AIMOGA robotları akıllı ürünlerin geleceğini gösterdi AIMOGA robotları akıllı ürünlerin geleceğini gösterdi
  • Yazılım tanımlı araçlara yönelik çözümler, gelecekte üreticilere ve diğer tedarikçilere daha hızlı, güvenli ve verimli bir şekilde sunulacak.

Bosch ve ETAS’ın farklı geliştirme alanlarından toplam 2.300 uzman, 2022 yılının ortalarından itibaren bir araya getirilecek. Bosch Mobilite Çözümleri Başkanı Dr. Stefan Hartung, “Yazılım geliştirme, Bosch’ta uzun süredir devam eden temel bir yetkinliktir. Her yıl, kendi yazılımımızı çalıştıran 200 milyondan fazla kontrol ünitesini dünya genelindeki araçlara yerleştiriyoruz. Bu yeni düzenle, uygulamadan bağımsız araç yazılımının lider sağlayıcısı olmak istiyoruz.” ifadelerini kullandı.

Bir yıl önce Bosch, sürücü desteği ve bilgi-eğlence gibi çok sayıda araç alanı için özel donanıma sahip uygulamaya özel araç yazılımında güçlü bir birim olan Mobilite Bilişim Çözümleri bölümünü kurdu. Şimdi şirket, araçlar ve bulut için uygulamadan bağımsız yazılım portföyünü ETAS’ta bir araya getiriyor. Ortaya çıkan merkezi platform, iş ortaklarıyla birlikte otomotiv yazılımını daha hızlı ve verimli bir şekilde geliştirmesini sağlayacak.

Stefan Hartung, “Evrensel yazılım temelimiz, modern, yazılım tanımlı araçların dijitalleştirilmesi açısından çok önemlidir.” dedi. Bosch, evrensel yazılım platformunu yenilikçi yazılım işlevlerinin geliştirilmesindeki uzmanlıkla birleştirecek.

Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Markus Heyn, “Böylece Bosch için bir USP (Benzersiz Satış Teklifi) ve önemli bir rekabet avantajı yaratıyoruz.” dedi. ETAS gelecekte bu evrensel platformu ve beraberindeki geliştirme ortamını hem otomotiv üreticilerine hem de diğer tedarikçilere sunacak.

Otomobil üreticileri için yazılım ön plana çıkıyor

Şimdiye kadar kural, araçların bitmiş ürün olarak teslim edilmesiydi. Ancak gelecekte, bir otomobilin yazılımı hizmet ömrü boyunca sürekli olarak iyileştirilecek ve geliştirilecek. Bu, sürücülere özelleştirilmiş bir dijital sürüş deneyimi sunacak ve aynı zamanda üreticiler için yeni iş modellerinin temelini oluşturacak. Bu gelişme daha yeni başlıyor. Uzmanlar, otomotiv yazılımı pazarının önümüzdeki birkaç yıl içinde milyarlarca dolar değerinde olacağını tahmin ediyor.

Bosch, 2030 yılına kadar çift haneli yıllık büyüme bekliyor. Bosch’un yan kuruluşu ETAS çatısı altında uygulamadan bağımsız otomotiv yazılım birimlerini planlamakta olduğu organizasyonel yeniden düzenleme, bu dönüşüme tanıklık ediyor. Heyn, “Araç işletim sistemlerinin gelecekteki gelişiminde kendimizi küresel pazarda daha da iyi konumlandırmak istiyoruz.” dedi.

ETAS Yönetim Kurulu Başkanı Christoph Hartung, “Bu hareketle, mevcut ve yeni müşterilere yazılım tanımlı araçların amacına ulaşmalarını sağlayacak entegre, yatay, etki alanları arası bir platform sağlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Bosch ve Microsoft arasında şubat ayında başlayan iş ortaklığı yeni organizasyonda da devam edecek. Bu iş ortaklığı, otomobiller ve bulut arasında kesintisiz bağlantı için kapsamlı bir yazılım platformu geliştirmeyi, otomobilin ömrü boyunca araç yazılımı geliştirmeyi ve bulut aracılığıyla kontrol ünitelerine ve araç bilgisayarlarına indirmeyi daha hızlı ve kolay hale getirmeyi amaçlıyor.

Temel yazılım ve ara katman yazılımı için evrensel ve açık portföy

Yazılım, koltuğu elektrikle ayarlamaktan aracı şarj etmeye, hava yastığını açmaktan radyo dinlemeye kadar, modern araçlarda hemen hemen her işlevin ayrılmaz bir parçasıdır. Birbiri üzerine inşa edilmiş farklı katmanlardan meydana gelir. Her bir katman, araç üreticilerinin güç aktarım sisteminden bilgi-eğlence ve destek sistemlerine kadar bireysel sürüş deneyimleri yaratmak için kullandıkları yazılım modüllerinden oluşuyor. Bu, bireysel markaların bazen çok büyük ölçüde farklılık gösterdiği yerdir. Buna karşılık, kontrol üniteleri için temel yazılım ve ara katman yazılımı olarak bilinenler gibi diğer katmanlar, üreticilere USP’ler için neredeyse hiç kapsam sunmaz.

Bu yazılım bileşenleri, kontrol üniteleri ve araç bilgisayarları tarafından gerçekleştirilen temel görevleri, yani sürücünün fark etmediği görevleri düzenler. Örneğin, işlemci performansını ve bellek alanını yönetirler ve veri alışverişi için kontrol ünitelerinin birbirleriyle veya bulutla nasıl iletişim kuracağını belirlerler. Geliştirildiğinde, arabanın neresinde kurulu olduğuna ve araç modeline bakılmaksızın bu yazılım neredeyse her ECU’da kullanılabilir. Bu kurulum, çok çeşitli uygulamaların merkezi bir işletim sistemi kullandığı akıllı telefonlara benzerdir.

Christoph Hartung, “Yeni düzenimiz hem pazarın hem de müşterilerimizin yeni gereksinimlerini çok daha iyi bir şekilde karşılamamızı sağlayacak. İş ortaklarımızla birlikte, mevcut ve yeni müşterilerin otomotiv yazılımı geliştirmeye tamamen yeni bir yaklaşım benimsemelerini sağlıyoruz.” dedi.

Gelecekte, açık kaynaklı yazılımlar ve ilgili ekosistemler de giderek daha önemli bir rol oynayacak. Araç üreticileri ve otomotiv tedarikçileri böylece gelecekte yazılımı geliştirmenin merkezine daha da etkin bir şekilde yerleştirebilecekler.

Tek bir kaynaktan uygulamadan bağımsız yazılım

ETAS, 1994 yılında Robert Bosch GmbH’nin tamamına sahip olduğu bir yan kuruluş olarak kuruldu ve 12 ülkede yaklaşık 1.500 çalışan istihdam ediyor. 2022’nin ortalarında 800 Bosch çalışanı daha onlara katılacak. Bugün bile, iki şirket yakın ve başarılı bir şekilde birlikte çalışıyor. Bu iş birliği ortak bir birimde daha da yoğun hale gelecek. Sorumlu çalışan temsilcileri, gelecekteki organizasyonun ayrıntılarına ilişkin çalışmanın içerisinde yer alıyor.