Formula 1'in efsane pisti Monza'da yapılan İtalya GP'sinde Ferrari evinde Leclerc ile kazandı. Monza adeta bayram yerine döndü. Sezonun en çoşkulu ve heyecanlı yarışı olarak Formula 1 tarihine geçmesi gereken 'Monza Yarışı', izleyenlerin hafızasından kolay kolay silinmeyecek bir yarış oldu.
START ANI: Lando Norris (McLaren MCL38), Autodromo Nazionale Monza'daki İtalya GP'sinin startında en önde ve öne geçmek isteyen Oscar Piastri (McLaren MCL38), George Russell (Mercedes F1 W15), Lewis Hamilton (Mercedes F1 W15), Carlos Sainz (Ferrari SF-24 ) mücadeleye başlıyor...
Formula 1 İtalya GP'sini ev sahibi Ferrari kazandı. Monza'daki yarışta Charles Leclerc, belki de kariyerinin en güzel yarışına imza attı. Leclerc, finiş bayrağını geçtikten sonra taraftarlar piste akın etti. Bir anda bayram yerine dönen Monza unutulmayacak bir yarışa daha sahne oldu.
F1 İtalya GP'sinde Leclerc 1., Piastri ikinci ve Norris üçüncü oldu
Formula 1'in efsane pisti Monza'da yapılan İtalya GP'sinde Ferrari evinde Leclerc ile kazandı. Monza adeta bayram yerine döndü. Sezonun en çoşkulu ve heyecanlı yarışı olarak Formula 1 tarihine geçmesi gereken 'Monza Yarışı', izleyenlerin hafızasından kolay kolay silinmeyecek bir yarış oldu.
Formula 1 İtalya GP'sini ev sahibi Ferrari kazandı. Monza'daki yarışta Charles Leclerc, belki de kariyerinin en güzel yarışına imza attı. Leclerc, finiş bayrağını geçtikten sonra taraftarlar piste akın etti. Bir anda bayram yerine dönen Monza unutulmayacak bir yarışa daha sahne oldu. F1 İtalya GP'sinde Leclerc birinci, Piastri ikinci ve Norris üçüncü oldu.
Ferrari risk aldı ve kazandı!
2024 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın 16. yarışı İtalya GP'si ders niteliğindeydi. Pist yenilenmiş, yeni asfalt dökülmüştü. Pistte aylar önce lastik tedarikçisi Pirelli, uzmanlarıyla pist zemini üzerinde uzun çalışmalar yaptı. Pirelli aynı zamanda yarışın da sponsoruydu. Edilen bilgiler elbette tüm takımlarla paylaşıldı. Nitekim Cuma günü yapılan tüm yorumlar; cesaret gösterip, tek pit stop kararı verebilen takımın kazanma şansı daha fazla olacağı yönündeydi. Ferrari, Monza'yı kazanmak için risk almaya hazırdı ve aldı. Tek pit stop kararı ile çok anlamlı bir birincilik aldı. Evet, Monza'da cesur olan tek pit stopla yarışı kazanabilirdi. Ferrari bunu yaptı ve kazandı. Charles Leclerc, tek pit stop stratejisi sayesinde bu sezon ikinci Grand Prix'sini Tifosi'lerin önünde kazandı.
McLaren strateji kurbanı oldu!
McLaren 2 pitstop stratejisi kararı ile aslında yalnış stratejinin kurbanı oldu diyebiliriz. Oysa yarışa en önde başladı McLaren, pole pozisyonda Norris ve 2. sırada Piastri... Norris, şampiyona puanlamasında Verstappen'e her yarış daha fazla yaklaşıyor. Monza'yı kazanmak, Norris için çok önemliydi. Bu moral ve özgüvenle start aldı.
Bu kez startta geç kalmadı ama, takım arkadaşı Piastri onunla dişe diş bir mücadeleye girdi ve onu geçti. Bu durum belki yarışı izleyenler için harikaydı ama, takım için yapılacak birşey değildi. Kalan tüm yarışlardan puan çıkarmak gerekiyor, hem de iyi yerlerden. Norris'in şampiyon olma şansı Piastri'den çok fazla. Ama nedense takım Piastri'nin Norris'le yarışmasına ses çıkarmıyor.
Böyle giderse McLaren yakında büyük bir hüsran yaşayabilir. Monza'da ikinci ve üçüncü sırada podyumda yer aldılar ama, her zaman şans onlardan yana olmayabilir. Bu arada Piastri'nin performansı ve cesareti oldukça fazla. Yarışa güzel asılıyor, korkmuyor, kolay kolay pes etmiyor.
Norris'in işi zor. Piastri, geleceğin pilotu olma yolunda hızla ilerliyor.
Ferrari dersini iyi çalışmış
Ferrari dersini iyi çalışmış, ekip ve pilotlar tek yürek olmuş bir görünümle yarışa başladılar. Özellikle de Leclerc yarışta lastiklerini çok iyi korudu ve tek pit stop stratejisini piste yansıttı. Ferrari hem genel yarış stratejisi, hem de pitstoplardaki performansı yarışa yansıtarak, kendi evlerinde kazanmanın mutluluğunu yaşamayı hak etti. Sainz, biraz tutuktu. Klasik Sainz hastalığı, harlayıp, harlayıp bir anda sönüyor. Anlaşılan Ferrari'den çoktan gitmiş, Sainz!...
Russell hırsının kurbanı oldu!
Mercedes'teki yükseliş her yarış gözleniyor. Birinci pilot olacak George Russell, hata yapmaya devam ediyor... Aslında önümüzdeki sene Mercedes'i daha zor günler bekliyor. Bir kere Russell çok aceleci. Hiç beklemeden, düşünmeden, tartmadan öne geçmeye çalışıyor. Serinkanlı değil. Monza'da yarış dışı kalmadığına şükretmeli. Eğer Russell acele etmeseydi, Mercedes Monza'da yarışı farklı bitirebilirdi.
Verstappen yarışlardan kopmuş gibi!
Verstappen'de bir haller var. O hırs, o azim ve performansı artık göremiyoruz. Bu durum sadece McLaren'in güçlenmesi ile böyle oldu demekle geçiştirilemez. Ne olursa olsun, deneyimli pilotlar her zaman şapkadan tavşan çıkartma becerisini göstermeliler.
Anlayacağınız Red Bull'da gerileme devri hala sürüyor. Bu gidiş devam ederse Verstappen'in şampiyonluk şansı ve Red Bull'un marakalar şampiyonluğu da gider. Çünkü kalan tüm yarışlar, artık birer final yarışı olacak. McLaren, Ferrari ve Mercedes... Red Bull artık tek rakiple değil, üç rakiple savaşmak zorunda. Bunun altından kalkarlar mı? O, biraz da rakiplerin sık hata yapmalarına bağlı gözüküyor!
STARTA ÇARPIŞMA: Nico Hulkenberg ve Yuki Tsunoda startta çarpıştı. Tsunoda pite girdi ama yarışa sonra devam edemedi. Hulkenberg ise pit cezası aldı.
F1 İtalya GP'si Genel Klasmanı
1-Charles Leclerc
Ferrari
2-Oscar Piastri
McLaren Mercedes
3-Lando Norris
McLaren Mercedes
4-Carlos Sainz
Ferrari
5-Lewis Hamilton
Mercedes
6-Max Verstappen
Red Bull Racing Honda RBPT
7-George Russell
Mercedes
8-Sergio Perez
Red Bull Racing Honda RBPT
9-Alexander Albon
Williams Mercedes
10-Kevin Magnussen
Haas Ferrari
11-Fernando Alonso
Aston Martin Aramco Mercedes
12-Franco Colapinto
Williams Mercedes
13-Daniel Ricciardo
RB Honda RBPT
14-Esteban Ocon
Alpine Renault
15-Pierre Gasly
Alpine Renault
16-Valtteri Bottas
Kick Sauber Ferrari
17-Nico Hulkenberg
Haas Ferrari
18-Zhou Guanyu
Kick Sauber Ferrari
19-Lance Stroll
Aston Martin Aramco Mercedes
20-Yuki Tsunoda
RB Honda RBPT (kaldı)
* Yarışın en hızlı turunu Norris attı. Norris + 1 puanın sahibi olan pilot oldu.