- Entegre faaliyet raporlaması, şirketlerin sadece finansal sonuçlarını değil, işin sürdürülebilirliğini etkileyen risklerin paylaşılması, şirketlerin yarattığı değer zincirinin açıklanması, çevresel ve sosyal etkilerin aktarılması gibi paydaşlarla daha fazla şeffaf iletişim kurulmasını kapsıyor.
Ford Otosan CFO’su Gül Ertuğ, "2023 yılı, sadece yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle sınırlı kalmadı; aynı zamanda inovasyonun gücüyle şekillenen sürdürülebilirlik çabalarımız ve dijital dönüşüme olan inancımızla geleceği şekillendirme yolunda taahhütlümüzü pekiştirdi. Bu başarıları elde etmemizde, Ford Otosan ailesinin özverili çabalarının büyük payı var.
Geleceği dönüştürme vizyonumuz, çevresel, sosyal ve yönetişimsel açılardan "Gelecek Şimdi" sürdürülebilirlik hedeflerimize uyum sağlayan paydaşlarımızla birlikte yürütülen iş birliğiyle güçleniyor. Uzun yıllardır eşitlik yolunda kararlı adımlarla ilerlerken, otomotiv sektöründeki dijital dönüşümün itici gücünü arkamıza alarak teknoloji ve inovasyon alanında kadın istihdamını artırmak için çalışmalarımızı hızlandırdık. Gelecekte de dönüşümün öncüsü olma vizyonumuzla yatırımlarımızı sürdürerek, elektrikli ve bağlantılı araçlar alanındaki çalışmalarımızı hızlandırarak sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunacağız. 2023 Entegre Raporumuz, sadece finansal değil aynı zamanda çevresel, sosyal ve yönetişimsel faaliyetlerimizi berrak bir şekilde sunarak, net sıfır hedefimize doğru önemli bir yol haritası çiziyor.
Bu kıymetli yolculukta, ekosistemimizle birlikte güçlü bir şekilde ilerleyeceğimize olan inancımız tam. Ford Otosan olarak, daha sürdürülebilir, daha adil ve daha ileri bir gelecek için kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz.” dedi.
Ford’un Avrupa’daki en büyük ticari araç üretim merkezi
Türkiye’nin ticari araç üretiminin yüzde 77’sini, ticari araç ihracatının yüzde 88’ini gerçekleştiren Ford Otosan; yüzde 27’lik pazar payı ile Türkiye’nin ticari araç pazar lideri konumunda. Toplam araç üretiminin yüzde 40’ını gerçekleştiren şirket, yüzde 8,9’luk payla toplam otomotiv pazarında üçüncü sırada yer aldı.
Türkiye’deki Yeniköy, Gölcük ve Eskişehir fabrikaları ile Romanya’daki Craiova fabrikasında faaliyet gösteren Ford Otosan, toplam üretim kapasitesini 746.500 adet olarak açıkladı. Şirket, planladığı yatırımları tamamladığında 2025 yılı itibarıyla 900 bin adedin üzerinde araç üretim kapasitesine sahip olacak.
Yeni nesil Courier’nin Romanya'daki üretimi için 490 milyon avro yatırım planı bulunan Ford Otosan, kendi imzasını taşıyan tamamen elektrikli yeni E-Tourneo Courier ve E-Transit Courier'yi 2024 yıl sonunda hattan indirmeyi öngörüyor. Craiova fabrikasını devralmasının ardından Puma ile binek araçları da üretim portföyüne ekleyen Ford Otosan, Puma'nın tamamen elektrikli ilk versiyonunu da bu yıl sonunda devreye almayı planlıyor. E-Transit Custom’ın üretimine ise dijital ve sürdürülebilir uygulamalarla baştan sona yenilenen Yeniköy fabrikasında yıl içinde başlayacak. İçten yanmalı ve elektrikli aracı aynı anda üretebilen ilk ve tek fabrika olan Yeniköy’de, Ford ve Volkswagen’in stratejik ortaklığı kapsamında yeni nesil Volkswagen 1 tonluk ticari araç modeli de ilerleyen dönemde üretilecek.