Türkiye’nin en etkin pazarlama yöneticileri; bu yıl reklam, pazarlama ve iletişim alanındaki akademisyen ve sektör profesyonellerinden oluşan 12 kişilik kurul tarafından; performans ve iş deneyimlerinin yanı sıra, pandemi sürecinde üstlendikleri sorumluk ve ortaya koydukları başarı üzerinden değerlendirildi.
DataExpert iş birliğiyle BMI Business School tarafından, Türkiye’de 800’ün üzerinde organizasyonun üst düzey pazarlama yöneticisine ulaşılarak oluşturulan “En Etkin 50 CMO” listesi açıklandı. Türkiye’nin en etkin pazarlama yöneticilerinin bulunduğu bu yılki liste; Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Banu Karsak, Marmara Üniversitesi Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Prof. Dr. Mert Uydacı, İstanbul Teknik Üniversitesi Girişimcilik ve İnovasyon Merkezi Müdürü Prof. Dr. Şebnem Burnaz, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yeşim Güçdemir ve Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yusuf Can Erdem’in de aralarında bulunduğu akademisyen ve sektör profesyonellerinden oluşan kurul tarafından belirlendi. 12 kişiden oluşan Araştırma Danışma Kurulu; CMO’ları, performans ve iş deneyimlerinin yanı sıra, pandemi sürecinde üstlendikleri sorumluk ve ortaya koydukları başarı üzerinden değerlendirdi.
Petrol Ofisi’nin pazarlama alanındaki başarısının öncü ismi
Pazarlama dünyasının en iyilerinin seçildiği listeye, Türkiye akaryakıt ve madeni yağlar sektörlerinin geleneksel lideri Petrol Ofisi’nin başarılı CMO’su Sinan Seha Türkseven de yer aldı. Aralık 2021 tarihinden bu yana Petrol Ofisi’nde CMO’luk görevini yürüten Sinan Seha Türkseven, şirketin gerek pazarlama gerekse de dijitalleşme noktasında hayata geçirdiği başarılı proje ve uygulamalarına öncülük eden isim oldu.
Türkiye’nin “En Etkin 50 CMO” listesine giren isimlere, 22 Eylül’de İstanbul’da düzenlenecek ‘CMO Summit 2022’de özel bir törenle ödülleri takdim edilecek.
“Başarımızın altında mutlak müşteri memnuniyeti var”
Petrol Ofisi’nin, birçok açıdan olduğu gibi pazarlama alanında da başarıları ve ilkleri ile fark yaratmaya devam ettiğini belirten Petrol Ofisi CMO’su Sinan Seha Türkseven, "Son dönemde yaptığımız bu çalışmalar sayesinde de özellikle pazarlama alanında artık fark yaratan bir konu olan müşteri deneyiminde; müşteri memnuniyet skorumuz, marka sağlığı özelinde ise imaj skorumuz önemli bir gelişim gösterdi. Tüm bunların bir yansıması olarak da 2021 yılını yüzde 23,09’luk pazar payı ile Türkiye akaryakıt sektöründe geleneksel liderliğimizi devam ettirdik. Yine aynı şekilde madeni yağ ve kimyasallar pazarındaki payımızı yüzde 31’e, madeni yağ pazarındaki payımızı ise yüzde 29,7’ye çıkararak, her iki alandaki liderliğimizi daha da pekiştirerek sürdürdük. Petrol Ofisi olarak, yeniliklerimiz ve ilklerimiz ile bundan sonra da sektörümüze öncülük etmeye devam edeceğiz” dedi.
Sinan Seha Türkseven kimdir
1979 yılında doğan Sinan Seha Türkseven, İzmir Bornova Anadolu Lisesi’nden yüksek onur derecesi ile mezun olduktan sonra Türkiye 16’ncısı olarak Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’ne girdi. Üniversiteden 2002 yılında fakülte ikincisi olarak mezun olan Türkseven, 2003-2005 yılları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi’nde MBA programını tamamladı.
2017 yılında Petrol Ofisi’nde çalışmaya başlayan Türkseven; marka iletişimi, sadakat sistemleri, mobil uygulamalar ve iş birliklerinden sorumlu Kıdemli Pazarlama Müdürü olarak önemli görevler üstlendi. Aralık 2021’den bu yana da Petrol Ofisi’nde CMO’luk görevini üstlenen Türkseven, aynı zamanda oyun dünyasında faaliyet gösteren Petrol Ofisi iştiraki Petrolig şirketinin de Yönetim Kurulu Üyeliği’ni de yürütüyor.