Bu haftaki test konuğumuz Toyota’nın C-SUV segmentinin yeni oyuncusu Corolla Cross Hybrid... Bildiğiniz gibi Hibrid Teknolojisi konusunda öncü bir marka olan Toyota; Corolla Cross'ta 5. Jenerasyon Hibrit teknolojisi kullanmış.

corolla cross hybrid test-3

Önce Adana'da yapılan harika lansmanda kısa da olsa yakından izleme fırsatı bulduğum, güçlü SUV tasarımı ve yeni standartlarıyla sınıfında öne çıkan Toyota Corolla Cross'u, bu kez 4 günlüğüne konuk ediyoruz.

corolla cross hybrid test-8

Haftanın otomobili: Fiat Egea Cross Wagon Hybrid Haftanın otomobili: Fiat Egea Cross Wagon Hybrid

3 boyutlu etkiye sahip gövde yapısı

Baştan söyleyeyim. 4,460 mm uzunluğu, 1,825 mm genişliği, 1,620 mm yüksekliği ve 2,640 mm aks aralığıyla C-SUV segmentinin yıldızı olmayı tam olarak hak ediyor. Corolla Cross Hybrid, panoramik cam tavanı, geniş bagaj hacmi ve ferah yaşam alanıyla da farkını ortaya koyuyor.

corolla cross hybrid test-7Modern, sofistike SUV görünümünü, etkileyici ve dinamik bir formla buluşturan Corolla Cross Hybrid, karakteristik ön ızgarası, keskin hatlı benzersiz far tasarımıyla adeta 'ben buradayım' çağrısı yapıyor; dinamik tasarımı ve 3 boyutlu etkiye sahip gövde yapısı ile de dikkatleri fazlasıyla üzerine çekmeyi başarıyor.

corolla cross hybrid test-9

Yüksek oturma pozisyonu

Corolla Cross Hybrid, konfor sunan ön ve arka yaşam alanıyla da rakipleriyle farkını ortaya koyuyor. İlk bakışta öne çıkan bu detaylara, geniş yan camları, yüksek oturma pozisyonunu, aydınlık ve geniş görüş açısıyla sürücü ve yolculara keyifli yolculuklar sunan kabinini de ekleyebiliriz. Öte yandan Corolla Cross geniş kapılarıyla kabine binmeyi kolaylaştırırken, kavisli profile sahip arka kapılarıyla içeride daha fazla yaşam alanı sunuyor ve ayarlanabilir arka koltuk sırtlıkları ile yolculuk konforunu da yükseltiyor. Bu özelliklerin önemini bir-kaç günlük sürüş deneyiminden sonra daha iyi anlıyorsunuz.

corolla cross hybrid test-5

Yakıt tüketiminde oldukça cimri

1.8 litre hibrit motora sahip Corolla Cross Hybrid, yeni nesil sistemle birlikte yüzde 15 daha fazla güç üretiyor. Elektrik motoru ve benzinli motoru kombine eden 1.8 litre hibrit sistem, 140 HP güç ve 185 Nm tork üretiyor. Önden çekişli Corolla Cross Hybrid, 170 km/s maksimum hıza çıkıyor ve 0-100 km/s hızlanması da 9,9-10 sn saniye sürüyor..

corolla cross hybrid test-6

Katalog verilerine göre karma yakıt tüketimi (WLTP) 5,0-5,1 lt/100 km olan Corolla Cross Hybrid, yine katalog verilerine göre 115-117 g/km CO2 emisyon değerine sahip. Test sırasında aslında 4,9 lt'yi gördük. Ama bunun için, özellikle tasarrufa odaklanmanız gerekiyor. Yani hibritten mümkün mertebe yararlanmak gerekiyor. Ani gaza basmalarda ve 90 km/s üzerine çıktığınızda durum değişiyor, tabii...

corolla cross hybrid test-1

Farklı yol koşullarında denedik

Test süresi boyunca Corolla Cross'u farklı yol koşullarında deneme imkanı bulduk. Özellikle otobanda, rüzgara açık bölgelerde yüksek hıza çıktığınızda bile rüzgardan etkilenmediğini gördük. Rüzgar direnci oldukça iyi. Yerden yüksek tasarımına karşın dinamik sürüşten asla ödün vermiyor olması, her koşulda iyi tepkiler vermesi beraberinde daha keyifli bir sürüşü getiriyor. Bu da Corolla Cross'u farklı kılıyor. Önde MacPherson ve arkada bağımsız çift salıncaklı süspansiyon sistemi sayesinde İstanbul yakınındaki engebeli köy yollarında bile yüksek sürüş konforundan taviz vermediğine şahit olduk.

corolla cross hybrid test-12

Zengin donanım listesi oldukça uzun

Corolla Cross Hybrid’in yukarıda saydıklarımızın haricinde öne çıkan standart özellikler arasında Toyota T-Mate, Toyota Safety Sense 3 aktif güvenlik teknolojileri, kablosuz Apple CarPlay, 10.5 inç Toyota Touch Multimedya ekranı, 12.3 dijital göstergeler ve kablosuz şarj ünitesi yer alıyor.

corolla cross hybrid test-13

Ayrıca 18 inç alaşım jantlar, elektrikli bagaj kapağı, ambiyans aydınlatması, premium tasarımlı led ön farlar, sıralı ön dönüş sinyali, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, karartılmış arka ve arka yan camları da unutmadan aktarmış olayım. Daha bitmedi; kör nokta uyarı sistemi, ön ve arka park sensörü, Nanoe teknolojili çift bölgeli otomatik klima, ısıtmalı direksiyon, sürücü ve yolcu koltuğu ısıtması ve elektrikli ayarlanabilir sürücü koltuğunu da ekleyelim. Standart olarak sekiz hava yastığına sahip Corolla Cross’ta olası kaza sırasında önde yer alanların birbiriyle çarpışmasını önlemek için kullanılan ön orta hava yastığı da bulunuyor.

corolla cross hybrid test-2

corolla cross hybrid test-10

corolla cross hybrid test-11

Corolla Cross Hybrid alınır mı?

Eğer güncel fiyatı bütçenize uygunsa ve sıra bulursanız, düşünmeden alın. Peki Corolla Cross'ta eleştirecek hiç birşey bulmadım mı, test süresince, diye soru yöneltiğinizi varsayarak cevap veriyorum: Evet yan aynaların konumunu beğenmedim. Bana göre yan görüş alanını bir nebze köreltiyor. Belki 164 cm'lik boyumdan dolayı öyle hissettim, bilemedim! 😀