Xiaomi'nin ilk elektrikli aracı olan Xiaomi SU7'nin lansmanında konuşan Xiaomi Grup Kurucusu, Başkanı ve CEO'su Lei Jun, bir Çin şiirinden alıntı yaparak "Sağlam adımlarla zirveye ulaşıyoruz" dedi.
Lei Jun, Xiaomi elektrikli araçların endüstriyel üretim, akıllı yazılım ve yapay zekayı entegre ederek otomotiv sektörünü tamamen yeniden şekillendireceğini ve teknolojik açıdan önemli bir sıçramaya öncülük edeceğini ifade ediyor.
E-motorlar
Xiaomi, bağımsız olarak geliştirdiği ve ürettiği E-motorları olan HyperEngine V6/V6s ve HyperEngine V8s'i de tanıttı. Çift Yönlü Tam Yağ Soğutma Teknolojisi, S-şekilli yağ devresi tasarımı ve kademeli silikon çelik laminasyon tasarımı gibi yenilikçi teknolojileri kullanan bu üç e-motor, içten yanmalı motorlar döneminden kalma geleneksel büyük V8 ve V6 güç aktarma organlarının performansına rakip olarak sektörün performans sınırlarını yeni zirvelere taşıyor.
Soğutma tasarımı anlamında HyperEngine V8s Çift Yönlü Tam Yağ Soğutma Teknolojisi ve S şeklinde yağ devresi tasarımına sahip. Statörde, ısı yayma alanını %100 artıran ve 20°C'ye kadar soğutma etkisi sağlayan çift çevrimli bir yağ devresi kullanılıyor. Eş zamanlı olarak, rotor bölümü patentli S-şekilli yağ devresini kullanarak ısı yayma alanını %50 oranında artırıyor ve 30°C'ye kadar soğutma etkisi sağlıyor. Ayrıca, silikon çelik laminasyonları "basamak benzeri" kademeli bir tasarıma sahip olan statör, etkin ısı yayma alanını %7 daha genişletiyor.
Şu an geliştirme aşamasında olan HyperEngine V8s'in 2025 yılında seri üretime geçmesi ve Xiaomi elektrikli araçlarda kullanılması planlanıyor.
Xiaomi'nin kendi geliştirdiği HyperEngine V6/V6s E-motorları, 21.000 rpm'lik sektör lideri dönme hızıyla dünya genelinde en güçlü seri üretim elektrik motorunu geride bırakıyor. HyperEngine V6 süper motor 299PS maksimum güce ve 400N-m maksimum torka sahipken, HyperEngine V6s süper motor 374PS maksimum güce ve 500N-m maksimum torka ulaşıyor.
"Teknoloji x Ekosistem" elektrikli araçların akıllı mobil alanlara doğru evrimine öncülük ediyor
Teknoloji, deneyim ve estetiğin özünü temsil eden bu rüya gibi otomobil, yani Xiaomi SU7, "tam boyutlu yüksek performanslı eko-teknolojik sedan" olarak konumlandırılıyor ve yüksek performans, eko-teknolojik yetenekler ve kapsamlı bir mobil akıllı dünya deneyimi elde etmeyi amaçlıyor.
Xiaomi SU7, en son teknoloji ve gelişmiş sürüş deneyimleri ile performansın zirvesi olarak ortaya çıkıyor. Xiaomi tarafından geliştirilen elektrikli motoru HyperEngine, CTB Entegre Batarya Teknolojisi ve Xiaomi Die-Casting T9100 kalıp döküm kümesinden üretilen gövde yapısı gibi bir dizi teknolojik yenilikle Xiaomi SU7 Max, sıfırdan yüz kilometre hıza yalnızca 2,78 saniyede ulaşıyor. Bu sayede "2 saniyenin altındaki süper otomobil" kulübüne sağlam bir şekilde giriş yapan araç, saatte maksimum 265 km hıza ulaşabiliyor.
"İnsan x Otomobil x Ev" akıllı ekosistemi tamamlanıyor
Bu yılın Ekim ayı sonunda Xiaomi, "Akıllı Telefon x AIoT" ekosisteminden "İnsan x Otomobil x Ev" akıllı ekosistemine geçiş yaparak grup stratejisini kapsamlı bir şekilde yenilediğini duyurdu ve otomobiller Xiaomi'nin stratejik odağının önemli bir bileşeni haline geldi.
"İnsan x Otomobil x Ev" akıllı ekosistemi, donanım cihazlarının sorunsuz bir şekilde bağlanmasını, gerçek zamanlı koordinasyonu ve endüstri ortakları arasında iş birliğini kolaylaştıran, insanları, otomobilleri ve evleri içeren senaryoların kapsamlı bir entegrasyonunu oluşturuyor. Lei Jun, etkinlikte elektrikli otomobilin de eklenmesiyle "İnsan x Otomobil x Ev" akıllı ekosisteminin resmen tamamlandığını açıkladı.