Stellantis, 2023 yılını büyük bir ivme kazanarak geride bıraktı. Şirketin konsolide sevkiyat hacimleri 2023’te yüzde 7 artarken, 2022 yılına göre yüzde 6 artan net gelir, 189,5 milyar Euro seviyesine yükseldi.

Geçtiğimiz yıl net kârını yüzde 11 artıran Stellantis, 18,6 milyar Euro’ya ulaştı. Şirketin düzeltilmiş faaliyet geliri yüzde 1 artışla 24,3 milyar Euro'ya yükseldi ve AOI marjı da yüzde 12,8 oldu.

Endüstriyel serbest nakit akışı 2022'ye kıyasla yüzde 19 artışla 12,9 milyar Euro olarak gerçekleşen Stellantis, 6,1 milyar Euro’luk mevcut likiditesiyle güçlü bilanço verisine ulaştı. Şirketin LEV satışları 2023'te yüzde 23 yükselirken küresel BEV satışları da yüzde 21 arttı. Stellantis, PHEV satışlarında ABD'de ilk sırada yer alırken, LEV'ler ABD’de ikinci sırada konumlandı. Stellantis, temettüler ve hisse geri alımlarıyla 2023'te hissedarlarına 6,6 milyar Euro nakit getiri sağladı. Bu rakam, 2022'deki 4,3 milyar Euro'ya kıyasla yüzde 53 artış anlamına geliyor.

Ortak hisse başına 1,55 Euro tutarında temettü teklif edildi. Önceki yıla kıyasla yaklaşık yüzde 16 artışa işaret eden bu teklifte, hissedarların onayı bekleniyor. Stellantis ayrıca 2024 yılı için 3,0 milyar Euro değerinde serbest pazar payı geri alım programının duyurusunu yaptı.

"Rekor seviyedeki mali sonuçlar, sektörümüzde yeni bir küresel lider haline geldiğimizin ve 2024'te de güçlü kalacağımızın kanıtı"

Stellantis’in kuruluşundan bu yana 3 yılı geride bıraktığını söyleyen Stellantis CEO’su Carlos Tavares, “Çalkantılı bir ortam ve bazı paydaşlardan gelen haksız eleştirilere rağmen en üst düzeyde performans sergileyen ve büyüme hikayemize katkı sağlayan ekiplerimize içtenlikle teşekkür ediyorum. Elde ettiğimiz rekor seviyedeki mali sonuçlar, sektörümüzde yeni bir küresel lider haline geldiğimizin ve 2024'te de güçlü kalacağımızın kanıtı. Esnek teknolojimiz ve ürün yol haritamız sayesinde ortaya çıkabilecek çeşitli senaryoları ele almaya ve Dare Forward 2030 hedeflerimizi gerçekleştirmeye devam etmeye hazırız” dedi.

800 kilometre menzilli modeller yolda!

Stellantis, Kuzey Amerika’daki genel pazar büyümesini ve elektrikliye geçiş hamlesini desteklemek üzere 2024 yılında 18 ek BEV model pazara sunacak ve 2024 yılı sonuna kadar toplam 48 modele ulaşacak. 23.300 Euro'dan başlayan fiyatıyla yeni Citroën ë-C3, Avrupa'da üretilen en rekabetçi fiyatlı B segmenti EV. Ayrıca 2023 Avrupa'da Yılın Otomobili ödülüne layık görülen Jeep® Avenger önemli ödüller toplamaya devam ediyor.

Stellantis, dört yeni BEV odaklı platformdan ilki olan STLA Medium'u 700 kilometreye kadar menzil ile sınıfının en iyi değerini sağlayan Peugeot E-3008 ile pazara sundu. İkinci platform olan STLA Large, 2024 yılında 800 kilometre menzille pazara sunulacak ve müşteri beklentilerinin ötesine geçecek şekilde donatılacak. STLA Large, D ve E segmentlerinde sunulacak küresel araçların temelini oluşturacak, hibrit ve içten yanmalı dahil olmak üzere birden fazla güç-aktarma sistemini destekleyen, son derece esnek, BEV'ye özgü bir platform. Stellantis, 2027 yılına kadar hammadde tedarikini güvence altına aldı ve LFP batarya hücreleri ile modüllerinin tedariki için CATL ile bir anlaşma imzalayarak batarya kimyası portföyünü daha da genişletti.

2024'ün En İyi Klasikleri Ödülü 33 Stradale'ye 2024'ün En İyi Klasikleri Ödülü 33 Stradale'ye

Stellantis ve Ample, tam şarjlı EV bataryalarını beş dakikadan kısa sürede teslim etmek üzere batarya değiştirme teknolojisinde bir ortaklık kurdu. Stellantis, Fransa'daki ilk dev-fabrika ve Avrupa'nın hidrojen yakıt hücreleri üreten en büyük entegre tesisi olan SymphonHy'nin açılışında Symbio ve diğer hissedarlara katıldı. Stellantis, tedarik güvenliğini sağlamak ve yenilikçi çözümleri teşvik etmek için çok yönlü bir yarı iletken stratejisi uyguluyor. Foxconn'un yüzde 50/50 ortak girişimi olan SiliconAuto, 2026’dan itibaren yeni nesil otomotiv endüstrisi araç platformlarına yönelik çipler üretecek. 2023 yılında Stellantis Ventures altı yeni girişime yatırım yaptı ve Stellantis yeni girişimlerle 49 ticari sözleşme imzaladı.