GÜNCEL

FIAT, Brezilya ve Türkiye sayesinde var!

Fiat bir kez daha Stellantis'in en çok satan markası oldu. Fiat, geçen yıl dünya çapında grubun diğer bütün büyük markalarını geride bıraktı.

FIAT, geçen yıl dünya çapında yaklaşık 1,27 milyon araç satışı gerçekleştirerek, grubun diğer büyük markaları sırasıyla 1,04 milyon ve 1,11 milyon adetlik satış hacmine sahip Jeep ve Peugeot'yu geride bıraktı. Fiat'ın toplamı, esas olarak Latin Amerika ve Türkiye'deki iyi sonuçlar sayesinde 2022'ye göre %8 arttı.

Genel düşüncenin aksine Avrupa artık Fiat için bir büyüme kaynağı değil. Araçlarının yüzde 39'unu bu bölgede satmasına rağmen değişimin ve büyümenin asıl lokomotifleri Latin Amerika (Brezilya) ve Türkiye'dir.

BREZİLYA
Yıllardır Fiat'ın en büyük tek pazarı olmuştur. Son 10 yılda İtalya operasyonlarından 7 kat daha fazla satış gerçekleştirdi. Bunun nedeni oldukça basit: Tutarlı ve sürekli bir ürün lansman planı. Fiat, Brezilya'da trendleri belirlemesine olanak tanıyan sürekli gelişimiyle tanınıyor. Kamuoyunun dikkatini çekmemesine rağmen yeni araçlarını tanıtmaya devam ediyor. Brezilya, 2023 yılında 472.500 adet satışla markanın küresel hacminin üçte birinden fazlasını oluşturdu.

TÜRKİYE
Fiat'ın 2023 yılında Türkiye'deki hızlı büyümesinin nedenleri Brezilya'dakilerden farklı. Türk lirasındaki değer kaybı nedeniyle para kaybetmek istemeyenler için otomotiv pazarı ekonominin güvenli sektörü haline geldi. Birçok kişi yeni otomobilleri daha yüksek fiyatlara satabilecekleri için satın alıyor. Fiat bu alanda lider konumunda ve bu olgudan muaf değil. Fiat geçen yıl Türkiye'de 193.200 adetlik rekor satış rakamıyla İtalya'daki satıştan sadece 28.300 adet daha az satış gerçekleştirdi.

İTALYA
1997 yılında Fiat, dünya çapındaki toplam 2,16 milyon adetlik aracın 848.500'ünü İtalya'da sattı. Bu, o yıl sattığı otomobillerin %39'unun kendi pazarında kaldığı anlamına geliyor. Geçen yıl, Fiat'ın İtalya'daki satış hacmi küresel toplamın %17'sini temsil ediyordu. 26 yılda yüzde 39'dan yüzde 17'ye düşüş, yurtdışında daha fazla otomobil satılmasının ve İtalya'daki iyi konumun korunmasının sonucu olsaydı, iyi bir haber olabilirdi. Ama durum böyle değil. Fiat'ın küresel karışımda İtalya'nın payının düşük olması, İtalya'daki düşüşün yurtdışındaki düşüşten daha hızlı olmasından kaynaklanıyor.

İki ülke radarda değil

Buradaki sorun merkezin Brezilya ve Türkiye operasyonlarına yeterince önem vermemesi. Gelecek planlarıyla ilgili yeni bir sunum olduğunda odak noktası yalnızca Avrupa. Üst düzey yöneticiler markanın geleceği hakkında konuşurken Brezilya ve Türkiye'nin adı pek geçmiyor. Neden?

(Kaynak: Fiat Group World // Car Industry)


{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }