Stellantis, Orta Doğu ve Afrika’daki başarılı 2022 sonuçlarını açıkladı;

  • Düzeltilmiş faaliyet geliri, Stellantis’in kuruluşundan bu yana dört katına çıktı.
  • Pazar payı, 2021 yılına kıyasla 0,3 puan arttı.
  • Ürün kalitesinde 2025 hedefi 2022 yılında tutturulmuş oldu.
  • Satın almadaki 2030 hedefinin yüzde 50’sine de 2022’de ulaşıldı.

Stellantis MEA, Eylül 2022’de endüstriyel, ticari, ürün, dijitalleşme, satış sonrası ve satın alma alanlarında cesur bir stratejiyle “Dare Forward 2030” stratejik planına katkısını açıklamıştı. MEA bölgesinin hedefleri, bölgedeki ülkelerde konumunu güçlendirerek yüzde 30’un üzerinde pazar payına ulaşmak, 2030 yılına kadar 1 milyondan fazla araç satışı ile kendi alanında pazar lideri olmak ve bunun yanı sıra Orta Doğu, Güney Afrika ve Sahra Altı bölgesinde yüzde 12’nin üzerinde pazar payıyla yükselişe geçmek olarak belirlenmişti.

samir cherfanStellantis Orta Doğu ve Afrika COO’su Samir Cherfan; “Orta Doğu ve Afrika, büyüme potansiyeli yüksek, geniş ve gelecek vadeden bir bölge. Stellantis, kendisini bölgede otomotiv endüstrisinin gelişimine yardımcı olmaya adamış durumda ve müşterilerinin değişen mobilite ihtiyaçlarına yanıt vermek için ayak izini güçlendirmek üzere yatırım yapıyor. Çalışanların ve ortakların katkıları sayesinde Stellantis, “Dare Forward 2030” stratejik planını gerçekleştirme yolunda tüm hızıyla ilerliyor” dedi.


Orta Doğu ve Afrika Dare Forward 2030 kapsamında, Eylül 2022’den günümüze kadar gerçekleşen önemli kilometre taşları:

Endüstriyel:

  • Cezayir: 19 Mart 2023- Aralık 2023’te FIAT 500 üretiminin başlamasıyla birlikte dört model üretmek üzere Stellantis ve tedarikçilerinden toplam 200 milyon Euro’yu aşan ilk yatırım dalgası açıklandı.
  • Fas: 3 Kasım 2022’de yerel üretim kapasitesini iki katına çıkartmak ve bölgenin kendi kendine kaynak sağlama kapasitesine hizmet edecek “Akıllı Otomobil” platformunu tanıtmak için, Kenitra üretim tesisine 300 milyon Euro’nun üzerinde yatırım açıklandı.
  • Güney Afrika: 8 Mart 2023’te Güney Afrika’da araç üretmek için bir Mutabakat Protokolü imzalandığı açıklandı. Mutabakat Protokolü, 2025 yılına kadar tamamlanacak olan üretim projesi ile Stellantis’in Güney Afrika pazarındaki konumunu güçlendirecek.
  • Mısır: Pazardaki konumunu iyileştirmek ve varlığını güçlendirmek için Mısırlı yetkililerle ülkede otomobil fabrikası kurmak üzere 23 Şubat 2023’de çerçeve anlaşma imzalandı.
  • Türkiye: Stellantis, beş marka için planlanan orta boy hafif ticari araç ve binek otomobil versiyonlarıyla “K0” modelini Tofaş’a tahsis edecek ve mevcut Doblo ve Tipo/Egea üretiminin genişletilmesi ve bölge için öz kaynak kullanımının artırılması ile Türkiye’deki üretimini artıracak.

Ticari:

  • Cezayir: 21 Mart 2023’te satışlar başladı. 2 haftada 15 bin sipariş ve çeşitli temas noktalarında 100 bin ziyaretçiye ulaşıldı.
  • Fas: Stellantis, 2023’ün ilk çeyreğinde yaklaşık yüzde 18 pazar payı ile pazardaki en büyük ikinci grup oldu. Bayi ağı yapısını iyileştirmek için çalışmalar devam ediyor.
  • Güney Afrika: Şirket, uyarlanmış ürün yelpazesi ve gelecekteki Peugeot Landtrek ve Smart lansmanları gibi mobilite çözümleriyle lokal ihtiyaçlara cevap veriyor.
  • Orta Doğu: Özel ürün portföyü sürekli genişletilirken güçlendirilen bayi ağı ile güçlü büyüme potansiyeli sağlanıyor.
  • Türkiye: 01 Mart 2023 tarihinde, tüm Stellantis markalarının ticari faaliyetlerinin Tofaş çatısı altında toplayacağını açıklayan bağlayıcı bir anlaşma imzalandı, tüm Stellantis markaları ve segmentleri için iş hacmi değer yaratımı sağlandı.

Ürün:

  • 2022 yılında 77 pazarda 2 yeni EV ve 2 yeni PHEV olmak üzere 11 lansman yapıldı
  • Stellantis, 2022 yılında Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Sahra Altı’nı geçerek Türkiye’den Güney Afrika’ya müşterilerin mobilite gereksinimlerini her zaman iyileştirme sözünü yerine getirdi ve farklı pazarlarda birçok modeliyle “Yılın Otomobili” ödülünü aldı.
  • Yenilikçi ve yaratıcı pazarlama kampanyaları, “Lions” ve “Links” gibi prestijli pazarlama yarışmaları tarafından ödüllendirildi.

Dijitalleşme:

  • İsrail, Türkiye ve GCC’de 10 yeni platform hizmete girdi.
  • GCC, İsrail ve Türkiye’de 3 veri yönetimi platformu devreye alındı.
  • Citroën Ami ve Alfa Romeo’nun Türkiye’deki özel çevrimiçi lansmanı kapsamında satışa sunulan araçlar bir saat içinde tükendi.
  • Peugeot 408 lansmanında tüm çevrimiçi stok birkaç dakika içinde tükendi.

Satış sonrası:

  • Stellantis 2022 yılında, 2021 yılına kıyasla yüzde 17 satış büyümesiyle tüm MEA pazarlarında iyi bir performans sergiledi.
  • Bağımsız Satış Sonrası Ürün (IAM) satışları, 2021 yılına göre 3 kat arttı.
  • Satış büyümesini desteklemek için çok markalı bayi ağının ve Eurorepar Car Service zincirinin genişletilmesi planlanıyor.

Satın Alma/Tedarik:

  • Orta Doğu ve Afrika’da Stellantis kaynak kullanımında yüzde 30 iyileşme yaşandı.
  • Fas’taki Kenitra operasyonu, yerel kaynak kullanımını yüzde 60’a çıkardı.
  • Cezayir, Mısır ve Güney Afrika’da üç yeni üs ile genişlerken Fas ve Türkiye’de yetişmiş tedarikçi üsleri geliştiriyor.
  • Stellantis, 2030 yılına kadar MEA’daki tedariğini 3 katına çıkartmayı hedefliyor.

Stellantis Orta Doğu ve Afrika stratejisi 2030 yılına kadar aşağıdakileri hedefliyor:

BYD'nin Elektrikli Sedanı HAN Türkiye’de BYD'nin Elektrikli Sedanı HAN Türkiye’de
  • Yüzde 22’nin üzerinde pazar payı
  • Yüzde 25’in üzerinde düşük emisyonlu araç karması
  • Yüzde 12’nin üzerinde düzeltilmiş faaliyet marjı
  • Yaklaşık 55 lansman
  • Yüzde 70’in üzerinde öz kaynak bulma oranı