DAF Driver Challenge yarışması 2021'de 20 ülkedeki toplam 1.000'den fazla yarışmacının katıldığı ulusal etkinliklerle başladı ve geçen hafta sonu yalnızca en iyi 15 kamyon sürücüsünün yarıştığı uluslararası finalle sonuçlandı. Macaristanlı kamyon sürücüsü Gábor Szabados, International DAF Driver Challenge 2022'yi kazanan isim oldu.

daf takımı

Goodyear'ın Lüksemburg'daki test sahasında yapılan finalde sürücüler adeta ecel teri döktü. Yılın kamyon sürücüsü olmak için finale kadar gelen 15 seçkin sürücü birbirine denk performans sergiledi. Jüri karar vermekte epey zorlandı ve sonuçta şampiyonanın birincilik ipini Gábor Szabados göğüsledi. İkincilik Fransa'dan Pierre Emmanuel Huet'e ve üçüncülük ise Romanya'dan Emanuel Mezei'ye gitti.

AUS Türkiye, Ulaşımda Mükemmellik Ödülünü Kazandı AUS Türkiye, Ulaşımda Mükemmellik Ödülünü Kazandı

“Rekabet çok zorladı. Herkes sınırlarını aşmak zorunda kaldı!”

Avrupa'nın en iyi sürücüsü seçilen 32 yaşındaki Gabor; “Şu anda ne kadar mutlu olduğumu tarif edemem” dedi. “Rekabet şiddetliydi. Hepimiz gerçekten kendi sınırlarımızı zorlamak zorunda kaldık. Kamyonlar ve treylerlerle yapılan pratik sürüş testleri son derece zordu ve teknoloji, mevzuat ve yönetmelikleri kapsayan sınavlar sınırlarımızı oldukça zorladı. Elektrikli kamyon kullanmak benim için tamamen yeniydi ve itiraf etmeliyim ki çok sevdim!" dedi.

"Kamyoncu gerçek sanatkardır"

DAF Trucks Başkanı ve Jüri Başkanı Harald Seidel, seçmelere ilişkin şunları söyledi: "Mükemmel bir kamyon sürücüsünün harika bir beceriye ihtiyacı var. Bu final bunu bir kez daha doğruladı. Yalnızca bilgi, deneyim, beceri, özveri ve soğukkanlı düşünceyi birleştirenler kamyonlarının performansını maksimuma çıkarabilir. DAF, kamyon sürücülerinin gerçek birer usta olduğunu ve podyumda olmayı hak ettiğini gerçekten düşünüyor!”

"Bir aracın potansiyelini ortaya çıkaran sürücüdür"

DAF Trucks Pazarlama ve Satış Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Richard Zink ise görüşlerini şöyle açıkladı;“Pazar lideri; verimlilik, güvenlik ve sürücü konforu sunan kamyonlar üretiyoruz. Ancak, bir aracın potansiyelini ortaya çıkaran, direksiyonun arkasındaki kadın veya erkektir. Bu nedenle kamyonlarımızı sürücüyü düşünerek geliştiriyoruz. Avrupa'nın en iyi sürücülerinin, ödüllü araçlarımızın direksiyonunda olağanüstü becerilerini sergilediğini görmek etkileyiciydi."