Premium lastik üreticisi ve teknoloji şirketi Continental’in yeni Conti Hybrid Generation 5 lastikleri, Red Dot Tasarım Ödülü’ne layık görüldü. Yeni Conti Hybrid Generation’in yenilikçi gücü temsil eden tasarımı kilometre performansını artırıyor. Mühendisler, lastiğin çalışma prensiplerini görselleştiren sırt tasarımına odaklanıyor.
Dünyaca ünlü 'I LOVE NY' logosunu yaratan ünlü grafik tasarımcı Milton Glaser “Bir tasarım eserine üç farklı şekilde tepki verilebilir: Evet, hayır ve vay be! Vay be hedeflenmesi gerekendir” diyor. Bu yılki Red Dot Tasarım Ödülü'nde Continental Hybrid HS5 ve Hybrid HD 5 lastiklerine verilen yanıt da tam olarak bu oldu. Continental’in ürettiği iki ticari araç lastiği, Ürün Tasarımı kategorisinde zorlu rakiplerini geride bırakarak ödülü kazandı.
Her yıl ürün ve endüstriyel tasarım, marka ve iletişim tasarımı ve tasarım konsepti kategorilerinde düzenlenen tasarım yarışması, yarışmanın en iyilerine Red Dot kalite etiketini sunuyor. Continental Otobüs ve Kamyon Lastikleri Ürün Geliştirme Müdürü Hinnerk Kaiser, "Yeni nesil lastiklerimizin ilk iki modelinin bu ödüle layık görülmesinden büyük mutluluk duyuyoruz. Bu ödül, konsept ve kilometreyi tasarım ve performansla birleştiren ürün geliştirme çalışmalarımızın kalitesi ve gücünün bir kanıtı" dedi.
Lastik tasarımı marka kimliğini şekillendiriyor
Yeni Continental Hybrid serisi Generation 5 lastikleri, taşımacılık ve lojistik sektöründe günlük operasyonların iddialı talepleri için geliştirildi. Farklı zeminlerde sıklıkla ihtiyaç duyulan dur-kalk, manevra ve viraj alma kabiliyetinin yanı sıra yüksek kilometre performansı, mükemmel dayanıklılık ve optimum çekiş gücü sunuyor. Bu lastikler, düşük yuvarlanma direnci sayesinde bir kamyonun yakıt tüketimini etkili bir şekilde azaltmaya ve filo maliyetlerini en aza indirmeye de yardımcı oluyor.
Tasarım ve fonksiyon iç içe
Red Dot Ödülü kazanan her iki lastiğin tasarımı, özellikle de lastik sırtı, çalışma prensiplerini net bir şekilde ortaya koyuyor. “Lastik tasarımı yenilikçi gücün ve ileri teknolojinin altını çizerek marka kimliğini güçlendiriyor” diyen Kaiser, sözlerini şöyle sürdürdü: “5. Nesil lastikleri geliştirirken, başarılı bir geçmişi olan Conti Hybrid kamyon lastikleri serisini geliştirerek yenilikleri kolayca fark edilecek şekilde pazara sunmayı amaçladık. Ayrıca lastiğin yük taşımacılığında kullanıldığını gösteren uygun bir tasarım dili bulmamız gerekiyordu. Lastik yanağında yer alan altıgen tarama efekti, Conti Hybrid Gen5 serisinin hitap ettiği lastik segmentine işaret ediyor. Lastikler araca takıldığında bu efekt özellikle markayı güçlendiren bir etki yaratıyor. Ayrıca, ürün adıyla birlikte yeni uygulama simgeleri, lastiğin farklı yol koşullarına uygunluğunu gösteriyor. Tüm bunlar, hem fonksiyon hem de tasarım açısından profesyonellerden tam not alan tamamen başarılı bir geliştirme konseptini ortaya koyuyor.”