-
Toyota, 1 Nisan’dan itibaren Başkanlık ve CEO’luk görevini Akio Toyoda’dan devralan yeni CEO’su Koji Sato ile ilk basın toplantısını gerçekleştirdi. Koji Sato önderliğinde üst yönetimin yer aldığı sunumda, Toyota’nın geleceğine dair stratejileri açıklandı.
Çevresel ve teknolojik değişimlere hızlı yanıt vererek sadece otomotiv sektöründe değil birçok alanda öncülük eden Toyota, açıkladığı yol haritasıyla liderlik rolünü daha da ileriye taşımayı amaçlıyor.
Stratejilerini karbon nötr olma ve mobilite çeşitliliğini artırmaya yönelik oluşturan Toyota, tüm süreçleriyle geleceğe doğru cesur adımlar atıyor. Araçlarının üretiminden tedariğine, kullanımına ve geri dönüştürülmesine kadar tüm süreçlerde 2050 yılında karbon nötr olmaya odaklanan marka, global bir şirket olarak öncülük yapmaya devam ediyor.
Artan verimlilik ile menziller katlanacak
Bununla birlikte yeni plug-in hibrit modellerin artan batarya verimliliğiyle elektrikli sürüş menzilleri 200 kilometrenin üzerine çıkarılacak. Yakıt hücreli araç gelişimine de tüm hızıyla devam eden marka, hem binek hem de ticari araç segmentinde kullanımı artırmaya yönelik çalışmalar yapıyor. Hibrit araçlar ise, daha ulaşılabilir birer çevreci araç olmalarıyla ve yüksek verimlilikleriyle önümüzdeki dönemde ideal bir alternatif olmaya devam edecek.
Toyota ilk nesil Prius’un tanıtılmasından bu yana 22.5 milyon adet satış gerçekleştirildi ve bu da yaklaşık olarak 7.5 milyon tam elektrikli aracın CO2 emisyonu tasarrufuna eşdeğer oldu. Toyota, emisyonları düşürmeye hibrit araçlarla öncülük ederken, hibrit sistemlerin maliyetleri ilk üretilen döneme göre 6’da 1 oranında düşürüldü.
Mobilite şirketine doğru heyecan verici dönüşüm
Toyota, karbon nötr olma hedefini ön plana alarak mobilite vizyonunu da geliştiriyor. Bir mobilite şirketine dönüşen Toyota, araçlarını da toplumun değerlerine ve ihtiyaçlarına göre şekillendiriyor. Güvenlik ve sürüş keyfi unsurlarını iyileştiren marka, aynı zamanda mobilite çözümlerinin de hayatı kolaylaştıracak ve topluma fayda sağlayacak şekilde geliştiriyor.
Mobilite şirketi olma hedefiyle Toyota üç alanda bunu gerçekleştirecek. Mobilite 1.0 ile araçları farklı ihtiyaçlarla birbirine bağlamak hedefleniyor. Elektrikli araçların ihtiyaç duyulan yerlere elektrik taşıması bunlardan biri olacak. Mobilite 2.0 mobiliteyi yeni alanlara yayacak. Yaşlılara, nüfusun azaldığı bölgelerde yaşayan insanlara ve otomobil pazarının henüz büyümediği gelişmekte olan pazarlardaki kullanıcılara da uygun mobilite imkanları sunulacak. Mobilite 3.0 adımı ise sosyal sistemleri entegre etmeyi amaçlıyor. Buna göre enerji ve ulaşım sistemlerine, lojistiğe ve yaşam tarzımıza bağlanan, şehirler ve toplumla bütünleşen mobilite ekosistemleri yaratılacak.