AUDI

Yeni Audi RS 3 Sedan ve RS 3 Sportback mest ediyor!

Sürücülere en yüksek kaliteyi yansıtan yeni Audi RS 3, duyuları bir deneyime dönüştürerek artan sürüş dinamiklerini ve yüksek kaliteli malzemeleri hissettiriyor.

Audi Sport, Yenilenen Audi RS 3 Sedan ve RS 3 Sportback'in satışa hazır olduğunu duyurdu. Audi ailesinin maksimum performansı temsil eden kompakt üst model, yükseltmeyle daha da sportif hale geldi. Bu ilk bakışta görülebiliyor: Öndeki güçlü çizgiler, motor sporları tasarımından jantlar ve RS kova koltukları, görsel olarak dinamikleri geliştirirken, akustik olarak imzası niteliğindeki ateşleme sekansına sahip beş silindirli motorun derin gırtlaktan kükremesiyle vurgulanıyor.

Optimize edilmiş şasi kurulumu ve yeni lastiklerle bir araya gelen 2.5 TFSI, RS 3'ü virajlarda daha da canlı bir şekilde ilerletiyor. Nürburgring-Nordschleife'deki yeni tur rekoru da bunu doğruluyor. Sürücülere en yüksek kaliteyi yansıtan yeni Audi RS 3, duyuları bir deneyime dönüştürerek artan sürüş dinamiklerini ve yüksek kaliteli malzemeleri hissetiriyor.

Sportif çarpıcı tasarım görsel olarak performansı çağrıştırıyor

Ürün yükseltmesinden sonra Audi RS 3, belirgin şekilde daha sportif bir görünüme kavuştu. İddialı ön tasarımın baskın özelliği, çarpıcı bir bordüre sahip altıgen Singleframe, yani ön izgaradır. Eskisinden daha düz ve belirgin şekilde daha geniş olan bu tasarım, hacimli eşkenar dörtgen desenli ızgarasıyla kompakt spor otomobilin dinamiklerini vurguluyor. Aynı durum, dikey siyah kanatlarla vurgulanan iki işlevsel yan hava girişi ve artık tüm araç genişliğini kaplayan ve RS 3'ün daha da alçakta oturmasını sağlayan ön ayırıcının üzerindeki üç açıklık için de geçerlidir; bu, 1987'den Audi Sport quattro S1 Pikes Peak'i anımsatır. Yeniden tasarlanan gündüz farlarıyla, farlar da aracın performansını vurguluyor. RS 3'de damalı bayrak gösteren dijital imza , 24 öğeden oluşuyor. Ayrıca, matris LED farlarla birlikte sürücüler, ilk kez MMI dokunmatik ekranında üç ek gündüz farı tasarımından birini seçebiliyor.

RS 3'ün arkası da motor sporlarına göndermeler içeriyor ve eskisinden çok daha güçlü bir varlığa sahip. Dikey yan reflektörler öndeki hava girişlerinin tasarım temasını sürdürüyor. Büyük işlevsel RS'ye özgü difüzör, merkezinde kırmızı bir reflektör ve yanlarında siyah çerçeveleriyle daha da büyük görünen RS egzoz sisteminin iki oval egzoz borusu trimini barındırıyor.

Ön farlar gibi arka stop lambaları da yeni bir grafikle karşımıza çıkıyor: Eve dönüş/evden çıkış fonksiyonuyla içten dışa doğru dinamik bir şekilde yanan oklar, ilerici arka stop lambası tasarımını yansıtıyor.

İfadeli dış cephe, RS'e özgü dış renkler Kyalami Green ve Kemora Gray, yeni metalik boyalar Ascari Blue ve Progressive Red ve ilk kez mat kaplamalı Daytona Gray ile vurgulanıyor. Singleframe ve difüzör, parlak veya mat seçeneğiyle siyah kaplamaya sahip. Bu temayı sürdüren RS 3, standart olarak 5 Y kollu tasarıma sahip mat siyah 19 inç alüminyum döküm jantlarla geliyor. İsteğe bağlı olarak jantlar, mat koyu gri veya iki renkli tasarımda parlak metalik siyah olmak üzere on çarpıcı çapraz kollu RS 3 performans versiyonundan tanıdık motor sporları tasarımında mevcut. Ön hava girişlerini, yan etekleri ve difüzörün üzerindeki bıçağı süsleyen karbon ve parlak siyah paketler daha da fazla bireysellik sunuyor. Bunlar, gövde renginde, siyah veya karbon kanat ayna kapaklarıyla tamamlanıyor.

Düz üst ve düz alt direksiyon simidi ve RS kova koltukları ile zengin, koyu renkli iç mekan

İç mekanda da koyu renk tonlarının hakim olduğu yeni direksiyon simidi, RS spor veya kova koltuklar, karbon özellikler ve sportif göstergelerle her şey performansa yönelik. Üstten ve alttan düzleştirilen direksiyon simidi, önemli ölçüde daha sportif bir görünüme sahip. İster standart olarak delikli deri, ister vurgulu renkte 12 saat işaretleyicili opsiyonel Dinamica olsun, RS 3'ü keskin virajlarda döndürürken ele tam oturuyor. Bu arada, opsiyonel RS kova koltuklar daha da iyi destek sağlıyor. RS petek dikişli koltuk orta paneli, yan desteklerde Pearl Nappa deri ile birleştirilen mikrofiber kumaş Dinamica'dan yapılmış. Baş dayanağının altındaki siyah konik ek parça, büyük bir RS amblemine sahip ve koltuk arkalığının mat karbon arkası gibi, RS 3'ün sportifliğini vurguluyor .

Yeni ışık özellikleri, efekt boyası ve karbon

Standart kontur ve ortam aydınlatması yeni tasarım özelliklerini aydınlatıyor: daha düz tasarımlı vites kolunun önündeki saklama kutusu, bardak tutuculu orta konsol ve kapılar. Gece vakti hoş bir özellik olan düzlemsel aydınlatmada, kapı panelindeki bir ışık kaynağı çeşitli boyutlarda yüzlerce lazerle çizilmiş eşkenar dörtgen şeklini arkadan aydınlatıyor ve RS 3 kilitlenip açıldığında dinamik olarak yanıyor . Bu, sportif çağrışımlı tasarımı vurguluyor. Kapı kolları, havalandırma delikleri ve direksiyon simidinin kapak klipsi ile vites değiştirme kulakçıkları, ışık koşullarına göre parıldayan antrasit efektli bir boya ile kaplanmış. Karbon ek parçalı paladyum grisi standart iki parçalı versiyona ek olarak, mat karbondan yapılmış tek parçalı RS'ye özgü bir trim şeridi ve dekor kakmalar olarak siyah Dinamica'da yeni bir varyant da bulunuyor. 

Kırmızı ve yeşil tasarım paketleri emniyet kemerlerine, koltuk omuzlarına ve hava menfezlerine renk dokunuşları katıyor. Ayrıca koltuklardaki, orta kol dayanağındaki, kapı kol dayanaklarındaki, direksiyon simidindeki ve 12 saat işaretindeki kontrast dikişler ilgili renkte yapılmış. Aynısı, RS harfleriyle süslenmiş siyah kadife paspaslar için de geçerli.

Performansa odaklanan RS ekranları

Sport, Performance ve Pist görünümlerine sahip 12,3 inçlik Audi sanal kokpit artı zaten standarttı. Pist modunda, hız ters sırada görselleştirilir, en yüksek devir ön planda ve rölanti hızı arka plandadır. Bu özelliklere şimdi, dakikadaki devir sayısını gösterge panelinin ortasında belirgin bir şekilde gösteren yeni devir sayacı katılıyor. Ayrıca, güç çıkışı, tork, g-kuvvetleri, hızlanma ve tur süreleri için göstergeler var. Manuel şanzıman modunda, RS'ye özgü yanıp sönen vites göstergesi, vites değiştirmek için ideal zamanı belirtmek üzere rpm göstergesini yeşilden sarıya ve kırmızıya, motor sporları tarzında değiştiriyor. Bunun üstüne, soğutma sıvısı, tork bölücü, frenler, motor yağı ve şanzıman yağının sıcaklık aralıkları gösterge panelindeki 10,1 inçlik dokunmatik ekranda renkli olarak gösteriliyor. İsteğe bağlı olarak, lastik basınçları da görüntülenebiliyor. Ayrıca, RS 3 artık doğrudan araç ekranında kullanılabilen birçok uygulamaya sahip bir uygulama mağazasına sahip. Seçilen içerikler akıllı telefondan bağımsız olarak RS 3 bilgi-eğlence sistemine yükleniyor .

