Mercedes-Benz, 2024 Ocak – Ekim aylarında geçen yılın aynı dönemine göre otomobil satışlarını yüzde 22 oranında artırarak 22 bin 715 araç satışı gerçekleştirdi. Bu performansıyla premium segmentteki liderliğini sürdüren Mercedes-Benz’in en çok tercih edilen modeli de C-Serisi oldu. Marka, aynı dönemde hafif ticari araç segmentinde de yüzde 13’ün üzerinde büyüme kaydederek 7 bin 607 adetlik satışa ulaştı ve yılın ilk 10 ayında, Sprinter ve Vito segmentinde hafif ticari araçlar tarihindeki en yüksek satış adedini elde etti.

Otomotiv sektörünün ve Mercedes-Benz’in ilk 10 aylık performansını değerlendiren Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, yıl başındaki ÖTV muafiyetindeki güncelleme, kampanya ve stokların da katkısıyla satışların 2023 yılı düzeyinde gerçekleştiğini söyleyerek “Yıl sonuna kadar yapacağımız satışlarla da yıl başındaki öngörülerin üzerinde bir rakamla yılı kapatacağımızı düşünüyoruz. Otomotiv sektörü, yıl içerisinde dalgalanmalar gösteren en dinamik sektörlerden biri. Türkiye’de pazar koşullarındaki ani değişimlere uyum sağlamak için esnek olmak büyük öneme sahip. Mercedes-Benz olarak hem kısa hem de uzun vadeli hedeflerimize ulaşmak için piyasadaki değişimlere hızla uyum sağlayabilecek şekilde stratejimizi uygularken yeni teknolojilerimizi de müşterilerimize en iyi şekilde sunmak için çalışıyoruz. Bu sayede biz de geçen yılın üzerinde bir satış rakamıyla yılı kapatarak premium segmentteki liderliğimizi sürdüreceğimizi düşünüyoruz.” dedi.

2025 yılı hakkındaki öngörülerini de paylaşan Şükrü Bekdikhan, “2023 ve 2024’te elde edilen yüksek satış rakamlarının aksine, 2025 yılının küresel daralmanın etkisiyle birlikte otomotiv satışları adına daha zorlu geçeceğini öngörüyoruz. Ancak yeni elektrikli modellerin ve üreticilerin pazara girmesi, şarj altyapısının geliştirilmesi ile özellikle elektrikli dönüşümün hız kazanacağı bir yıl olacak” dedi.  Bekdikhan aynı zamanda, Mercedes-Benz Modüler Mimari (MMA) platformunu kullanan ilk model olan tamamen elektrikli CLA’yı satışa sunarak bu dönüşüme öncülük etmeyi sürdüreceklerinin de altını çizdi.

Citroen Ami, Kristal Elma’dan 2 Ödülle Döndü Citroen Ami, Kristal Elma’dan 2 Ödülle Döndü

Hafif ticari araç ailesi büyümeye devam ediyor

Mercedes Benz Tufan AkdenizMercedes-Benz, hafif ticari araç segmentinde 2024’ün ilk 10 ayı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13’ün üstünde büyüme gösterdi. Bu olumlu tablonun dördüncü çeyrekte de sürdüğünü söyleyen Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz “Geçtiğimiz yılın aynı döneminin yaklaşık yüzde 13 üstüne çıkarak 7 bin 607 adet araç sattık. Yılın ilk 10 ayında Sprinter ve Vito satışlarımızda hafif ticari araçlar tarihimizin en yüksek adetlerine ulaştık. Satışlarımızın artmasında yıl boyunca gerçekleştirdiğimiz kampanyaların da büyük payı var. Bu şekilde devam etmesi durumunda geçtiğimiz yılın satışlarının üzerine çıkabileceğimizi düşünüyoruz” dedi.