Meksika'nın başkenti Mexico City'de Pedro ve Ricardo Rodriguez kardeşlerin adıyla anılan Hermanos Rodriguez pisti sezonun en zorlu yarışı Meksika GP'sine ev sahipliği yapacak. Yarışa polde başlayacak olan Ferrari'nin İspanyol pilotu Carlos Saiz yarışı baştan sona domine edebilecek mi?..
F1'in Amerika kıtasındaki serüveni Meksika GP'si ile sürüyor. Cumartesi yapılan sıralama turlarıyla oluşan sürpriz grid sıralaması startta nasıl bir görüntü verecek hep birlikte göreceğiz.
Fotoğraf: Mario Isola-Carlos Sainz...
Pole pozisyon, Ferrari ve Carlos Sainz için çok önemli. Ancak Sainz şüphesiz inanılmaz bir stresle start alacak, çünkü arkasında Verstappen, Norris ve Leclerc var. Hatta Hamilton ve Russell'dan da sürpriz ataklar bekleyebiliriz. Kısacası Sainz daha yarışın ilk turunda hata yapmaya zorlanabilir. Verstappen ve Norris işi tez elden garantiye almak isteyecek. Leclerc, Hamilton ve Russell ise oluşacak karambole göre pozisyon alacak pilotlar.
Magnussen, Gasly, Albon ve Hulkenberg; ilk 3 mücadelesine ne kadar dahil olurlar, biraz da ön sıranın karışmasına bağlı gözüküyor.
Pistin durumuna göz atarsak...
Hermanos Rodriguez pisti 4.304 km uzunluğunda olup, 17 virajlı bir pist. Bu yıl organizatör, üçüncü sektördeki 12 ve 15. virajlar arasındaki bölümü yeniden asfaltladı. Çok düzgün asfalt ve pistin neredeyse hiç kullanılmamış olması, hafta sonunun başında tutuş seviyelerinin oldukça düşük olduğunu gördük. Pilotlar ne kadar hızlanırsa lastik o kadar sertleşiyor.
Meksika şehri deniz seviyesinden 2000 metreden fazla yükseklikte. Hava, otomobillerin ürettiği aerodinamik yere basma kuvvetini azaltarak otomobil performansını etkiliyor. Bunun sonuçlarından biri, aslında maksimum yere basma kuvveti gerektiren pistler için tipik görünen bir ayara rağmen ulaşılan hızların çok yüksek olması ki; bu pistin hız rekoru, 2016'da Williams-Mercedes pilotu Valtteri Bottas'a ait (372,5 km/s).
Hermanos Rodriguez pistinde en uzun düzlüklerde, ana düzlükte ve 3. ile 4. virajlar arasındaki düzlükte, lastiklerin yüzey sıcaklığı oldukça hızlı düşme eğiliminde ve sürücüler, özellikle 1. virajda, tekerleklerin kilitlenmesini ve dolayısıyla lastiklerin hasar görmesini önlemek için fren yaparken çok dikkatli olmak zorunda.
Strateji açısından, bu genellikle tek pit stoplu bir yarış. Geçtiğimiz yıl, sürücülerin çoğu ilk pit stopa kadar olan bölümü mümkün olduğunca uzatmak için Medium lastik ile başlayıp, lastikleri yönetmeye çalıştı.
Bu pistte yapılan toplam 23 yarışın, 15 farklı kazananı oldu. Max Verstappen beş galibiyetle en başarılı sürücü oldu ve Red Bull takımı aynı sayıyla takımlar klasmanında başı çekti. Jim Clark en sık pole pozisyonundan başladı (dört kez) ve Lewis Hamilton en çok podyum finişine sahip pilot oldu (6 kez). Üreticiler arasında Lotus en çok pole pozisyonuna sahip (6 kez ) ve Ferrari 12 kez podyum finişiyle başı çekiyor.