Daha belirgin sese sahip beş silindirli motor

Audi RS 3, 294 kW (400 PS) güç ve 500 Newton metrelik maksimum tork üreten Audi Sport'un efsanevi 2.5 TFSI motorundan güç alıyor. Bu, RS 3'ün (l/100 km cinsinden kombine yakıt tüketimi: 9,5–9,1  litre. 0'dan 100 km/s hıza 3,8 saniyede ulaştığı ve 290 km/s azami hıza ulaşabildiği anlamına geliyor. Çok sayıda motor sporu başarısı, ödüllü beş silindirli motoru Audi'deki en etkileyici motorlardan biri haline getiriyor ve RS 3'ü sürüşünü eşsiz bir deneyime dönüştürüyor. Özellikle bu, imza niteliğindeki 1-2-4-5-3 ateşleme dizisine dayanan benzersiz sesinden kaynaklanıyor. Bitişik ve bitişik olmayan silindirler dönüşümlü olarak ateş ederek, değişken kapak kontrolüne sahip çift RS egzoz sistemi tarafından uygun şekilde düzenlenen güçlü bir ritim ve karakter sağlıyor. Kırmızı halkalı motor çalıştırma/durdurma düğmesine basın ve beş silindirli motorun gırtlaktan gelen sesi duyun. Ayrıca, egzoz kapakçığı kontrolü 2.200 ile 3.500 devir arasındaki devir aralığında optimize edilmiş. Bu şekilde, beş silindirli motor hangi sürüş modu seçilirse seçilsin tutarlı ve daha dolgun bir ses üretiyor.

Optimize edilmiş viraj alma sayesinde gelişmiş araç dinamikleri

RS 3 düzlüklerde hızlı olduğunun kanıtı için , temel rakiplerininkini geride bırakmaya devam eden hızlanma istatistiklerine bakmamız yeterli. Öte yandan viraj alma, sayılarla ifade edilmesi zor bir şey. Sürüş hissi burada çok daha önemli.

Etkileyici derecede yüksek sürüş dinamiklerinin temeli, arka tekerlekler arasındaki tamamen değişken tork dağılımına sahip tork bölücünün, elektronik denge kontrolünün, tekerlek seçici tork kontrolünün (fren torku vektörlemesi) ve RS spor süspansiyonunun adaptif amortisörlerinin etkileşimidir. Bu bileşenler yanal dinamiklerle ilgilidir ve veri senkronizasyonunun gerçekleştiği modüler sürüş dinamikleri kontrolöründe ağ oluştururlar. Daha da geliştirilen bir algoritma sayesinde, ilgili sürüş durumlarına daha da keskin tepki verirler. Seçilen Audi sürüş seçimi moduna bağlı olarak, sürücü RS 3'ü daha erken ve daha kontrollü bir şekilde daha çevik hale getirebilir. Sürtünme katsayısı düşük olduğunda, bu sistemlerin etkileşimi ayrıca artan dengeyi sağlar.

Daha yüksek viraj hızları

RS 3, artık virajlarda daha iyi performans gösteriyor, viraj girişinde önden savrulmayı önlüyor ve fren torku vektörlemesi de dahil olmak üzere ince ayarlar sayesinde daha istekli bir şekilde dönüyor. İç tekerleklerdeki ince ayarlı fren müdahaleleri sayesinde, kompakt spor otomobil hem kısmi yük altında hem de aşırı hızda virajın yarıçapını eskisinden daha hassas bir şekilde takip ediyor ve virajdan tepe noktasından çıkmak için daha erken ve daha iyi konumlandırılabiliyor. Başka bir deyişle, sürücü RS 3'ü daha erken hızlandırabilir ve virajdan daha yüksek hızlarda geçebilir. Arttırılmış yanal dinamikler ESC devre dışı bırakıldığında özellikle yarış pistinde dfaha etkileyici.

Savrulmada da bir evrim

Geliştirilmiş algoritma aynı zamanda aşırı savrulmada da bir evrim yaratıyor. Daha önce aşırı savrulma öncelikle yük gereksinimini artırarak, yani gaza basarak oluşuyordu. Şimdi, aşırı savrulma RS 3'de direksiyon açısıyla daha kolay başlatılabiliyor. Bu, sürücünün aynı savrulma açısını daha hızlı elde etmesini sağlıyor.

Yüksek tutuşa sahip yeni standart lastik

Yeni standart C dereceli lastik, daha yüksek yanal destekle gelişmiş günlük konfor sağlıyor. RS 3 için özel olarak ayarlanmış olan bu lastik, hem kuru hem de ıslak yüzeylerde mükemmel tutuş ve tüm hız aralığında hassas kullanım sunuyor. 

Mükemmelliğin benzersiz kokusu

RS 3, yalnızca görsel ve dokunsal nitelikleriyle değil, aynı zamanda birinci sınıf standartlarla da buluşuyor: Bir otomobil satın alırken en incelikli ama en anlık deneyimlerden biri, yeni Audi'nizin kapılarını ilk kez açtığınızda burnunuza gelen kokudur. Göremediğiniz ancak sürekli bir yoldaş olacak kalite.

