Türkiye’de motosiklet kullanım oranları Avrupa’nın çok gerisinde olmasına rağmen pandeminin de etkisiyle sektörde son 2 yılda büyüme gözleniyor. Bireyselleşme, doğaya dönüş ve maddi kaygılar kullanıcıyı otomobilden motosiklete yönlendirmeye başladı. Daha ekonomik, daha çevreci ve daha atak olan motosiklet bireylerin ihtiyaç listesinde yerini almaya başladı. Kurye sektörünün de canlanmasıyla hızla büyüyen pazar geçen yıl yüzde 23’lük artışla 255 bin adede ulaştı. Üretim ve tedarik sıkıntıları yaşanmasa 2021’de yüzde 60’a yakın büyümesi beklenen pazarda Yamaha Motor Türkiye’nin satışları 2021 yılında yüzde 10 artarak 12 bin adet olarak gerçekleşti.
Büyük şehirlerde trafikten kaçmak isteyenler için
Vergi yükü arz talep dengesini olumsuz etkiliyor
2021 yılının sonunda yaşanan dövizdeki yüksek sıçrama fiyat artışları ve tedarik sıkıntıları, çip krizi, lojistik problemleri ve artan lojistik maliyetler halen devam ettiğini belirten Hakan Kaya, “Dövizde yaşanan yükselişe bağlı motosiklet pazarındaki fiyat artışı, vergi yükleri gibi çeşitli nedenler bizi zorlasa da arz talep dengesini doğru kurmaya çalışıyoruz. Yenilenen Yamaha bayi ve servis noktalarımızla tüm müşteri ihtiyacını yerinde karşılıyoruz. Tüm bunların haricinde 2022 yılında “Kadınlara Ücretsiz Güvenli Sürüş Eğitimi”, “R25 Kadınlar Kupası”, TEMA iş birliği ile oluşturduğumuz “Umut Ormanı” gibi hayata geçirdiğimiz sosyal sorumluluk projeleri ile sektörde öncü olmayı ve sorumluluk bilincini yükseltmeyi hedefliyoruz.