Bu haftaki konuğumuz uzay filminden çıkıp gelmiş bir araç hissi yaratan Hyundai STARIA... Otomobil gazeteciliğinde geçen 34 yıldan bu yana sayılarını hatırlamadığım kadar test aracı kullandım. Ama en lüks ve en spor olanı dahil; hiçbirinin STARIA kadar çevrede ilgi gördüğünü hatırlamıyorum. Her görenin meraklı gözlerle süzdüğü STARIA için teknolojinin çarpıcı ve fütüristik bir tasarımla birleşmesini simgeliyor desek, abatmış olmayız, herhalde!

Renaulution stratejisinin ürünü Yeni Megane E-Tech Renaulution stratejisinin ürünü Yeni Megane E-Tech

hyundai staria test-3

Adeta bir tasarım harikası olan MPV'nin rakipsiz yıldızı STARIA’nın genel tasarım özellikleri arasında "içten dışa" bir yaklaşım bulunuyor. İç mekân kullanımına öncelik verilmiş. STARIA’daki oturma sistemini ihtiyaca bağlı olarak düzenlemek mümkün. 3+3+3 düzenindeki 9 kişilik oturma kapasitesiyle de abartısız üst düzey konfor sunuyor.

hyundai staria test-1

Hyundai, hem aileler hem de ticari işletmeler için son derece önemli özellikler barındıran STARIA ile ticari modellere tasarım açısından bambaşka bir boyut getirmiş. 9 kişilik konforu bir arada sunan STARIA, günlük rutin işlerin yanısıra ailece çıkılacak uzun yolculuklarda da maksimum verimlilik sağlıyor. Keyifli bir sürüşe sahip olan STARIA, iç mekanında yer alan mobilite deneyimiyle de yolcularına üst düzey konfor sunuyor.

hyundai staria test-7

Geleceği şimdiden deneyimlemek

STARIA’nın dış tasarımı, sade ve modern çizgilerden oluşuyor. Hyundai tasarımcıları yola nereden çıktıklarını anlattırken şu benzetmeyi yapmışlar: "Uzaydan bakıldığında, gün doğarken oluşan dünyanın silüeti, yeni MPV’nin tasarımına da ilham kaynağı oldu."

hyundai staria test-6

Önden arkaya doğru uzanan akıcı tasarımı, farklı ama bir o kadar da modern bir ambiyans oluşturuyor. Bir eğri hareketiyle önden arkaya doğru uzanan tasarım felsefesi, bir uzay mekiği veya uzay gemisinden ilham alındığının ipuçlarını veriyor... STARIA’nın ön tarafında; yatay gündüz farları (DRL) ve aracın genişliği boyunca uzanan uzun ve kısa farlar, şık desenlere sahip geniş ızgara ile birlikte sofistike bir görünüm sergiliyor.

hyundai staria test-2

Genel hatlarına tek tek baktığımızda; tasarımcılar, STARIA'nın modern görünümünü zirveye çıkarmak için ön kısımda tampon ve ızgara da dahil, gövde rengini kullanmışlar. Alçaltılmış gövde yapısı ve yanlardaki geniş panoramik camlar da, genel görünüşü tamamlıyor. Camlar genişlik hissi sağladığı gibi, ciddi anlamda içerideki ferahlığı da artırıyor. “Hanok” olarak bilinen geleneksel Kore mimari tarzı, STARIA’nın iç mekanında kendisini fazlasıyla gösteriyor.

Geniş bir cam ile desteklenen arka kısımdak sade ve saf görünüme diklemesine yerleştirilmiş stop lambaları eşlik ediyor. Arka tampon ise yolcuların bagajlarını kolayca yüklemesine ve boşaltmasına yardımcı oluyor.

hyundai staria test-4

Dış tasarımında uzaydan etkilenen STARIA, iç mekanında da bir yolcu gemisinin salonundan esinlenmiş. Daha alçak bir konumda bulunan emniyet kemerleri ve geniş panoramik pencerelere sahip yenilikçi tasarım mimarisi, araç içindekilere ferah ve sakin bir ortam imkanı sunuyor. Sürücü odaklı kokpitte 4.2 inç renkli dijital gösterge ve 8 inç dokunmatik orta ön panel bulunuyor. Kablosuz şarj özelliğinin yanı sıra her koltuk sırasında bulunan USB şarj girişleriyle de mobil cihazların şarj edilmesine imkan tanınıyor. Anahtarsız giriş ve çalıştırma, elektronik park freni, otomatik ön ve arka klima ve geri görüş kamerası diğer öne çıkan özellikleri.

hyundai staria test-9

Yük veya eşya taşınması için de oldukça kullanışlı. 60/40 oranında katlanabilen koltukların minder kısımları da üst tarafa doğru yatırılarak ekstra alan sağlamak mümkün. Arka sıradaki tüm koltukların bel kısımları da yatırıldığı zaman koltuklar çıkarılmadan dahi oldukça geniş bir kargo alanı elde ediliyor. İsterseniz sadece arka sıradaki koltukları öne kaydırarak tam 1.303 lt bagaj hacimi elde edebilirsiniz. Bu da hem aile hem de ticari amaçla kullanıma ne kadar uygun olduğunu gösteriyor. Tüm koltukları yatırdığınızda çoklu kullanım özelliğini çoğaltmanız mümkün. Bir anda STARIA'yı bir karavan havasına sokmanız da mümkün.

Hyundai STARIA, 2.2 litrelik CRDi motor seçeneği ve 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman ile ithal ediliyor. Hem ekonomik hem de performanslı olan bu dizel motor, 177 beygir gücünde. Hyundai tarafından geliştirilen bu motorun maksimum torku ise 430 Nm. Önden çekişli Hyundai STARIA, yepyeni bir platforma ve süspansiyon sistemine de sahip. Çoklu bağlantılı arka süspansiyonla üretilen otomobil, optimize edilmiş motor performansını en iyi şekilde yola aktarırken aynı zamanda uzun süreli yolculuklarda ekstra konfor ve sürüş keyfi sunuyor.

Hyundai STARIA alınır mı?

Samimi olarak belirtmek isterim ki, bana göre şu anda Türkiye'de satılan MPV klasmanındaki araçların içinde en kullanışlı, en verimli, en keyifli, konforlu ve en şirin seçeneği. Gözünüz kapalı alabilirsiniz. Amaa!... Bulursanız. Çünkü: Hyundai Assan, Kore'den yeterince STARIA alamıyor. Hyundai Assan'ın istediği adet 5 bin, Kore'nin gönderdiği 250 adet. Şu anda Kore, Hyundai Assan'a yol verse, Türkiye'de kısa sürede satış lideri olur.

Editör: Abdullah KURTAY