Fransız marka, mevcut ürün yelpazesi ile gelecekteki DS Automobiles modellerinin isimlerini birbirine bağlarken, rakam ifadesi olan “N°” isimlendirmesi ile daha cesur bir mantığı benimsiyor. Bu strateji, otomobilin arkasında tam olarak yazılan DS Automobiles ifadesinin yanı sıra N°8 imzasının yer alması ile hem marka ismine vurgu yaparken hem de marka ile model ismini yeterince ayrı konumlandırabilecek.
DS Automobiles CEO'su Olivier François, “Sektörümüzün devrimden geçtiği bir dönemde, DS Automobiles elektrifikasyon stratejisini hızlandırarak ön saflarda yer alıyor. DS N°8 ile marka, Fransız Seyahat Sanatı ile sürdürülebilir ve tavizsiz mobilite sunarak enerji dönüşümünün bir parçası oluyor. DS Automobiles'in kadın ve erkek çalışanları DS N°8'i bu boyutta konumlandıracak malzeme ve teknolojiyi seçtiler” değerlendirmesinde bulundu.
DS N°8, DS Automobiles’in amiral gemisi olacak!
Zarif ve aerodinamik tasarım ile 750 km’lik elektrikli menzil!
Yeni DS N°8’in geride konumladırılan ön camları ve daha alçak bir konuma yerleştirilen kaput tasarımı aerodinamiğe katkı sağlıyor. Böylece verimlilik noktasında son derece güçlü olan yeni DS N°8, WLTP döngüsünde 750 km menzil sunuyor. 0.24 Cx’lik rekor seviyedeki sürüklenme katsayısına sahip olan yeni DS N°8’in her bir gövde parçası, aerodinamik yapısını en üst düzeye çıkarmak için rüzgar tünelinde test edildi. Bununla birlikte ön tamponun alt kısmına, bataryayı soğutmaya yardımcı olan aktif hava girişleri yerleştirildi. DS Automobiles’in bu olağanüstü başarısı, otomobilin aerodinamiği ve markanın gelişmiş teknolojisi üzerine yapılan kapsamlı çalışmaların bir sonucu olarak öne çıkıyor. Aerodinami üzerinde yapılan tüm çalışmalar sayesinde WLTP'ye göre 60 km, otoyolda ise 75 km'lik bir menzil artışı anlamına geliyor. Bu teknik başarı, dış tasarımın estetiğinden hiçbir taviz verilmeden elde edildi.
Yeni DS N°8’in ön tasarımı, yüksek teknolojiyi yansıtıyor. DS Automobiles’in imzası niteliğindeki bu ışık tasarımı, ön tamponda dikey LED gündüz farları ile vurgulanıyor. Bu farlar, üst düzey görüş sağlayan DS PIXELVISION aydınlatma sistemiyle çevreleniyor. DS N°8'in ön tasarımında, ilk kez DS E-TENSE PERFORMANCE teknoloji laboratuvarında geliştirilen V formundaki dikey LED ışık imzası kullanılıyor. Bu ince ve genişletilmiş imza, tüm DS Automobiles modellerinde aynı doğrultuda dikey yapıda kendini gösteriyor ve otomobilin genişliğini ve statüsünü vurguluyor. DS N°8'in farları, iç mekan süslemelerinde kullanılan Clous de Paris desenini yansıtan üç yatay modülden oluşuyor. Ayrıca DS LUMINASCREEN aydınlatmalı ön ızgara, otomotiv dünyasına yenilik geritiyor. DS Automobiles logosu ilk kez seri bir üretim modelinde ışıklandırılırken, dikey aydınlatma çizgileri ile bu canlandırma destekleniyor.
