MOTOSİKLET

Yamaha Motor Türkiye yeni sezona hazır!

2021’de üretim ve tedarik sıkıntısı yaşanan pazarda Yamaha Motor Türkiye’nin satışları 2021 yılında yüzde 10 artarak 12 bin adet olarak gerçekleşti. 

Türkiye’de motosiklet kullanım oranları Avrupa’nın çok gerisinde olmasına rağmen pandeminin de etkisiyle sektörde son 2 yılda büyüme gözleniyor. Bireyselleşme, doğaya dönüş ve maddi kaygılar kullanıcıyı otomobilden motosiklete yönlendirmeye başladı. Daha ekonomik, daha çevreci ve daha atak olan motosiklet bireylerin ihtiyaç listesinde yerini almaya başladı. Kurye sektörünün de canlanmasıyla hızla büyüyen pazar geçen yıl yüzde 23’lük artışla 255 bin adede ulaştı. Üretim ve tedarik sıkıntıları yaşanmasa 2021’de yüzde 60’a yakın büyümesi beklenen pazarda Yamaha Motor Türkiye’nin satışları 2021 yılında yüzde 10 artarak 12 bin adet olarak gerçekleşti.

Büyük şehirlerde trafikten kaçmak isteyenler için

TMAX Tech MAX, MT-10 ve R7 ile 2022’de ürün gamına yeni ürünler ekleyen Yamaha bu yıl Neo’s ile elektrikli scooter dönemini açıyor. Premium hizmet, satış sonrası destek ve aksesuar çeşitliliği ve yenilikçi çözümlerle tüketici ihtiyaçlarına odaklanan Yamaha Motor Türkiye müşterileriyle sürdürülebilir ilişki kurmaya devam ediyor.

Büyük şehirlerde, trafikten kaçmak, özel hayata daha fazla zaman ayırmak isteyen tüketiciler daha çok düşük cc’li, kullanımı rahat scooterlara yöneldi diyen Yamaha Motor Türkiye Ülke Direktörü Hakan Kaya, “Sürdürülebilir yaşam döngüsüne katkıda bulunmak için markalar elektrikli motosiklet üretmeye başladı. Daha sessiz, karbon emisyonu daha düşük, düşük ccli araçları günden güne daha fazla trafikte göreceğiz gibi duruyor. Yamaha Motor, 2050 Çevre Planı çerçevesinde üretim ve ticari odaklı tüm faaliyetlerinde karbon nötrlüğünü hedefliyor. 2022 Haziran temmuz ayından itibaren 2’si motosiklet 3’ü e-bike olmak üzere yeni ürünler Avrupa pazarına sunulmaya başlanacak. Türkiye’de önce 50cc eşdeğerinde NEO’s sonrasında da diğer elektrikli scooterların satışı başlayacak” dedi.

Vergi yükü arz talep dengesini olumsuz etkiliyor

2021 yılının sonunda yaşanan dövizdeki yüksek sıçrama fiyat artışları ve tedarik sıkıntıları, çip krizi, lojistik problemleri ve artan lojistik maliyetler halen devam ettiğini belirten Hakan Kaya, “Dövizde yaşanan yükselişe bağlı motosiklet pazarındaki fiyat artışı, vergi yükleri gibi çeşitli nedenler bizi zorlasa da arz talep dengesini doğru kurmaya çalışıyoruz. Yenilenen Yamaha bayi ve servis noktalarımızla tüm müşteri ihtiyacını yerinde karşılıyoruz. Tüm bunların haricinde 2022 yılında “Kadınlara Ücretsiz Güvenli Sürüş Eğitimi”, “R25 Kadınlar Kupası”, TEMA iş birliği ile oluşturduğumuz “Umut Ormanı” gibi hayata geçirdiğimiz sosyal sorumluluk projeleri ile sektörde öncü olmayı ve sorumluluk bilincini yükseltmeyi hedefliyoruz.

{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }