Kuruluşundan bu yana yaklaşık yarım asrı geride bırakan Türkiye otomotiv sektörünün en köklü kuruluşu Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), 47’nci Olağan Genel Kurulu’nu gerçekleştirdi. Genel Kurul’da 2018 yılından bu yana derneğin yönetim kurulu başkanlığını başarı ile yürüten Haydar Yenigün görevini Cengiz Eroldu’ya devretti.
Türkiye otomotiv sanayiine yön veren 13 büyük üyesiyle sektörün en köklü kuruluşu olan Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), 47’nci Olağan Genel Kurulu’nu gerçekleştirdi. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkan Burak Dağlıoğlu, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Çetin Ali Dönmez, kamu temsilcileri ile sektörün paydaş sivil toplum kuruluşlarının başkanlarının da katıldığı Genel Kurulda; otomotivdeki dönüşümün Türkiye’ye yansımaları, bu yansımaların sonucunda meydana gelen riskler ve fırsatlar ile sanayinin gelecek vizyonuna ilişkin önemli mesajlar paylaşıldı.
“Türkiye otomotiv sanayiini başarılarla dolu bir yolculuk bekliyor”
Genel kurulda konuşan Haydar Yenigün, “Derneğimiz, 48 yıldır otomotiv sanayiinin gelişimi için çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. Göreve geldiğim tarihten bu yana son derece kıymetli çalışmalara imza attık. Sektörümüzün diğer değerli sivil toplum kuruluşlarıyla ortak hareket ederek birçok konuda, devletimizin de ciddi destekleriyle önemli sonuçlar aldık. 2019 yılının sonu ne yazık ki tüm dünya için yeni bir dönemin başlamasına sebep oldu. Hayatımıza giren Covid-19 pandemisi sosyal hayattan iş yaşamına, eğitimden sağlık konusuna kadar pek çok alanı etkisi altına aldı.
Otomotiv sektöründe de ezberler bozuldu. Devamında yaşanan tedarik sorunları, maliyet artışları, küresel ekonomik gelişmeler, iklim politikaları gibi tüm konuları yakından takip ettik. OSD olarak tüm bu kritik konularda alınması gereken önlemleri, izlenmesi gereken politikaları her zaman, her platformda dile getirdik. Dünya genelinde yaşanılan tüm sorunlara karşın sanayimizin geldiği noktayı son derece kıymetli buluyorum. Türkiye otomotiv sektörünü başarılarla dolu bir yolculuk bekliyor” ifadelerini kullandı.
OSD’nin sektörün yaşadığı köklü değişimi yakından takip ederek, bu gelişmeler üzerinden bir yol haritası oluşturmak için çalıştığını vurgulayan Yenigün, “Göreve geldiğim 2018 yılından bu yana sanayimizin küresel rekabetçiliğini geliştirmek amacıyla ihtiyaç ve beklentilerimizi ifade edip çözüm önerileri geliştirmek, ekosistemimizin topyekun gelişmesi için çalışmak, küresel otomotivin içinden geçtiği dönüşümün önemli bir parçası olmak en önemli hedeflerimiz oldu. Sadece kısa vadeli konular odağında değil, sanayimizi gelecekte daha da kuvvetli bir küresel oyuncu haline getirmek adına uzun vadeli planlara da odaklandık. Bu amaçla 2021 yılında OSD olarak vizyonumuzu yeniledik ve yol haritamızı belirledik. Bu bir bayrak yarışı. Derneğimizin Cengiz Eroldu başkanlığında, yenilenen vizyonumuz doğrultusunda güzel çalışmalara imza atacağına inanıyorum” dedi.
Cengiz Eroldu “Haydar Bey bayrağı en üst seviyede devretti”
OSD’nin Yönetim Kurulu Başkanlığı’na gelen Cengiz Eroldu ise “Değerli başkanımız Haydar Yenigün’e 2018 yılından bugüne büyük bir özveri ve başarı ile yürüttüğü başkanlık görevi nedeniyle huzurlarınızda teşekkürlerimi sunuyorum. Haydar Bey, bugüne kadar bu görevi üstlenen tüm başkanlarımız gibi, bayrağı her zaman bir üst seviyeye çıkarmak üzere çalıştı. Otomotiv sektörü, küresel platformda kendini kanıtlamış nitelikli oyunculardan oluşuyor. 16 yıldır ülkemizin ihracat lideri ekonomiye doğrudan ve dolaylı olarak ciddi katkılarda bulunuyor. OSD, sektörün rekabetçiliğini korumak ve geliştirmek için öncülük görevini yaklaşık yarım asırdır başarı ile sürdürüyor. Bu değerli derneğe başkanlık yapmak hem bir ayrıcalık hem de önemli bir sorumluluk. Kıymetli üyelerimizin bana verdiği görevin ağırlığının farkındayım ve bana olan güvenleri için teşekkür ediyorum” diye konuştu.
“Zorluklara rağmen sanayiimizin gelişimini sürdüreceğiz!”
Cengiz Eroldu, “Yeni teknolojiler, yeni enerji ve jeopolitik dengeler, pandemi sonrası bozulan tedarik zinciri, yetenekli insan darboğazı ve iklim değişikliği çağında, sanayiimizin önündeki meydan okumalar artmış ve çeşitlenmiş durumda. AB ile bütünleşik olarak gelişmiş olan Türk otomotiv sanayii de önemli meydan okumalarla karşı karşıya. Değişen teknoloji nedeniyle, yerlilik oranlarında azalma riski yaşıyoruz. Enerji fiyatları artarken, yeni ürünler, orta ve düşük gelirli insanlar için aşırı pahalı hale geliyor. Korumacı ekonomik politikalar kuvvetleniyor. Bu zorluklara rağmen sanayiimizin gelişimini/büyümesini sürdürmek istiyoruz” ifadelerini kullandı.