Diğer taraftan, markanın kimliğini korumak için aracın arkasında “N°8” imzası ve altında “DS AUTOMOBILES” yazısı yer alıyor. DS N°8, DS Automobiles modelleri arasında arka tasarımdaki dikey ışık imzasını benimseyen ilk model olarak da öne çıkıyor. Doğrudan DS AERO SPORT LOUNGE'dan esinlenen bu tasarım, DS N°8'i geceleri 100 metreden daha uzaktan bile anında tanınabilir kılmak için ön taraftaki ikonik dikey imzayı yansıtıyor. Bu ayrılmış marka kimliği, marka ile model arasında net bir ayrım sağlarken, elektrikli geleceğe doğru bir ilerlemeyi de işaret ediyor. Yeni DS N°8’in oranları, SUV Coupe konseptini aşacak şekilde rafine edilirken SUV DNA’sına sadık kalındı. Yeni DS N°8’in arka çamurlukları verimliliği artıracak şekilde tasarlanırken üç boyutlu arka aydınlatma grubu aerodinamik akışı optimize etmek için dikey bir ışık imzası taşıyor.
Thierry Metroz, DS Automobiles Tasarım Direktörü, "DS N°8, her iki dünyanın en iyisini bir araya getiriyor; güçlü bir ön ve arka kimlik ile karizma ve fastback profilinin saflığında görülen zarafet, bagaj kapağına kadar uzanan akıcı ve kesintisiz bir tavan hattı ile vurgulandı. DS N°8 ile tasarımcılar SUV coupé'lerin evrimini öngörmüşler ve bu evrimi göz alıcı ve yüksek teknolojili bir ışık imzasına sahip verimli, zarif bir şekil ile ortaya koymuşlar” dedi.
Renklere gösterilen olağanüstü özen
DS N°8, yan tasarımda yer alan pürüzsüz ve duyusal yüzeyler ile önde ve arkada keskin ve belirgin hatlar arasında ince bir denge gözetilerek tasarlandı. DS AERO SPORT LOUNGE konseptinde olduğu gibi, çift tonlu renkte derin bir siyah renk kullanıldı. Bu renk, tavanın üzerinden başlayıp kaputa kadar devam ediyor ve ızgaraya kadar uzanıyor. Bu genişletilmiş çift tonlu renk, DS N°8’in tasarım karakterini ve zarafetini vurgularken, Fransız otomobil üretiminin şimdiye kadarki en parlak dönemini işaret ediyor. Çift renk tonuna sahip kaputun siyah yüzeyini oluşturmak için kullanılan "Paintjet" teknolojisi, seri üretim bir modelde dünyada ilk kez kullanılıyor. Uygulama süreci, fırınlama aşamasına gerek duymadan gerçekleşiyor ve bu da sera gazı emisyonlarını azaltıyor. DS N°8, beş renk farklı renk seçeneği ile yollara çıkacak. Bu seçenekler arasında Topaz Mavisi, Paladyum Gri ve Alabaster Beyaz olmak üzere üç yeni renk bulunurken, İnci Beyazı ve Perla Nera Siyahı da DS N°8’in renk seçenekleri arasında yer alacak.
DS N°8 “aero-verimlilik” için tasarlanmış bir siluete sahip
DS N°8'in silueti, bagaj üzerindeki spoylere kadar uzanan kesintisiz tavan çizgisi ile akıcı ve kesintisiz bir bir profil görünümü sunuyor. Bu spoyler, arkadaki hava akışını optimize ederek, WLTP'ye göre 12 km veya otoyolda 15 km'lik bir menzil artışı sağlıyor. DS N°8'in özenle tasarlanan gövde tasarımı hava akışına yardımcı oluyor. DS N°8, 2,90 m'lik uzun aks mesafesi ve 15,5 cm yerden yüksekliği sayesinde hava akışını optimize ediyor ve 750 km'ye kadar inanılmaz bir menzil sağlıyor. Ön kapılardaki elektrikli, gizli kapı kolları gövde rengiyle sunulurken, arka kapı kolları kapı direklerine entegre ediliyor.
Bununla birlikte "aero-verimlilik", ön tampona entegre edilen ve hareketli kanatçıkları olan kontrollü hava girişleri gibi yüksek teknoloji ürünleri ile destekleniyor. Soğutma amacıyla açılıp kapanan bu hava girişleri, geleneksel bir hava girişine göre yüzde 95’lik, rakip sistemlere kıyasla ise yüzde 40'lık bir aerodinamik kazanç sağlıyor ve bu da WLTP'ye göre 18 km veya otoyolda 22,5 km'lik bir menzil artışına denk geliyor. DS N°8 kaputu da yine enerji tüketimini optimize etmek amacıyla özellikle alçak konumlandırılıyor. 21 inçlik alaşım jantlar ise hafiflik ve sağlamlığı bir araya getirecek şekilde tasarlandı. Bununla birlikte ağırlıkları 20 inçlik jantlardan 6 kg daha düşük. Bu da konfor için kütlede önemli bir tasarruf sağlıyor.
DS N°8, Fransız seyahat sanatını yeni bir kimlikle somutlaştırıyor
Konsolun üst kısmı ana interaktif özelliklere ayrılıyor. “PRND” vites seçici, ‘Sürüş Modu’ seçici ve anında erişilebilen ses seviyesi kontrolü mükemmel bir erişim konforu sunuyor. Bu özellikler, mücevher gibi tasarlanmış ve galaksi şeklini anımsatan ince bir ışık animasyonu ile süsleniyor. Alcantara® ile kaplanan telefon saklama alanı ise değerli bir mücevher kutusuna benziyor. Bununla birlikte gizli saklama alanı ve kol dayamanın altında geniş bir alan yer alıyor. Alt kısımda ise iki adet çıkarılabilir bardak tutucu ve yine iki adet USB-C soketi yer alıyor. Konsolun yan kısımları ise, dokunulduğunda ve bacakla temas edildiğinde hoş bir hissiyat oluşturacak şekilde kaplandı ve dolgunlaştırıldı.
DS N°8 Dinamik Konfor Sunuyor
DS N°8, sürüş deneyimini geliştirmeyi amaçlayan en güncel teknolojilerle dinamik konforun mutlak şekilde yansıtıyor. DS N°8’in sunduğu seyahat sanatı, DS Automobiles tarafından tasarlanan ve geliştirilen özelliklerle şekillendiriliyor.
DS Automobiles Ürün Direktörü Agnès Tesson-Faget, “Markamızın yeni yüzde 100 elektrikli amiral gemisi DS N°8, sınıfında eşsiz elektrik verimliliği ve en yüksek seviyede güvenlik sunarken, dinamik sürüşten ödün vermeden mutlak konfor sağlıyor” dedi.
Yeni DS N°8, Stellantis Grubu'nun STLA Medium platformunu kullanıyor. Bu platformun uzunluğu ve genişliği 97,2 kWh kapasiteye kadar bataryaları barındıracak şekilde optimize edildi. Ayrıca bu platform DS Automobiles yeni amiral gemisinin 740 mm çapındaki büyük tekerleklerine de uyum sağlıyor. Batarya kapasitesi, dingil mesafesi ve büyük tekerleklerden oluşan bu kombinasyon pazarda benzersiz niteliklere sahip. DS N°8, yeni ön ve arka akstan, elektrikli teknolojisine uyarlanmış bir fren sisteminden ve markanın DNA’sı ile mükemmel uyum sağlayan şasi ayarlarından faydalanıyor. Yeni DS N°8 her zamankinden daha fazla dinamik konforu temsil ediyor.
375 HP'ye kadar güç ve 750 km menzil!
DS N°8'in NMC (Nikel-Manganez-Kobalt) bataryasının hücreleri, Stellantis'in kurucularından biri ve en büyük hissedarı olduğu bir ortak girişim olan ACC tarafından Billy-Berclau Douvrin'de (Fransa) tasarlandı ve orada ve üretiliyor. DS N°8'in elektrik motoru ise, grubun bir başka ortak girişimi olan NPE tarafından Trémery (Fransa) tesisinde tasarlandı ve üretiliyorüretildi.
