Electromobility

Stellantis'den yeni hamle; hibrit, şarj edilebilir hibrit ve tamamen elektrikli

Stellantis, çok enerjili üretim teknolojisinden yararlanarak; hibrit, şarj edilebilir hibrit ve tamamen elektrikli olmak üzere farklı teknoloji çözümleri sunuyor.

Dünyanın önde gelen otomotiv gruplarından Stellantis, farklı müşteri tercihleri, sürüş gereksinimleri ve araç boyutlarına göre en uygun seçenekleri sağlamak için çok enerjili üretim teknolojisinden yararlanarak; hibrit, şarj edilebilir hibrit ve tamamen elektrikli olmak üzere farklı teknoloji çözümleri sunuyor.

Avrupa'ya 30 farklı hibrit modeli

Bu kapsamda şirket, 2024 yılı içerisinde Avrupa'da 30 farklı hibrit modelini satışa sunmayı ve 2026 yılına kadar altı yeni model tanıtmayı planlıyor. Stellantis, özellikle en güncel eDCT teknolojisine sahip gelişmiş hibrit modelleri ile Avrupa'da artan müşteri talebine hızla yanıt veriyor. Stellantis, şu anda Avrupa'daki tesislerinin yüzde 70'inden fazlasında hibrit araçlar üretiyor. Ayrıca Stellantis ve ortağı, eTransmissions ortak girişimi ile şu anda Fransa'nın Metz ve İtalya'nın Torino şehirlerinde eDCT üretiyor ve 11 farklı araç üretim tesisine tedarik sağlıyor. Şirketin toplam üretim kapasitesi ise yılda 1,2 milyon eDCT'nin üzerinde.

eDCT teknolojisine sahip gelişmiş hibrit modelleri

Çok enerjili otomobillere yatırımlarını sürdüren Stellantis, özellikle en güncel eDCT teknolojisine sahip gelişmiş hibrit modelleri ile Avrupa'da artan müşteri talebine hızla yanıt veriyor. Bu kapsamda şirket, bu yıl 30 yeni hibrit model sunacak ve 2026 yılına kadar da altı modeli daha yollara çıkarmayı planlıyor. Hibrit versiyonlar, tamamen elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçlara oranla daha uygun bir fiyat seviyesinde karbon emisyonlarını azaltırken kullanıcıya üstün sürüş deneyimi sunuyor. 

Elektrikli, yakıt hücreli, şarj edilebilir hibrit ve hibrit

Stellantis, AB30 hibrit model satışlarında 2023 yılının aynı dönemine kıyasla, 2024 yılı başından günümüze, yüzde 41'lik bir satış artışı kaydetti. Bununla birlikte önümüzdeki dönemde tanıtılacak yeni modellerle beraber yeni müşterilerin oranında da artış bekliyor. Stellantis, AB30 pazarında A ve B segmentleri ile hafif ticari araç pazarlarında elektrikli, yakıt hücreli, şarj edilebilir hibrit ve hibrit dahil olmak üzere düşük emisyonlu araçlarda satış lideri konumunda yer alıyor. 

Gelişmiş menzil ve uygun fiyat

Sürdürülebilirliğin yenilikçi yaklaşımla buluştuğu bir çağın yaşandığını ifade eden Genişletilmiş Avrupa Stellantis Operasyon Direktörü Uwe Hochgeschurtz, “Stellantis olarak Avrupalı müşterilerimiz için hibrit teknolojiyi geliştirme taahhüdümüzle ön planda olmaya devam ediyoruz. Bu teknoloji sadece geleneksel içten yanmalı motorların verimliliğini ve performansını artırmakla kalmıyor, aynı zamanda müşterilerimize daha düşük emisyonlu, gelişmiş menzil ve genel olarak uygun fiyatlı çözümler sunmamızı sağlıyor” dedi.
Stellantis Grubu markalarına ait şu an Avrupa yollarında olan hibrit araçlar ve bu yılın sonlarına doğru pazara sunulacak modeller:
Alfa Romeo Junior ve Tonale 
Citroën yeni C3, yeni C3 AirCross, C4, C4X, C5 AirCross ve C5X
DS 3 ve DS 4 
Fiat Panda ve 600 
Jeep ® Avenger, Renegade ve Compass 
Yeni Lancia Ypsilon 
Maserati Grecale 
Opel/Vauxhall Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera ve yeni Grandland 
Peugeot 208, 308, 308 SW, 408, 2008, yeni 3008 ve yeni 5008

Hibrit motorlu Stellellantis modelleri herkesin ulaşabileceği bir yenilik!

