Ön aksta nispeten hafif dört silindirli bir motorun ve saf arkadan itişin birleşimi, bu yeni modeli son derece dinamik bir yol tutuşu ve bolca sürüş keyfi sunan adeta bir viraj ustası haline getiriyor.

AMG 2.0 litrelik turbo motor 310 kW (421 hp) güç ve 500 Nm maksimum tork üretiyor. Onu daha özel kılan ise Formula 1™'de kullanılan bir teknoloji olan elektrikli egzoz gazı turboşarjı. Bu şarj şekli, tüm hız aralığında özellikle kendiliğinden olan tepkileri garanti ediyor.

Yeni Mercedes Amg Gt 43 Coupe On Gorunum

 Aracın etrafı boyunca büyük hava girişlerine sahip yeni tasarlanmış ön tampon özellikle dikkat çekici. Daha dar ön ve arka çamurluklar zarif bir görünüm kazandırıyor. Ön çamurluklar için yeni bir süsleme parçası da bulunuyor...

Yeni AMG GT 43 daha dinamik bir sürüş deneyimi sunarken aynı zamanda daha yüksek verimlilik sağlıyor. Turboşarj, kayış tahrikli marş jeneratörünü de besleyen 48 voltluk yerleşik elektrik sistemi üzerinden çalıştırılıyor. Bu kısaca 10 kW'lık (14 hp) ek bir destek sağlıyor. İkinci nesil, 48 voltluk yerleşik elektrik sisteminde mild hibrit olarak da çalışıyor. Bu da performanstaki geçici artışa ek olarak, daha fazla verimlilik için süzülme ve reküperasyon gibi işlevleri de mümkün kılıyor. Start-stop ve coasting fonksiyonları arasındaki geçişler neredeyse hissedilmediğinden yolculuk konforu da artırıyor.

Yeni Mercedes Amg Gt 43 Coupe Arka Gorunum

15 Milyonuncu Chery Brezilya’da Üretilen  TIGGO 8 Oldu! 15 Milyonuncu Chery Brezilya’da Üretilen  TIGGO 8 Oldu!
AMG GT gövde şeklinin karakteristik özellikleri arasında güçlü arka kısım görünümü de yer alıyor. Arka kısımdaki sağ ve solda yuvarlak çift egzoz çıkışları bu görünüme güç katıyor.

Üstün performansıyla öne çıkan AMG GT 43 0’dan 100 km/s hıza 4,6 saniyede ulaşırken en yüksek hızı 280 km/s.

AMG GT 43’te bulunan AMG 2.0 litrelik dört silindirli turbo motor, maksimum 310 kW (421 hp) gücüne 6.750 rpm’de ulaşıyor. Motorun 500 Nm maksimum torku, 3.250 ile 5.000 rpm aralığında sunuluyor. Duruma bağlı olarak, kayış tahrikli marş jeneratörü (RSG) aracılığıyla 10 kW (14 hp) kısa süreli ek güç sağlanabiliyor.

Yeni Mercedes Amg Gt 43 Coupe Kokpit

Standart olarak “hiper-analog” kokpit ve konforlu koltuklarla donatılmış iç tasarım: Mercedes-AMG GT 43'ün iç mekânı, analog geometri ile dijital dünyanın heyecan verici bir kombinasyonunu sunuyor. “hiper-analog” olarak adlandırılan bu tasarım, üç boyutlu bir vizör içine entegre edilmiş tamamen dijital gösterge panelinden oluşuyor. Görünüm, kişiselleştirilebilir ana ekran seçenekleriyle özelleştirilebiliyor. Simetrik tasarımına rağmen kokpit, sürücü odaklı bir yapı oluşturuyor.

Mercedes-AMG GT 43 Coupé Teknik Verileri

Motor

Silindir/sıra düzeni

4/sıralı

Silindir hacmi

Ccm

1.991

Nominal güç 

kW/hp

310/421

Motor devri

1/min

6.750

Ek güç (Takviye)

kW/hp

10/14

Nominal tork

Nm

500

Motor devri

1/min

3.250-5.000

Sıkıştırma oranı

10.0

Güç aktarımı

Sürüş

Arka tekerlekten itiş

Şanzıman

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Dişli oranı

1./2./3./4./5./6./7./8./9. vites

5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60

Geri vites

4.80

Süspansiyon

Ön aks

Alüminyum çift salıncaklı AMG çelik yaylı şasi, çekiş ve fren torku desteği, hafif helezon yaylar ve dengeleyici

Arka aks

Alüminyum çift salıncaklı AMG çelik yaylı şasi, çekiş ve fren torku desteği, hafif helezon yaylar ve dengeleyici

Frenleme sistemi

Hidrolik çift devreli fren sistemi; 390 mm kompozit fren diskleri, önde havalandırmalı ve delikli, 6 pistonlu alüminyum sabit kaliper; arka 360 mm kompozit fren diskleri, içten havalandırmalı ve delikli, 1 pistonlu alüminyum yüzer kaliper; elektrikli park freni, ABS, fren asistanı, 3 kademeli ESP®

Direksiyon

Kremayerli, değişken oranlı (sıfır konumunda 12,8:1) ve değişken hidrolik direksiyon desteğine sahip elektromekanik parametreli hidrolik direksiyon

Jantlar

Ön: 9.5 J x 20; arka: 11 J x 20

Lastikler

Ön: 255/45 ZR 19; Arka: 285/40 ZR 19

Boyutlar ve ağırlıklar

Aks mesafesi

mm

2.700

Tekerlek izi genişliği ön/arka

mm

1.666/1.644

Uzunluk/genişlik/yükseklik

mm

4.728/1.354/1.929

Bagaj kapasitesi

l

351 (isteğe bağlı olarak 675’e çıkabiliyor)

Geçerli AB mevzuatı uyarınca boş ağırlık

kg

1.790

Taşıma kapasitesi

kg

2-kişilik: 215, 2+2-kişilik: 370

Tank içeriği/ek depo

l

70/10

Performans; yakıt tüketimi, karbon emisyonları

0-100 km/saat hızlanma

s

4.6

Maksimum hız

km/h

280 (elektronik olarak düzenlenmiş)

Kombine ağırlıklı yakıt tüketimi

l/100 km

10,3

Kombine CO2 emisyonları

g/km

235

CO2 sınıfı

Euro 6e

Editör: Rezzan Alavant