MAN’ın ödüle layık görülen ANITA Projesi; yükleri karayolundan demiryoluna aktarırken otonom kamyonlarla yüzde 40'a varan verimlilik avantajı sağlamayı; ATLAS-L4 Projesi ise, lojistik merkezleri arasında araçların sürücüsüz ilerlemesiyle yorgunluk kaynaklı kazaları azaltmayı ve nakliye süreçlerini optimize etmeyi öngörüyor.
Otonom kamyonlar, özellikle merkezden merkeze olmak üzere lojistik merkezleri arasındaki otoyollarda taşımacılık için çok önemli avantajlar sunuyor. Öncelikle yorgunluktan kaynaklanan arkadan çarpmaları önlemeye yardımcı olup, güvenliği artırıyorlar. Bunun yanında enerji açısından verimli ve bireysel sürüş süresi molalarından bağımsız olmaları sayesinde lojistik akışını istikrarlı bir hale getiriyorlar. Ayrıca sürücülerin bölgesel ve dağıtım taşımacılığında daha farklı taşıma görevleri için serbest kalmalarını sağlayarak, sürücü sıkıntısını hafifletmeye yardımcı oluyorlar.
ATLAS-L4: Otoyolda otonom sürüş için geliştirildi
ANITA: Bir konteyner merkezinde otonom sürüşü öngörüyor
MAN Truck & Bus'a İkinci Kamyon İnovasyon Ödülü
Sektörün geleceğine yön veren prestijli “Truck Innovation Award 2024” ödülü böylece ikinci kez bir MAN otomasyon projesine verildi. Otomatik şantiye güvenlik aracı AFAS, 2019 yılında ilk kez düzenlenen ödül töreninde, bu ödülü kazanmıştı.