1927 tarihli orijinalin yeniden üretimi olan Stella Bianca lastiklerle yapılan bu efsane yolculuk, 1920’lerden bu yana tarihi koleksiyoncu otomobillerine yönelik bir seri olan Collezione lastiklerle donatılan 1929 model bir OM 665 Superba ile gerçekleştirildi.
Otomobilin sahibi Gianni Morandi ve yardımcı pilotu Marco Morosinotto, Siena yakınlarındaki Poggibonsi’den yola çıktı ve yolculuğa resmi olarak Pirelli’nin Milano’daki genel merkezinden başladı. 15 günde Norveç’in Kuzey Burnu’na ulaşan otomobil iki hafta sonra İtalya’ya döndü. Macera boyunca bir kilometre için bile otoyola çıkılmadan sadece manzaralı yollar kullanıldı. Yolculuk, orijinaliyle aynı vintage görünüme sahip olan ama şimdi daha yüksek güvenlik sunan malzemeler ve teknolojilerle üretilen Pirelli Stella Bianca lastikler için bir dönüm noktası oldu.
TOSKANA’DAN KUZEY KUTBUNA BİR YOLCULUK
İSVEÇ’İN LAPONYA BÖLGESİNDEKİ PIRELLI SOTTOZERO MERKEZİNE ZİYARET
Yolculuğun en önemli duraklarından biri İsveç’in Laponya bölgesindeki ünlü Pirelli Sottozero Test Merkezi oldu. Burada piste çıkan OM 665 Superba hem kuru hem ıslak koşullarda çok sayıda tur tamamladı. 120 hektarlık bir alanı kaplayan Sottozero test sahasının 250.000 metrekaresinde çeşitli pistler, 1.300 metrekaresinde ise diğer altyapı yer alıyor. Burada kullanım pistleri, objektif testler için farklı zeminler ve %20’ye varan eğimler bulunuyor. Pirelli’nin kış ve dört mevsim lastiklerinin geliştirilmesinde kritik bir rol oynayan tesis özellikle bölgenin benzersiz kış koşullarından maksimum düzeyde yararlanırken yıl boyunca kullanılabiliyor.
PIRELLI STELLA BIANCA LASTİKLERİN TARİHİ