100 patentli otomobil olarak da bilinen Citroen Traction Avant, dönemin en modern çözümlerini bir araya getirmesiyle öne çıkıyor.

Traction Avant 1Yenilik ve teknoloji anlamında zamanının öncü modeli olan Traction Avant, önden çekişli olmasının yanında monokok şasi teknolojisine, hidrolik frenlere ve dört tekerleğin tamamında bağımsız süspansiyonlara sahip efsanevi bir model olarak tarihteki yerini koruyor.

Citroen Traction Avant, ilk bakışta fark edilen kendine özgü tasarımıyla da birçok nesli büyülemeyi başardı. İkonik model, ilk olarak 1934'te ‘7’ ismiyle pazara sunuldu ve ardından güç-aktarma sistemine atıfta bulunarak ‘Traction Avant’ adını aldı. O dönemlerde yol tutuşu ve konfor açısından tamamen yeni standartlar belirleyen Traction Avant’ın üretiminin sona erdiği 1957 yılına kadar 760.000 adet sattı.

Bünyesinde döneminin pek çok yeniliğini barındıran Traction Avant modeli, hem konfor hem de teknik çözümler açısından markaya bugün bile ilham vermeye devam ediyor.

1934'ten 1957'ye kadar üretilen modeller ve evrimleri 

Traction Avant 2İlk Traction modeli 7

18 Nisan 1934'te İlk Traction modeli olan 7 A’nın üretimine başladı. Dört silindirli, 72 x 80 mm çap x strok değerine sahip 1.303 cc hacimli bir motora yer veriliyordu. Bu motor 32 HP güç üretiyor ve 7 beygir-vergi sınıfında yer alıyordu.

7 A’nın takipçisi 7 B ise haziran ayında pazara sunuldu. Yeni motor 78 x 80 mm çap x strok değerlerine sahipti. Silindir hacmi ise 1.529 cc’ye çıkmıştı. Motor artık 35 HP güç üretiyor ve 9 beygir-vergi sınıfında yer alıyordu. 7 B 100 km/s maksimum hıza ulaşıyordu.

Temmuz 1934'te 7 modelinin 7 S veya 7 Sport adı verilen sportif versiyonları görücüye çıktı. Kaputunun altında, 78 x 100 mm çap x strok değerlerine sahip 1.910 cc hacimli bir motor vardı. Bu motor 46 HP güç üretiyor ve 11 beygir-vergi sınıfında yer alıyordu. Bu versiyon, 115 km/s maksimum hıza ulaşıyordu.

Eylül 1934'teki Paris Otomobil Fuarı'na günler kala, 7 B'nin yerini, motoru daha da geliştirilen 7 C aldı. Yine 9 beygir-vergi sınıfında yer alıyordu. Ancak 72 x 100 mm çap x strok değeriyle motorun silindir hacmi 1.628 cc’ye yükselmişti. 36 HP güç üretiyordu ve maksimum hızı 100 km/s idi.

Şubat 1939'dan itibaren 7 C, son olarak yakıt tüketimini yüzde 10 oranında azaltan 7 Economique adında yeni bir motora kavuştu.

1941 baharında 7 modelinin üretimi sona erdi.

Uzun soluklu kariyere sahip olan 11 modeli

Ağustos 1934'te pazara sunulan 11 modeli, 11 A adını aldı. 7 S'ten bir ay sonra, 11 beygir-vergi sınıfı için 46 HP güç üreten ve aynı şekilde 1.910 cc hacimli 78 x 100 mm çap x strok değerine sahip bir motorla pazara sunuldu. 11 A modeli, dışarıdan bakıldığında 7 modeline kıyasla 12 cm daha geniş ve 20 cm daha uzun gövdesiyle daha büyüktü. 

Ekim 1934'te Paris Otomobil Fuarı'nda 11 AL veya 11 Light ismiyle anılan model, 7 S modelinin yerini aldı. 11 AL modeli, 7S gibi 7 gövdesi ve 11 HP gücündeki motoru kullanıyordu. Ancak 11 AL, 11 A'nın daha kaliteli olan iç kaplama seviyesiyle farklılaşıyordu.

Şubat 1937'de 11 A ve 11 AL'nin yerini 11 B ve 11 BL modelleri aldı. Eş zamanlı olarak, özel bir silindir kapağına sahip bir motorla donatılan ve 11’in gelişmiş versiyonu olarak konumlandırılan 11 AM adı altında yaklaşık 500 adetlik küçük bir seri de üretildi.

Nisan 1938'de, 11'in 11 C veya 11 ticari olarak da anılan bir versiyonu pazara sunuldu. Bu model mekanik olarak 11 ile aynıydı ve ayrıca 500 kg'lık taşıma kapasitesine sahipti. Bununla birlikte ihtiyaca yönelik dönüştürülebilen çok amaçlı bir araçtı. 11 C, turistik hizmet konfigürasyonu ile de sunuluyordu. Bu modelde aile modelinin uzun aks mesafesine sahip gövdesi benimsendi ve yüklemeyi kolaylaştıran iki parçalı bagaj kapağı pratik bir özellik olarak öne çıkıyordu.

Mart 1939'dan itibaren 11 Performance olarak adlandırılan yeni bir motor seçeneği, 11 modellerinin tamamında sunuldu. Bu motorla birlikte modelin gücü 46 HP'den 56 HP'ye çıkmıştı.

Mayıs 1955'te 11 B, 11 BL ve 11 C'nin son evrimi olan 11 D isimli model, gücü 68 HP'ye çıkarılan yeni bir motorla tanıtıldı. Bu model, gelecekte tanıtılacak olan DS 19 ve ID 19 modellerinin de habercisiydi.

BYD'nin Elektrikli Sedanı HAN Türkiye’de BYD'nin Elektrikli Sedanı HAN Türkiye’de

25 Temmuz 1957'de 11 modelinin üretimi Javel fabrikasında sona erdi. 11, sonuncu Traction modeliydi.