Yüzde yüz elektrikli yerli otomobil Togg, 1 haftada rekor sayıda talep aldı. Togg'un sosyal medyası üzerinden yapılan duyuruda 1 haftada Togg T10X'e 100 bin adet ön sipariş geldi. Sipariş verenler toplam 6 milyar TL peşinat yatırdı.
Yerli elektrikli otomobil piyasaya çıkmadan talep patlaması ile karşı karşıya kaldı. İnternet üzerinden sipariş verilen yerli otomobil Togg için 100 bin kişi sıraya girdi. Söz konusu ön sipariş için, Togg hesabına 6 milyar TL peşinat yatırıldı.
Sadece 12 bin kişi bu yıl içinde araç alabilecek!
Togg’un T10X adını verdiği ilk modeli olan C segmenti SUV’un ön sipariş başvurusu 27 Mart’a kadar devam edecek. İlk 30 saatte 29 bin sipariş alan Togg, 1 HAFTA SONUNDA 100 BİN ADEDE ULAŞTI. Oysa 2023 yılının sonuna kadar toplam 20 bin adet otomobil üretilecek. Bu yılki üretimden sadece 12 bin adedi ön sipariş kampanyası kapsamında tüketiciye satılacak. Ayrıca daha önce satışı yapılacağı duyurulan ve 29 Ekim'e ertelenen Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılına özel üretilecek 2 bin 23 adetlik özel seri ile toplam 14 bin 23 adet otomobil tüketicilerle buluşmuş olacak. Bu yıl üretilecek 20 bin adedin 500'u Devlet Malzeme Ofisi’ne ayrılırken kalan 5 bin 477 otomobili ise Togg’un ortaklarıyla iş ortakları satın alacak.
Nasıl sipariş veriliyor?
Ön sipariş için Togg’un web sitesi ya da mobil aplikasyonundan başvuru yapmak ve 60 bin TL ön ödeme yapmak gerekiyor. Ön sipariş sırasında tüketiciler almak istedikleri versiyonu, donanım ve renk gibi özelliklerini de belirliyor. Bu aşamaları tamamlayan her tüketicinin otomobili satın alması mümkün olmayacak. Çünkü ön siparişler zaten şimdiden üretim adedini geçmiş durumda.
28 Mart’ta noter huzurunda yapılacak kura çekimiyle bu yıl Togg sahibi olmaya hak kazananlar belirlenmiş olacak. Kurada adı çıkmayanlar ise en geç 14 gün içinde yaptıkları ön ödemeyi geri alacak.
Fiyatlar sabitlenecek mi?
Sipariş verenlerin en çok merak ettiği soru, 'fiyatlar sabitlenecek mi?' Sipariş verenlerin çoğu fiyatların sabit tutulacağını sanıyor. Ancak; Togg versiyonlarının fiyatları sabit olmayacak. Örneğin, otomobili kasımda teslim edilecek bir tüketici o dönemde geçerli olan anahtar teslim satış fiyatını ödeyecek. Yani ön siparişini verdiği 973 bin TL’lik otomobili ilk üretileceği ay olan temmuzda bile bu fiyattan alması mümkün görünmüyor. Sonuçta otomobil üretiminde fiyatlar; hammadde, döviz, enerji ve işçilik maliyetleriyle oluşuyor. Yüksek enflasyon yaşayan Türkiye’de otomobil markaları neredeyse her ay fiyatlarına zam yapmak zorunda kalıyor.