Stellantis, farklı müşteri tercihleri, sürüş gereksinimleri ve araç boyutlarına göre en uygun seçenekleri sağlamak için çok enerjili üretim teknolojisinden yararlanarak; hibrit, şarj edilebilir hibrit ve tamamen elektrikli olmak üzere farklı teknoloji çözümleri sunuyor. Hibrit motorlu araçlar, normalde fren ve yavaşlama sırasında kazanılan kinetik enerjiden yararlanıyor. Bu enerjiyi kompakt ve hafif bir bataryada depoluyor ve hızlanma sırasında enerji yeniden kullanılarak daha verimli bir sürüş deneyimine katkıda bulunuyor.
Stellantis Baş Mühendislik Sorumlusu Yardımcısı Sébastien Jacquet, “Yeni eDCT teknolojimizle daha da rekabetçi hale getirerek farklı modellerde sunduğumuz, çok sayıda müşteri için erişilebilir olan oldukça rekabetçi bir hibrit çözümümüz var. Hibrit araçların kullanımı kolay olup geleneksel içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla sürüş alışkanlıklarında herhangi bir değişiklik de gerektirmiyor. Gelişmiş eDCT teknolojimiz, özellikle düşük hızda sürüş sırasında içten yanmalı motorun stop edilmesini sağlayarak emisyon salınımında ve yakıt tüketiminde azalma sağlıyor. Bu sadece yenilikçi bir çözüm değil, herkesin ulaşabileceği bir yenilik” değerlendirmesinde bulundu.

eDCT hibrit ile ileri seviye teknoloji sunuluyor

Avrupa'da satışa sunulan Stellantis markalı çoğu hibrit araç artık ileri teknoloji ürünü eDCT teknolojisi ve entegre 21 kW elektromotor ile donatılıyor. Böylece örneğin şehir içi sürüş koşullarında tamamen elektrikli sürüş de dahil olmak üzere son derece akıcı ve kolay bir sürüş deneyimi sağlıyor. Elektromotor, sürüş sırasında içten yanmalı motor stop edildiğinde aracın hareket etmesini sağlıyor. Sistemin 48 Volt, 0,9 kWsa bataryası, sabit sürüşte 1 km’ye kadar menzil sağlarken, yarım yükte veya seyir sırasında ise bir miktar elektrik desteği de sağlayabiliyor. Süzülme ve fren sırasında elektromotor, jeneratör işleviyle kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürerek bu enerjiyle bataryayı besliyor. Tek Kayışlı Marş Jeneratörü, elektrikli mod ile hibrit mod arasında hızlı ve sorunsuz bir geçiş sağlıyor.
eDCT teknolojisi ile donatılan  ve optimum yakıt verimliliği için tasarlanan hibrit güç-aktarma sistemi, otomatik şanzımana sahip içten yanmalı motora kıyasla karbon emisyonlarında yüzde 20’ye kadar azalma sağlıyor. Modüler yapısıyla yenilikçi eDCT konsepti, bileşenlerinin yüzde 93’ünün ortak olması sayesinde sadece elektrikli tahrik modülü ve invertörü değiştirilerek şarj edilebilir elektrikli araçlarda da kullanılabiliyor.
Stellantis, şu anda Avrupa'daki tesislerinin yüzde 70'inden fazlasında hibrit araçlar üretiyor. Stellantis ve ortağı, eTransmissions ortak girişimi ile şu anda Fransa'nın Metz ve İtalya'nın Torino şehirlerinde eDCT üretiyor ve 11 farklı araç üretim tesisine tedarik sağlıyor. Şirketin toplam üretim kapasitesi ise yılda 1,2 milyon eDCT'nin üzerinde. 
Stellantis, Dare Forward 2030 hedefleri doğrultusunda, 2030 yılına kadar Avrupa'da satışa sunduğu binek otomobillerdeki elektrikli araç (BEV) satış karmasında yüzde 100 oranına ve Amerika Birleşik Devletleri'nde sunduğu binek otomobil ve hafif ticari araçlarda yüzde 50 elektrikli araç satış karmasına ulaşmayı hedefliyor. Şirket, bu hedefleri doğrultusunda on yıl boyunca dünya genelinde elektrikliye geçiş için 50 milyar Euro'nun üzerinde yatırım yapıyor. Stellantis, bu satış hedeflerine ulaşmak üzere Kuzey Amerika ve Avrupa'daki batarya üretim tesislerinden destek almak da dahil olmak üzere yaklaşık 400 GWsa batarya kapasitesini güvence altına alıyor. Stellantis, 2038 yılına kadar, tüm kapsamlar dahil olmak üzere, kalan emisyonların tek haneli yüzdesel telafisi ile net sıfır karbonlu bir şirket olma yolunda ilerliyor.
 

{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }