Elektrikli ve Hibrid Araçlar Sürüş Haftası 14-15 Eylül’de İstanbul - Autodrom’da Düzenlenecek! Türkiye'nin ilk ve tek tüketici deneyim odaklı sürüş etkinliği, halka açık ve ücretsiz olarak gerçekleştirilecek. Elektrikli Sürüş Haftası ile 4 Yılda 20 Binden Fazla Kullanıcı Çevreci Ulaşımı Deneyimledi! 

Türkiye’de ilk kez 2019 yılında düzenlenen Elektrikli ve Hibrit Sürüş Haftası’nın 5’incisi, 14-15 Eylül tarihleri arasında, İstanbul – Autodrom yarış pistinde gerçekleştirilecek. Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) desteğiyle, Electric Hybrid Cars Dergisi tarafından düzenlenen etkinlik kapsamında, otomobil ve teknoloji meraklıları hafta sonu boyunca, elektrikli araçları pist üzerinde deneyimleme şansı bulacak. Türkiye'nin ilk ve tek tüketici deneyim odaklı sürüş etkinliği, halka açık ve ücretsiz olarak gerçekleştirilecek. Elektrikli araç satış rakamlarının 2023 yılında rekor seviyeye ulaştığını söyleyen TEHAD Kurucu Başkanı Berkan Bayram, “Bu rakamlara rağmen elektrikli otomobil ile tanışma şansına ulaşamamış büyük bir çoğunluk, yeni bir otomobil alım evresinde kararsız kalan da büyük bir kesim var. Elektrikli ve Hibrid Araçlar Sürüş Haftası ile bu ihtiyaca cevap vermek konusunda yardımcı olmayı hedefliyoruz. Ziyaretçilerimiz sadece otomobillerle değil, elektrikli motosiklet kullanımı, şarj istasyonları, güneş panelleri ve teknolojisi ile de tanışma şansına sahip olacaklar” dedi.

 Türkiye'nin Ilk Ve Tek Tüketici Deneyim Odaklı Sürüş EtkinliğiOtomotiv dünyasında yeni dönemi temsil eden elektrikli araçlar, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla popülerliğini artırıyor. Geçtiğimiz yıl 65 bin adedin üzerinde elektrikli araç satışla dünyanın dikkatini çeken Türkiye, bu yıl daha şimdiden bu rakamın üzerine çıkacak bir performansla ilerliyor. Türkiye, ana ve yan sanayi yatırımlarıyla otomotivin geleceğine hazırlanırken tüketicilerin önemli bir kısmı hala elektrikli araçlara mesafeli yaklaşıyor. Bu durumu ortadan kaldırmak için bundan 4 yıl önce harekete geçen Electric Hybrid Cars Dergisi ile Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD), 14-15 Eylül tarihlerinde Elektrikli ve Hibrid Araçlar Sürüş Haftası’nı 5’inci kez düzenlemeye hazırlanıyor. 

4 yılda 20 binden fazla ziyaretçiyi ağırladı!

Bu yıl İstanbul Autodrom yarış pistinde gerçekleştirilecek olan organizasyonla tüketiciler, Türkiye’de satışa sunulan tüm elektrikli araçları inceleme ve daha da önemlisi deneyimlenme fırsatı yakalayacak. Geçtiğimiz 4 yılda 20 binden fazla ziyaretçiye ev sahipliği yapan Elektrikli ve Hibrid Araçlar Sürüş Haftası’nın, bu yıl da büyük bir ilgiyle takip edilmesi bekleniyor. Elektrikli araç satış rakamlarının 2023 yılında rekor seviyeye ulaştığını söyleyen TEHAD Kurucu Başkanı Berkan Bayram, “Dünya genelinde 2022’ye göre yaklaşık yüzde 35 büyüyen pazarda toplam 14 milyon adetlik elektrikli otomobil satışı gerçekleşti. Ülkemizde de aynı ivme ile 2023 yılını 65 bin 604 adetlik elektrikli araç satışıyla kapattık. Bu yıl sonunda dünyadaki elektrikli otomobil satış rakamının 17 milyon adete, ülkemizde ise 100 bin adete ulaşacağını tahmin ediyoruz” dedi.

Türkiye’de İlk: Kiosk Modeli Şarj İstasyonu Fuarda Tanıtılacak Türkiye’de İlk: Kiosk Modeli Şarj İstasyonu Fuarda Tanıtılacak

Bu satış rakamlarına rağmen elektrikli otomobil ile tanışma şansına ulaşamamış büyük bir çoğunluk olduğunu vurgulayan Berkan Bayram, “Aynı zamanda yeni bir otomobil alım evresinde kararsız kalan da büyük bir kesim var. Elektrikli ve Hibrid Araçlar Sürüş Haftası ile bu ihtiyaca cevap vermek konusunda, yardımcı olmayı hedefliyoruz. Ziyaretçilerimiz sadece otomobillerle değil, elektrikli motosiklet kullanımı, şarj istasyonları, güneş panelleri ve teknolojisi ile de tanışma şansına sahip olacaklar” diye konuştu.

Türkiye’nin alanında ilk ve en büyük etkinliği! 

Bu yıl 5’incisi düzenlenecek Elektrikli ve Hibrid Araçlar Sürüş Haftası’nın, Türkiye’de satışı bulunan tüm markalara ev sahipliği yapacağına işaret eden Berkan Bayram, şöyle devam etti: “Geçtiğimiz yıl 7 bin 500 kayıtlı ziyaretçiyi ağırlayan etkinliğimiz, son 4 yılda toplam 20 bini aşkın kişiye doğrudan, basın yayın organları aracılığıyla ise yaklaşık 5,4 milyon kişiye dolaylı olarak ulaşmayı başardı. Son 4 yılda 20 bini aşkın ziyaretçi, 40’ın üzerinde markanın 100’e yakın modelini test alanımızda deneyimleme şansına sahip oldu. Bu açıdan etkinliğimiz, elektrikli ve hibrid araçların doğrudan kullanıldığı, tüketici deneyim odaklı, Türkiye’nin ilk ve en büyük etkinliği olmuştur. Daha önce hiç yapılmamış ve her yıl artarak devam eden marka ve katılımcı kitlesi ile büyük bir rekora imza atmıştır. Otomotiv, enerji, teknoloji ve mikromobilite sektörlerini temsil eden, ücretsiz olarak katılabileceğiniz etkinliğimizin kapıları, tüm meraklılara açıktır.”