Avrupa otomobil pazarında son aylarda dikkat çekici bir değişim yaşanıyor. Elektrikli araç (EV) segmentinde uzun süredir liderliğini koruyan Tesla, Şubat ayında beklenmedik bir şekilde Çinli otomobil markalarının gerisinde kaldı. Bu durum, küresel otomotiv endüstrisindeki güç dengelerinin yeniden şekillendiğinin önemli bir işareti olarak değerlendirilebilir. Peki, bu değişim nasıl gerçekleşti ve gelecekte neler bekleyebiliriz?

Araştırma ve Veriler:

JATO Dynamics'in verilerine göre, Şubat ayında Avrupa'da toplam 966.300 yeni binek otomobil tescil edildi ve bu, geçen yılın aynı ayına kıyasla %3'lük bir düşüşe işaret ediyor. Ancak, akülü elektrikli araç (BEV) kayıtları %26 artarak 164.000 adede ulaştı. Bu, hem Şubat ayı hem de Ocak-Şubat dönemi için kaydedilen en yüksek hacim ve %31 artışı işaret ediyor.

Elektrikli Otomobil Savaşı (2)Tesla'nın Pazar Payı %9,6'ya Düştü!

Bu olumlu arka plana rağmen, Tesla'nın pazar payı %9,6'ya düştü -son beş yılın Şubat ayındaki en düşük seviyesi- Markanın yılbaşından bu yana toplam pazar payına bakarsak 2024'teki %18,4'ten bu yıl %7,7'ye düştü. Tesla'nın Model Y satışları %56 düşerek 8.800 adede gerilerken, Model 3 satışları %14 düşerek 6.800 adede geriledi.

BYD Modelleri Artık İnternete Bağlı! BYD Modelleri Artık İnternete Bağlı!

Byd Atto 2 YanEn Çok Satan Çinli Markalar Volvo, BYD ve Polestar Oldu

Şubat ayında, Çinli otomobil markaları Avrupa'da 19.800 yeni elektrikli araç sattı ve 15.700'den biraz fazla satış kaydeden Tesla'yı geride bıraktı. En çok satan Çinli araç markaları Volvo, BYD ve Polestar oldu.

Analiz ve Yorum:

Tesla'nın yaşadığı düşüşün birkaç nedeni olabilir. Elon Musk'ın siyasetteki giderek daha aktif rolü ve EV pazarında karşılaştığı artan rekabetin yanı sıra, marka en çok satan aracı olan Model Y'nin mevcut versiyonunu, yenilenmiş bir versiyonun piyasaya sürülmesini bekleyerek aşamalı olarak kaldırıyor olması. Bu süreçte markalar, güncellenen model yaygın olarak satışa sunulduğunda normal seviyelere dönmeden önce satışlarında düşüş yaşarlar. Nispeten sınırlı bir model yelpazesine sahip olan Tesla gibi markalar, model değişikliği yaparken satış düşüşlerine karşı  aslında yapacakları bir şey yoktur. Nitekim dünkü haberimizde de okuduğunuz gibi Tesla, bu kaybı en azından Çin Pazarı'nda yaşamamak için 3 yıl vadeli sıfır faizli kampanya başlattı.

Elektrikli Otomobil Savaşı (1)Tesla Avrupa'da Çinli Markaların Saldırısı Karşısında Savunmasız Kaldı!

Çinli markaların yükselişi ise, Avrupa pazarında daha geniş bir model yelpazesi sunmaları, rekabetçi fiyatları ve teknolojik yenilikleri ile açıklanabilir. Özellikle BYD ve Polestar gibi markalar, önemli kazanımlar elde etti.

Renault 5 Turbo 3E Elektrikli Süper Otomobil Efsanesi Geri DönüyorRenault Grubu'nun Avrupa Pazarı'ndaki Yükselişi Hız Kesmiyor!

Renault Grubu'nun %12'lik hacim artışıyla Avrupa Pazarı'nda Şubat ayının en iyi performans göstereni olması da dikkat çekici. Grubun Şubat ayındaki güçlü performansı, Renault Clio, Dacia Duster, yeni Renault Symbioz ve Renault 5'in pazara sürülmeden önce yapılan olumlu yorumlara bağlanabilir.

Çinli Markaların Yükselişi Devam Edecek mi, Tesla Ne Yapacak?

Avrupa elektrikli otomobil pazarında yaşanan bu değişim, rekabetin arttığını ve tüketicilerin daha fazla seçeneğe sahip olduğunu gösteriyor. Çinli markaların yükselişi, Tesla'nın pazar liderliğini sürdürmek için daha fazla çaba göstermesi gerektiğini ortaya koyuyor. Gelecekte, elektrikli araç pazarındaki rekabetin daha da kızışması ve tüketicilerin daha çeşitli ve uygun fiyatlı seçeneklere sahip olması bekleniyor.