Yeni model, daha iyi bir sürüş deneyimi sunmak adına bir dizi teknik ve tasarım güncellemesiyle geliştirildi.
Tanıtıldığı ilk günden bu yana dünya çapında büyük bir beğeni toplayan GR Yaris, ralli etaplarından doğan safkan bir otomobil olarak bir anda segmentinin zirvesine yerleşmişti. Toyota, bu başarı hikayesini ileriye taşıyarak aracı daha da geliştirmek üzere yoğun bir çalışma ortaya koydu.
Daha güçlü ve daha iddialı
Toyota, GR Yaris’i ilk kez tanıttığında turbo beslemeli motoru, dünyanın en güçlü üç silindirli üretim motoru olma özelliğine sahipti. Şimdi ise Toyota bu araçta daha fazlasını sunuyor. 19 HP güç ve 30 Nm tork artışıyla birlikte GR Yaris, artık 280 HP ve 390 Nm tork üretiyor.
Performanstaki bu artışlar, GR Yaris’in üstünlüğünün altını bir kez daha çiziyor ve Toyota’nın yol için bir ralli otomobili üretme tutkusuna ne kadar bağlı olduğunu yansıtıyor.
Toyota, GR Yaris’in motor gücünü artırırken aynı zamanda üstün dayanıklılığının da korunmasını sağladı. Japonya Ralli Şampiyonası ve Japon Dayanıklılık Yarışı gibi serilerde limitlerine kadar test edilen motor, bir kez daha yarış pisti ve ralli etaplarında geliştirildi. Güçlendirilmiş supap sistemi, yeni egzoz supap materyalleri ve D-4ST yakıt enjeksiyon basıncının artırılması gibi güncellemelerle birlikte hafif pistonlar kullanılarak daha dayanıklı bir motor elde edildi.
Aynı zamanda yeni modelde sunulacak özel “Pist Paketi’nde” daha iyi soğutma performansı sunan bir donanım tercih edilebilecek. Bu pakette yeni bir alt radyatör, hava girişinde modifikasyonlar ve bir ara soğutucu spreyi yer alıyor. Yeni GR Yaris, üstün turbo üç silindirli motoru, hızlı vites geçişleri için tasarlanan yeni sekiz kademeli GAZOO Racing Direct otomatik şanzıman ile eşleştiriyor.
Dış tasarımda fonksiyonel yenilikler
Safkan bir performans aracı olan GR Yaris’te yapılan tasarım değişiklikleri, sadece kozmetik güncellemeler olmanın ötesine geçiyor. Profesyonel yarış pilotlarından ve test sürücülerinden alınan geri bildirimlerle güncellenen aracın tüm detayları daha fazla yere basma gücü, yol tutuşu ve daha iyi aerodinamik performans için geliştirildi.
Aracın revize edilen alt ön panjurları, en iyi ağırlık dengesini sağlayacak şekilde optimize edildi. Alt yan panjurlar ise daha iyi soğutma performansını destekliyor. Arka tarafta yenilenen tamponda, sürtünmeyi azaltan ve manevra kabiliyetini artıran güncellemeler yapıldı.
Tüm detaylara önem veren Toyota, sis ve geri vites lambalarını da arka ışıklandırma grubuna taşıyarak, hasar riskini azalttı. Benzer şekilde yükseğe konumlandırılmış arka ışıklandırmalar, arkadan gelen sürücülerin GR Yaris’i daha iyi bir şekilde görmesini sağlıyor.