Bu yıl sadece elektrikli veya şarj edilebilir hibrit araçlara verilen ödüller, ilham veren, ilgi çekici, otomotiv bütünlüğüne sahip ve jürinin nabzını yükselten araçları seçmeye odaklandı. DS E-Tense Performance, DS Automobiles’in motorsporları departmanı DS Performance tarafından, markanın çifte şampiyonluk kazanan Formula E programıyla bağlantılı, yüksek performanslı bir laboratuvar olarak geliştirildi.
DS E-Tense Performance’ta elektrikli yarış araçlarında bulunan elektrik motorlarının aynısı kullanılıyor. Toplamda 815 beygir ve 8.000 Nm’lik muazzam bir tork üreten DS E-Tense Performance, 0’dan 100 km/sa hıza sadece 2 saniyede ulaşabiliyor. 350kW’lık şarj kullanılarak aracın bataryaları sadece 5 dakikada tam şarjlı hale getirilebiliyor.
Prototipte ayrıca geleneksel fren diskleri ve balataları kullanmak yerine gelecekteki modellerde rejeneratif frenlemenin tek başına yeterli olup olmadığı araştırılarak, elektrikli araçların geleceğine de ışık tutuluyor. Rejeneratif frenleme çoğu elektrikli araçta zaten mevcut olmasına rağmen, teknoloji şu anda geleneksel disk frenleri tamamlamak için kullanılıyor. Ancak DS E-Tense Performance, DS Automobiles’in rejeneratif frenlemenin araçları yavaşlatmak ve bu süreçte bataryanın daha iyi şarj edilmesine yardımcı olup, geleneksel teknolojiyi ortadan kaldırmak açısından tek yöntem olup olamayacağını keşfetmesine olanak tanıdı.