Sportif kompakt modeldeki sürüş deneyiminin tüm duyular için bir deneyime dönüşmesi için Audi, iç mekanda koku konusunda da olağanüstü standartlara sahip. Aroma, yüksek kaliteli deri ve seçilmiş polimerlerin hoş doğal kokusu gibi yüksek kaliteli malzemelerin doğal kokularından oluşuyor.

Fine Nappa deri RS spor koltuklar veya yüksek oranda Pearl Nappa deri içeren yeni RS kova koltuklar ve standart deri direksiyon simidi RS 3'de doğanın ve özgünlüğün kokusunu yayıyor . Bu amaçla, üretim sürecinde deri seçiminden tabaklama maddelerine ve kaplamaya kadar çeşitli kalite ölçümleri uygulanıyor. Böylece araç başına yaklaşık 200 adet olmak üzere tüm iç bileşenler kimyasal olarak analiz ediliyor ve değerlendiriliyor. Özel bir odada ısıtılırlar, ardından hava analiz edilir. Bu, bileşen başına iki ila üç saat sürer. Tüm bireysel bileşenlerin testi tamamlandıktan sonra, çeşitli malzemelerin etkileşimi Audi'nin kendisinde test edilir. Sonuçta, tüm malzemeler burada bir araya gelir ve tüm iklim koşullarında birlikte güzel kokmaları sağlanılır. Örneğin, dışarıya takılan ısıtıcılar sıcak yaz günlerindeki sıcaklıkları simüle eder. Ortaya çıkan kokular, beş kimyagerden oluşan bir ekip tarafından türlerine ve yoğunluklarına göre değerlendirildi ve bir Audi'nin karakteristik yeni araç kokusunun müşterilerinin yüksek standartlarını karşılaması sağlandı.

On yıldan uzun süredir başarının reçetesi

Audi Sport, RS 3'e beş silindirli turbo motor, tork bölücü, yeni standart lastikler ve yarı kaygan lastikler gibi tam bir keyif için birçok bileşen sunuyor. Tüm iyi şeflerin bildiği gibi, önce gözlerimizle yeriz. RS,  motor sporları tasarımında jantlar, karbon ve siyah paketler, RS kova koltuklar ve üst ve alt kısımları düzleştirilmiş bir direksiyon simidi ile tamamlandı. 

Kompakt spor otomobil, üretildiğinden beri en üst düzeyde yenilik ve heyecanı temsil ediyordu. İlk nesil 2011 baharında bayilere çıktığında, güçlü 340 PS beş silindirli motoruyla RS 3'ün rakibi yoktu. Tamponlar, eşikler ve jantlar, o zamanlar yalnızca beş kapılı hatchback olarak sunulan ilk RS 3'ü A3'ten açıkça ayırıyordu. Dahası, etkileyici derecede hızlıydı ve maksimum hassasiyet ve güvenceyle sürüş dinamikleri sunuyordu.

2015'ten 2020'ye kadar üretim bantlarından çıkan ikinci nesil, 2017'de portföye bir sedan ekledi. İmza niteliğindeki 1-2-4-5-3 ateşleme dizisiyle 2.5 TFSI, başlangıçta 367 PS ve ardından 2017'deki ürün yükseltmesinden sonra 400 PS ile bir RS 3 perendesine dönüştü. Daha hızlı vites değiştiren yedi vitesli çift kavramalı şanzıman, quattro dört tekerlekten çekişle  birlikte maksimum sürüş keyfi sağladı.

RS 3 Sportback 2'nin üçüncü nesli ve RS 3 Sedan 1'in ikinci nesli  2021'de piyasaya sürüldü. 400 PS ve torku 500 Nm'ye çıkaran beş silindirli motor, her zamankinden daha güçlüydü ve hızlanma konusunda tüm rakiplerini geride bıraktı. Audi'de kullanılan ve önceki arka aks diferansiyelini yukarı akışlı çok plakalı kavrama paketiyle değiştiren ilk tork ayırıcısı sayesinde, yanal dinamiklerde de yeni bir seviyeye ulaştı.

Ingolstadt'taki Audi fabrikasında üretilen yeni RS 3 Sportback ve Sedan modelleri,  Ekim ayından itibaren bayilerde olacak ve Ağustos sonundan itibaren siparişe açık olacak. RS 3 Sportback'in fiyatları Almanya'da 66.000 Euro'dan başlıyor. Sedan  versiyonu ise 68.000 Euro.

{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }