Formula 1 bu hafta sonu Ferrari'nin evi Monza'da. Ateşli Ferrari taraftarları Tifosilerin renk katacağı yarış detaylarını sizler için derledik. Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın en önemli duraklarından biri olan İtalya GP'si en keyif veren yarışlardan biri. Geçtiğimiz yılki yarışı Verstappen kazanmıştı. Finişe Perez ikinci ve Leclerc üçüncü sırada gelebilmişti.

Ferrari, son yıllarda güç kaybedince Monza'da beklediği sonuçları alamıyor. Bu hafta sonu gerçekleştirilecek yarışın Ferrari için duble önemi var. Şampiyonluğa yıllardır hasret kalmış taraftara en azından Monza'da bir zafer vermek istiyor İtalyan takım. Geçtiğimiz hafta sonu Ferrari, Hollanda GP'sinde olumlu sinyaller vermişti. En azından podyum için Ferrari pilotlarının şansı var, gözüküyor.

MONZA FATİHLERİ KİM? TIKLA ÖĞREN

Gelelim Monza Pistine... Bu yılki İtalya Grand Prix'si için en önemli değişiklik asfaltla ilgili. Pist ve tesisin yenilenmesi ve modernizasyonu sürecine başlandı ve bu çalışmanın ilk aşamasının bir parçası olarak tüm pistin asfaltı tamamen yenilendi. Ayrıca, bazı alt geçitler değiştirildi: Santa Maria delle Selve'deki ve Ascari şikanı ile Parabolica arasındaki düzlükteki ikisi, ayrıca yayaları ve araçları birbirinden ayırmayı amaçlayan Vedano girişini Parabolica'ya bağlayan yepyeni bir alt geçit inşa edildi. Ayrıca, pistin su toplama ve drenaj sistemleri yenilendi.

Yeni döşenmiş asfalt pist sıcaklığını etkileyecektir; güneş parlıyorsa geçmişe göre daha sıcak olabilir, hatta 50 °C'nin üzerine çıkabilir. Teoride, yeni yüzey daha fazla tutuş sağlamalı ve bu da lastik performansını ve çalışma sıcaklığı aralığını etkileyecektir. 

Monza'da, araçlar genellikle sürtünmeyi azaltmak ve azami hızı desteklemek için sezonun en düşük aerodinamik konfigürasyonunda çalışırlar. Frenleme sırasındaki denge ve iki şikandan çıkan çekiş, lastikleri en çok test eden faktörler ve ayrıca, artık ünlü F1 gazetecisi Michele Alboreto'nun ismiyle anılacak Parabolica ve Curva Grande gibi hızlı virajlardaki yan yükler hafife alınmamalıdır. Bu yılki etkinlik için seçilen üç kuru lastik bileşimi, 2023'teki lastiklerla aynı: Sert olarak C3, Orta olarak C4 ve Yumuşak olarak C5.

Bu, pit stop için gereken sürenin yılın en uzunlarından biri olduğu bir pist, dolayısıyla kağıt üzerinde tek pit stop stratejisi en akıllıcası olacak. Serbest antrenmanlarda, yeni yüzeyin hem performans hem de aşınma açısından uzun yarış sürecindeki lastik davranışı üzerinde nasıl bir etkisi olabileceğini değerlendirmek önemli olacak. Geçtiğimiz yıl yarış çok doğrusaldı ve en sert iki bileşik tercih edilmişti. 20 sürücüden 17'si C4 ile başlamayı seçerken, sadece üçü - Hamilton, Bottas ve Magnussen - C3'ü tercih etti. 14 sürücü sadece bir kez pite girdi, altısı iki kez pite girdi, ancak Piastri'nin durumunda bu, Hamilton ile yaşadığı bir çarpışmanın ardından ön kanadı değiştirme ihtiyacından kaynaklanıyordu. Geriye kalan beş sürücü - Gasly, Zhou, Lawson, Hulkenberg ve Magnussen - bu stratejiyi benimsedi çünkü lastiklerdeki performans düşüşü ilk bölümde zaten çok yüksekti.

Pazar günü gerçekleştirilecek yarışta da takımların pit stop ve lastik seçimleri sonucu etkileyecek faktörlerin başında gelecek. Red Bull, McLaren, Ferrari ve Mercedes dörtlüsü Monza'da hiç olmadığı kadar yarışa asılacak. Bu da bize keyifli bir yarış izleme fırsatı sağlayacak!

Monza Teknik Detaylar:

İlk Grand Prix: 1950
Tur Sayısı: 53
Devre Uzunluğu: 5.793 km
Yarış Mesafesi: 306,72 km
Tur Rekoru: 1:21.046 Rubens Barrichello (2004)

F1 İtalya GP'sinde de Pole Pozisyon Norris'in F1 İtalya GP'sinde de Pole Pozisyon Norris'in

İşte F1 İtalya GP'si Programı:

1. Serbest Antrenman: 30 Ağustos Cuma saat 14:30

2. Serbest Antrenman: 30 Ağustos Cuma saat 18:00

3. Serbest Antrenman: 31 Ağustos Cumartesi saat 13:30

Sıralama Turları: 31 Ağustos Cumartesi saat 17:00

Yarış: 1 Eylül Pazar saat 16:00

Editör: Abdullah KURTAY