DS N°8, 210 BG ve 350 HP güç üreten yeni yüzde 100 elektrikli güç-aktarma organı seçenekleriyle sunulacak. 350 HP güç üreten versiyon dört tekerlekten çekiş sistemi için iki elektrik motoruyla donatıldı. 350 BG güç üreten dört tekerlekten çekiş sistemine sahip versiyonda +25 BG (toplam 375 BG) ekstra güç sunabiliyor.
DS N°8 uzun menzilli batarya seçeneği ile sunulacak. Bu batarya 97,2 kWh net kapasiteye sahip. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan DS N°8, 12,9 kWh/100 km enerji tüketimi ile (standart WLTP döngüsü) 750 km menzile sahip. Ayrıca otoyolda (120 km/s sabit hızda) 500 km'nin üzerinde etkileyici bir menzil sunuyor.
Birinci sınıf performans sunan önden çekişli DS N°8, tasarımındaki dinamizmi haklı çıkartan bir 0'dan 100 km/sa hıza erişme performansına sahipken dört tekerlekten çekişli versiyonu 5,4 saniyede aynı hıza ulaşıyor. DS N°8, tüm motor seçenekleri ile 190 km/sa ile sınırlandırılmış maksimum hıza ulaşabiliyor. Bununla birlikte Premium otomobil dünyasında yeni bir mihenk taşı olan yeni DS N°8, sürücüsüne olağanüstü konforlu oturma pozisyonu ile üst düzey bir deneyim sağlıyor. Ayrıca, artırılmış gerçeklik teknolojisine sahip DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY sanal gösterge paneli, hız veya takip edilmesi gereken yol gibi ilgili ve kesintisiz bilgileri sağlıyor.
DS N°8 ile daha kolay şarj ve daha kısa molalar
DS N°8, uzun yolculuklar sırasında duraklama sayısını ve süresini minimuma indiriyor. DS N°8, şarj edilmeden Paris'ten Lyon'a kadar 450 km'yi otoyolda gidebilen tek araç olma özelliğine sahip. Yüzde 20 ile yüzde 55 şarj seviyeleri arasında sabit 160 kW maksimum şarj gücü ve batarya ön ısıtma fonksiyonu sayesinde, hızlı şarj istasyonlarında yüzde 20'den yüzde 80 oranına kadar şarj seviyesine erişim 27 dakikada tamamlanıyor.
Daha kısa menzil gerektiren günlük yolculuklar için DS N°8, akıllı batarya yönetimi fonksiyonuna sahip 11 kW'lık bir dahili AC şarj cihazına (ilerleyen dönemde isteğe bağlı 22 kW seçeneği ile) sahip. Ayrıca DS N°8, ısı standart olarak sunulan ısı pompası sayesinde bataryalarının enerjisini korurken daha yüksek bir konfor seviyesi sunuyor. DS N°8’de sunulan 11 kW ve 22 kW'lık dahili şarj cihazları, harici bir elektrikli cihaza güç vermek için V2L (Araçtan Yüke) işlevselliği de sunuyor.
DS N°8, menzilini ve kullanım kolaylığını artıran özellikleri ile enerji konforunu temsil ediyor.
Kamera destekli süspansiyon sistemi
DS N°8, standart olarak, ön camın üst kısmına yerleştirilmiş bir kameraya bağlı değişken sönümleme sistemi ile donatılıyor. Seviye sensörleri ve üç ivmeölçerle desteklenen bu sistem, yol yüzeyini birkaç milisaniye içinde analiz ediyor ve bilgileri, her bir tekerleği kontrol eden bir bilgisayara iletiyor. Bu mekanizma, amortisörün alt ve üst odası arasında (ya da tam tersi şekilde, amortisörün sıkıştırılması veya salınması gerektiğine bağlı olarak) yağın geçişini kontrol eden motorlu bir solenoid valfi aktive ediyor. Süspansiyon, yolun düzensizliklerine mükemmel ve gerçek zamanlı bir şekilde uyum sağlıyor. Bu da DS N°8'in inanılmaz bir yol tutuşu ve konfor sunmasını sağlıyor.