Imagry platformunu kullanacak ilk otonom toplu taşıma sistemi bu ay İsrail’in en büyük tıp merkezinde hizmete başlayacak, ikincisi ise birkaç ay sonra Nahariya şehrinde bir halk otobüsü hattında konuşlandırılacak. Her iki platform da önde gelen bir yerel toplu taşıma operatörü olan Nateev Express tarafından yönetilecek. Bu iki pilot program, halkın otonom sürüşü birinci elden deneyimlemesini sağlayacağı için, Imagry platformunun kullanıma sunulmasında da yeni bir aşamaya geçişi hızlandıracak.

Her iki projede de Otokar’ın elektrikli midibüsleri kullanılıyor

Imagry, her iki projede de Otokar’ın yeni ve modern elektrikli midibüslerini kullanacak. Bilindiği gibi Otokar, araçlarını dünya çapında 50’den fazla ülkeye ihraç eden sektör lideri. Yapılan testlerde Otokar’ın yeni e-Centro elektrikli midibüsleri mükemmel menzil ve benzersiz verimlilik sağlaması ile öne çıktı. Yanı sıra sabit, katlanır koltukları ve tekerlekli sandalye alanı ile sınıfının en yüksek yolcu kapasitesine sahip oluşu; geniş ve konforlu araçlar olma özelliği nedeniyle de Otokar’ın elektrikli araçları yurt dışında talep görüyor.

Brisa, Kış Aylarında Güvenli Sürüş İçin Kış Lastiği Öneriyor Brisa, Kış Aylarında Güvenli Sürüş İçin Kış Lastiği Öneriyor

Sistem nasıl çalışıyor!

Çip üzerinde DRIVE Orin sistemine sahip NVIDIA DRIVE platformu, çevredeki ortamı algılamak için aracın sensörlerinden gelen verileri işliyor, ardından ileriye doğru güvenli bir yol planlıyor. Bu aşamada saniyede 254 trilyon işlem sağlanıyor.

2015 yılında kurulan Imagry, seviye 3-4 otonom araçlar için benzersiz haritasız sürüş yazılımı geliştiriyor. Imagry’nin biyo-ilhamlı teknolojisi, araca takılı kameralardan çevresel bilgileri topluyor ve işliyor. Sonra bu veriler, amacı gerçek zamanlı olarak aracın otonom (Tıpkı bir insan sürücü varmış gibi) sürüşünü sağlayacak eylemleri gerçekleştirmek için araçtaki bir bilgisayara gönderiliyor. Imagry’nin bu özel teknolojisi, otonom araçların kesintisiz yolculuklar için bilinmeyen yollarda hızla konuşlandırılmasını sağlıyor. Uygulamada düşük maliyetli sensörler kullanılıyor, bu da yolların ve şehirlerin harici dijital haritalama ihtiyacını ortadan kaldırıyor.

Imagry yazılımı, mevcut sürüş koşullarına bağlı olarak karmaşık sürüş kararlarını anında vermek için gerçek zamanlı bir video akışını yakalayan ve tanıyan derin bir neural network ağı ile en son teknolojiyi birleştiriyor. Bu nedenle, çözüm haritasız, yani önceden öğrenilmiş coğrafi alanlarla sınırlı değil. Bu, en son otonom sürüş teknolojisini minimum mühendislik gereksinimleriyle kullanmak isteyen, hem proje maliyetlerini hem de pazara sürme süresini azaltan ulaşım yetkilileri ve şehir planlamacıları için muazzam bir avantaj. Son dört yıldır Imagry, Amerika Birleşik Devletleri, Almanya ve İsrail’de halka açık yollarda kendi otonom sürüş yazılımıyla donatılmış araçları test ediyor.

Üç kıtada 365 gün süren test sürüşleri yapıldı

Imagry CEO’su Eran Ofir, konuya ilişkin yaptığı açıklamada; “İsrail’de hizmet bölgelerinde ve halka açık yollarda ilk otonom otobüslerin hizmete başlayacak olması Imagry için, muazzam bir kilometre taşıdır. Üç kıtada birkaç yıllık test sürüşü deneyimi, bu yolda en önemli kilometre taşıdır” dedi.