Bundan tam 20 yıl piyasaya sunulan ve hızlıca Hyundai’nin en popüler modellerinden biri haline gelen TUCSON, aralarında Türkiye’nin de olduğu Avrupa pazarında önemli başarılara imzasını attı. C-SUV segmentindeki rekabete yeni bir soluk getiren TUCSON, kullanım özellikleri ve şık tasarımıyla kullanıcıların kalbini fethederek, Hyundai’nin en çok satan ve beğenilen bir otomobil haline geldi. Geçtiğimiz yıl Avrupa'da 158 binden fazla satış başarısı gösteren TUCSON’un ana pazarları arasında Almanya, İspanya ve İngiltere bulunuyor.
"TUCSON, gerek tasarımı gerekse sürüş özellikleriyle övgüleri fazlasıyla hak ediyor"
Satışa sundukları yeni SUV modelle ilgili görüşlerini dile getiren Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “TUCSON, markamızın Avrupa ve Türkiye’deki var olan gücünü artırmaya devam ederken segmentine de her zaman olduğu gibi yepyeni bir soluk getiriyor. Kullanıcılarına sürekli olarak mükemmellik, yenilik ve üstün sürüş dinamikleri sunan TUCSON, ileri teknoloji donanımlarıyla da kusursuz bir ayrıcalık sağlıyor. Bu sebeple, TUCSON modelimiz için mottomuzu “Ona Sahip Olmak Büyük Şans” olarak belirledik. TUCSON, gerek tasarımı gerekse sürüş özellikleriyle bu övgüleri fazlasıyla hak ediyor” dedi.
Yepyeni bir araç içi deneyimi
Çift otomatik sıcaklık kontrolü de makyajla beraber yeni bir ekrana kavuşmuş. Böylelikle bilgi eğlence ekranına ek olarak artık havalandırma ve klima kontrolleri de yepyeni bir ekran üzerinden yapılıyor. Fiziksel düğmelerden ve kontrol butonlarından vazgeçmeyerek geleneksel kabin kullanımını yeni nesil teknolojilerle birleştiren Hyundai, TUCSON modelinde de sezgisel ve sürükleyici bir arayüz sunuyor. Yüksek hızlı dokunmatik özellikli bu ekranlardan anlık yol durumu, ayarlar, müzik ve navigasyon gibi uygulamalara erişilebiliyor. Direksiyona entegre vites kolu (E-shift by wire) Yeni TUCSON’da da kullanılarak hem orta taraftaki alanı hem de genel görüşü oldukça rahatlatmış oluyor. Bu şık otomobilin iç mekanındaysa gri ve siyah olmak üzere iki farklı renk seçeneğine yer veriliyor.
Hyundai Yeni TUCSON, Türkiye’de iki motor seçeneği ve beş farklı donanım seviyesiyle satışa sunuluyor. Tüketicilerin beklentilerini en iyi şekilde karşılayan ve segmentinin tüm özelliklerini en optimum şekilde sunan Yeni TUCSON, hem önden hem de dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip.
Yeni TUCSON, 1.6 litrelik turbo beslemeli T-GDI motorla 5.500 devirde 160 PS güç üretiyor. 7 ileri çift kavramalı DCT otomatik şanzımanla eşleştirilen bu motorun maksimum torkuysa 1.500 – 4.500 devirler arası 265 Nm. Aracın maksimum hızı ise 192 km/s olarak verilirken 0-100 hızlanması ise 4x2 versiyonda 9.4 saniye (4x4 9.8 sn). Bir diğer motor seçeneği ise 1.6 litrelik turbo dizel ünite. Bu motor seçeneği de 4.000 devirde 136 PS güç üreterek yakıt ekonomisine önem veren tüketicilerin ilgi alanına girmiş oluyor.
Aynı zamanda, 620 litreye varan bagaj hacmi, koltuklar yatırıldığında da bu rakamı 1.799 litreye kadar çıkarabiliyor. Giriş seviyesindeki versiyondan itibaren standart olarak LED gündüz sürüş lambaları, 12.3 inç çift gösterge ekranı, dokunmatik bilgi-eğlence sistemi, geri görüş kamerası, ön ve ikinci çarpışma önleme sistemleri, şeritte kalma ve takip asistanı, sürücü dikkat uyarısı ve akıllı hız limit asistanı sunan Yeni TUCSON, böylelikle üst düzey koruma hem de yarı otonom sürüş deneyimi yaşatmış oluyor. Yeni TUCSON, donanım seviyesine bağlı olarak; 360 derece kamera sistemi, Krell Premium Ses Sistemi, kör nokta algılama, deri döşeme, ısıtmalı ve soğutmalı koltuklar gibi özellikleri de kullanıcısına en iyi şekilde sunuyor.
Türk tüketicisi tarafından büyük beğeni toplayan Hyundai Yeni TUCSON’un satış fiyatı ise 1.820.000 TL’den başlıyor.