024 – Max Verstappen (Red Bull)

  • 2019 – Lewis Hamilton (Mercedes)

  • 2018 – Daniel Ricciardo (Red Bull)

  • 2017 – Lewis Hamilton (Mercedes)

  • 2016 – Nico Rosberg (Mercedes)

F1 2025 Çin GP'si Yarış Programı

  • Resmi Antrenman:
  • 21 Mart Cuma   06:30-07:30 (TSİ)
  • Sprint Sıralama
  • 21 Mart Cuma   10:30-11:30 (TSİ)
  • Sprint Yarışı:
  • 22 Mart Cumartesi  06:00-07:00 (TSİ)
  • Sıralama Turları:
  • 22 Mart Cumartesi  10:00-11:00 (TSİ)
  • YARIŞ:
  • 23 Mart Pazar 10:00 (TSİ)