Bahreyn Grand Prix’si geride kaldı, peki bu yarış Mercedes için ne ifade ediyordu? Kimi Antonelli bu yarıştan ne tür dersler çıkardı? George Russell neden rakipleri yerine daha çok arabasıyla boğuştu?
2025 Formula 1 sezonunun dördüncü ayağı olan Bahreyn GP'si, sıcak pistin, stratejik karmaşanın ve teknik aksaklıkların iç içe geçtiği, nefes kesen bir mücadeleye sahne oldu. Mercedes garajında ise yarış gecesi biraz karmaşık; ama umut vericiydi.
George Russell: Zorluklara Rağmen Bir Podyum Daha
Russell, yarışa aldığı bir sıra cezasıyla üçüncü sıradan başlasa da, ilk virajda Leclerc’i geçerek yerini geri aldı ve bu agresif açılış hamlesiyle yarış boyunca temposunu yüksek tuttu. Yarışın ilerleyen bölümlerinde fren teli arızası, sinyal sorunları ve DRS sistemindeki aksaklıklar adeta onu aynı anda iki ayrı mücadeleye zorladı. Bir yandan rakiplerini geçmek için çaba sarf eden Russell, diğer yandan aracının sorunları ile baş etmeye çalışıyordu. Ama bu cendere, Russell’ın yarış içi adaptasyon yeteneğini sergilemesi için adeta bir sahneye dönüştü!
Sormamak elde değil; "Böylesine teknik sorunlar yaşanırken bu kadar üst düzey performans göstermek, Russell’ın şampiyonluk adaylığını pekiştiriyor mu?"
Kimi Antonelli: 11. Sıra, Ama Değerli Bir Tecrübe
Antonelli için yarış tam anlamıyla bir deneyim fırsatıydı. Üç pit stoplu agresif strateji, Güvenlik Aracı’nın zamansız müdahalesiyle etkisini yitirince, genç pilot hedeflediği puan barajının dışında kaldı. Ancak ilk turda yaşadığı kayıplara rağmen gösterdiği toparlanma, onun ne kadar hızlı adapte olabildiğini gösteriyor.
Genç sürücüye dair şu soru aklımıza geliyor: Kimi, bu sezon içerisinde istikrarı yakalayıp puan tablosunda kalıcı bir çıkışa imza atabilecek mi?
Yarış sonunda kim ne dedi şimdi ona bakalım
George Russell:
“Son 12 turda fren teli arızası başta olmak üzere birçok sistemsel sorun yaşadık. Her viraja girerken frenin tutup tutmayacağından emin olamamak gerçekten zordu. Yine de ikinci bitirmek, tüm bu zorluklara rağmen büyük bir başarı.”
Kimi Antonelli:
“Zor bir yarıştı. Trafikte bir yandan kirli hava ile boğuştum. Üç pit stop stratejisiyle tempomu bulmakta zorlandım. Ama sıralamalardaki gelişimim ve pistteki mücadelem, benim adıma olumlu işaretlerdi.”
Toto Wolff (Takım Patronu):
“George bugün imkansız bir podyumu takıma kazandırdı. Fren teli arızasına rağmen temposunu korudu ve doğru anlarda iyi savunma yaptı. Kimi içinse yarış; strateji ve öğrenme üzerineydi.”
Andrew Shovlin (Pist Mühendisliği Direktörü):
“George, teknik sorunlara rağmen lastikleri çok iyi yönetti. Kimi ise ilk etapta pozisyon kaybetti ama temposu fena değildi. Stratejik risk bu sefer işe yaramadı ama bu da gelişimin bir parçası.”
Sırada Ne Var? Suudi Arabistan GP’ye Doğru
Mercedes şimdi gözünü üçlü yarış serisinin son halkasına, Cidde’ye çevirmiş durumda. Bahreyn'de kazanılan ivme, özellikle Russell için moral verici. Antonelli ise edindiği verileri hızla pratiğe döküp, artık ilk puanları hedefliyor olacak.