Türkiye otomotiv sektörü satış sonrası hizmetlerinin gelişiminde önemli bir rol üstlenen ve sigortalılar ile sigorta şirketleri için sunduğu yenilikçi çözümlerle hayatı kolaylaştıran RS Otomotiv Grubu, 15 yılı geride bıraktı. 2009’da RS Servis ile “önce onarım” felsefesiyle sürdürülebilirliği ve tasarrufu merkezine alarak yola çıkan şirket, 2025 yılı itibarıyla çatısı altındaki 11 farklı markayla kurgulayacağı RS 5.0 vizyonuyla dijitalleşme süreçlerine hız verecek.
Sosyal sorumluluk farkındalığı ve çevreci yaklaşımıyla inovasyonu ve teknolojiyi harmanlamayı hedefleyen RS Otomotiv Grubu, yapay zekanın nimetlerinden faydalanırken aynı zamanda “otomotivde insan merkezli bakış açısını” odağına alarak ülke ekonomisi ve toplum için değer yaratmaya devam edecek.
İlk adımlarını 2001 yılında Ankara’da bölgesel bir servis olarak atan ve 2009 yılında RS Servis adıyla ilk defa tüketicilerin karşısına çıkan RS Otomotiv Grubu, bugün ülke çapında 61 farklı lokasyonda hizmet verebilen büyük bir ekosistemle otomobil sahiplerine birçok çözümü tek çatı altında sunabiliyor; ülke ekonomisine, çevreye ve topluma faydalar sağlıyor. Geride bıraktığımız 2024 yılında yüzde 111 büyüme gösteren RS Otomotiv Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, şirketin RS 5.0 adını verdikleri gelecek vizyonunu paylaştı.
Onarımla otomotivde “sürdürülebilirliğin ta kendisi” oldu
Tüm Türkiye’yi kapsayacak biçimde ulusal çapta faaliyet gösteren RS Otomotiv Grubu, yenilikçi hizmetlerle istihdam yaratırken, yerel ekonomiye katkı sağlıyor. 15 yılda 3 milyon 750 binden fazla araç ve 11,2 milyondan fazla parçanın onarımını gerçekleştirerek 3,2 milyar dolar seviyesinde tasarruf ortaya çıkaran şirket, 10,7 milyar dolarlık araç değer kaybının önüne geçerek tüketicilerin de yanında oldu.
RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, “Önce onarım felsefemiz çerçevesinde gelişmiş hasar onarımı, boyasız onarım gibi tekniklerle 68 bin ton sac ve metalin hurdaya ayrılması önlenerek geri dönüşümü sağlandı, tampon tamiri sayesinde 19 bin ton plastiğin çöpe atılması engellendi. Diğer yandan araçlarda ortaya çıkan hasarlarda, parçaların yenisiyle değişimi yerine onarımı yolunu tercih etmemiz, sigorta sektörüyle hayata geçirdiğimiz iş birliklerinde maliyetlerin düşmesine olanak sağladı. Bu sayede kasko ve sigorta poliçelerindeki prim artışları önlenmiş oldu” açıklamasında bulundu.
Girişimcilerin, gençlerin ve kadınların yanındayız
Geçtiğimiz yıllarda “İşte Eşit Kadın” ve “Kadın Ustalar Yetişiyor İstihdama Katkı” ödülünü alan RS Otomotiv Grubu, kendi alanında beyaz yakalı kadın istihdamı en yüksek şirketlerden biri olarak öne çıkıyor. Sivil toplum kuruluşları, otomobil üreticileri ve distribütörleri ve kamu kurumlarıyla eş zamanlı yürütülen çalışmaların desteğiyle yeni nesli sektöre kazandırmak istediklerini ifade eden Ünaldı, aynı zamanda modüler bayilik sistemleriyle girişimcilerin yanında olduklarını aktardı.
Ahilik ile kurumsallaşmayı, insan odaklı yaklaşımla dijitalleşmeyi birleştiriyoruz
Hem tüketici hem de çalışan nezdinde ahilik kültürünü koruyarak sektöre katma değer sağlamayı amaçladıklarını söyleyen Ünaldı “Sadece RS Otomotiv Grubu olarak değil, tüm satış sonrası hizmetler sektöründe standartları yükseltmek adına adımlar attık. Teknolojinin getirdiği yapay zekâ gibi faydaları yine insan odaklı yaklaşımla sunuyoruz.
Örneğin asistans şirketimiz Tur Assist’te müşteri görüşmelerimizde kullandığımız duygu analizi yapabilen programımızla, yardım hizmetlerine ihtiyacı olan insanlarla empati kuruyoruz. Doludur yağar, hasardır olur diyoruz, RS Boyasız Onarım ’da aracı hasar gören araç sahiplerinin içini rahatlatmak adına yapay zekâ destekli uzaktan ekspertiz teknolojimizi hayata geçiriyoruz. MR teknolojisiyle RS Oto Ekspertiz ’de araçların röntgenini çekerken, aynı zamanda bu röntgenleri okuyabilen yeni nesil otomobil doktorları yetiştiriyoruz. Dijitalleşme ve inovasyon desteğiyle ülke ekonomimize ve ülke insanımıza değer yaratmaya devam edeceğiz” dedi.