SEKTÖR

Coşkunöz güçlü büyümesini 2021 yılında da sürdürdü

Coşkunöz Holding, salgının etkilerinin devam ettiği 2021 yılında da cirosunu ve ihracatını artırmayı başardı.

  • Grup geçen yıla göre yüzde 30 artışla cirosunu 330 milyon Euro’ya çıkardı.

70 yılı aşkın geçmişiyle Türkiye’nin köklü şirketleri arasında yer alan grubun cirosu 2021 yılında yüzde 30 artarak 330 milyon Euro’yu aştı. Global çözüm ortağı olma hedefiyle yurtdışında da yatırımları bulunan holdingin Türkiye dışındaki yatırımlarının ciro içindeki payı ise yüzde 15 düzeyinde gerçekleşti.

Coşkunöz Holding CEO’su Erdem Acay, salgının da etkisiyle dünyada ve Türkiye’de devam eden olumsuzluklara rağmen ciro, yatırım ve ihracatta hedefledikleri rakamlara ulaşmanın gururunu yaşadıklarını söyledi. Geçen yıl doğrudan ve dolaylı ihracatı Euro bazında yüzde 30’un üzerinde artırdıklarına dikkat çeken Acay, ‘’Dünya ekonomisinde normalleşme sürecinin devam etmesi, global çip tedarik sorununun azalarak ortadan kalkması, yüksek seyreden emtia fiyatları ve artan talep etkisiyle artışı bu yıl da yüzde 30 düzeyinde korumak istiyoruz. 2022’de ciromuzu yüzde 30 artırmayı, yurtdışı yatırımların ciro içindeki payını da yüzde 15’ten 20’ye çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Geleceğe hazırlık yapmanın tam zamanı

Grubun ihracatının yüzde 95’ini oluşturan otomotiv sektöründe tüm dünyada yaşanan çip ve tedarik sorunlarına rağmen holding bünyesinde yer alan yurt içi ve yurtdışındaki firmalarda istihdamda da geçen yıl yüzde 5 artış sağladıklarını ve holding bünyesinde Türkiye’de toplam yaklaşık 2300 çalışan istihdam ettiklerini vurgulayan Acay, bu yıl için ise yüzde 9 artış öngördüklerini söyledi.

Otomotiv ve savunma/havacılık tarafında 80, bilişim tarafında ise 30 olmak üzere toplam 110 araştırmacı ve teknisyenin görev aldığı 2 Ar-Ge merkezine her yıl yaklaşık 4 milyon Euro civarında bütçe ayırdıklarına dikkat çeken Acay, 2022 yılında da bu alandaki yatırımlara kesintisiz devam edeceklerini belirtti.

Acay, “Kurucumuz Kemal Coşkunöz’ün vizyonunun devamı niteliğindeki CODE 2025 stratejimizle hareket ederek geleceğe hazırlık yapmanın şimdi tam zamanı olduğunu düşünüyoruz. Bu süreç doğrultusunda tüm şirketleri yalınlaştırıp maliyet, kalite ve teslimat performanslarını mükemmelleştirerek, hem kendimize hem de müşterilerimize rekabet avantajı sağlayacağız. Grubumuzu en verimli ve etkin şekilde dijital çağa hazırlayarak, ülke ekonomisine katkı sağlamaya devam edeceğiz” diye konuştu.

{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }