MOTOSİKLET

Bosch ve Ducati'den yeni elektronik fren sistemi

Bosch ile Ducati arasında devam eden iş birliği spor motosikletlerin güvenliğini ve performansını bir adım ileriye taşıyor.

Bosch ve Ducati Mühendislik ekipleri yarış pistinde sürüş için yeni bir fonksiyon geliştirdi. Elektronik kombine fren sistemine (eCBS) dayalı üst düzey Bosch teknolojisi frenleme ve viraj alma performansını artırıyor.

Virajlarda birkaç saniye daha kazanmak, bir önceki tur zamanını iyileştirmek ve olağanüstü bir performans sergilemek - yarış pistindeki çoğu sürücünün hedefinde bunlar var. Ancak tüm bunlar zorlukları da beraberinde getiriyor. Bu zorlukların en büyüklerinden bir tanesi, başarı için frenlemenin çok önemli olduğu viraja girmeden önceki aşamadır. Bosch, yeni Race eCBS ile özellikle yarış pistleri için bir çözüm sunuyor.

Kanıtlanmış eCBS'yi temel alan yeni fren sistemi, Misano'daki 2024 Dünya Ducati Haftası'nda yeni Ducati Panigale V4 üzerinde prömiyerini yapacak. Bosch İki Tekerlekli Araçlar ve Motor Sporları Avrupa Başkanı Fevzi Yıldırım, “Bosch ve Ducati Mühendislik ekipleri, özellikle yarış pisti frenleme ve viraj alma performansını artıran bir işlev üzerinde çok yoğun bir şekilde ve çok sayıda testte çalıştı. Bosch Race eCBS, spor motosikletlerin güvenliğini ve performansını büyük bir adım ileriye taşıyor ve aynı zamanda Bosch ile Ducati arasında devam eden verimli iş birliğini kanıtlıyor” dedi.

Geliştirme süreci, premium motosikletler için Bosch ABS tarafından desteklenen eCBS fonksiyonundan başladı. Bu teknoloji, sadece biri uygulansa bile ön ve arka frenlerin birleştirilmesini sağlıyor. Pratikte bu, ön fren uygulandıktan sonra ABS ünitesinin arka fren pedalına herhangi bir sürücü girişi olmadan arka fren basıncını da otomatik olarak arttırdığı anlamına geliyor. Bosch ve Ducati'nin geliştirme ekipleri, günlük kullanım için mevcut eCBS işlevinden başlayarak, özellikle yarış pisti için performansı artırmaya odaklandı.

Yarış pistinde mükemmel fren basıncı için sürekli veri kontrolü 

Arka tekerlekte mükemmel fren basıncı oluşturmak için sistem ön fren basıncını, yatma açısını, yan kayma açısını ve arka tekerlek kaymasını saniyede 100 kez kontrol ediyor ve bu verileri hesaplamaya dahil ediyor. Böylelikle her zaman arka tekerleği mümkün olduğunca etkili bir şekilde frenleyerek aracın her zaman dengede kalmasını sağlanıyor. Bu işlev yalnızca yarış pisti ABS modlarında mevcut olduğundan, arka tekerlek ABS'si bulunmuyor ve bu da sürücülere manuel olarak kullanmak istediklerinde arka frenin tam kontrolünü bırakıyor. Dahası, Race eCBS, motosikleti yarış çizgisine geri getirmek için sürücü ön freni bıraktıktan sonra bile virajın tepe noktasında kısa bir süre için arka frenin uygulanmasını sağlayabiliyor.   

Bu üst düzey teknolojinin en önemli avantajları olarak, arka freni manuel olarak kontrol etmek için ek bir çabaya gerek kalmadan yarış pistinde frenleme sırasında frenlemeyi dengelemesi, ortalama yavaşlama ve viraj almayı iyileştirmesi ön plana çıkıyor. Yıldırım, “Bu işlev yarış pistindeki her tür sürücü seviyesi için üretildi. Arka frenin otomatik ve etkili bir şekilde uygulanması, profesyonel sürücülerin bile daha iyi bir tur zamanına ulaşmasına yardımcı olacak, çünkü arka freni kontrol etmek yerine sürüşe konsantre olabilecekler.” dedi.

Sistemin geliştirilmesinde çalışan resmi Ducati test uzmanı Alessandro Valia, “Ducati her zaman yenilikçi çözümler arar ve ürünlerinden mutlak performans elde etmeyi hedefler. Yeni Race eCBS sistemi, hem motosikletin fren performansını iyileştirme hem de her şeyden önce her kullanıcının daha önce ulaşamayacağı sürüş seviyelerine erişmesine olanak tanıma gibi ikili bir değere sahip bulunuyor. Bu, profesyonel bir sürücünün frenleme tekniğinin taklit edilmesi prensibine dayanıyor. Sistem, ön fren tamamen bırakıldıktan sonra bile arka frende basınç üretir; bu normalde sürücü tarafından viraj girişinde çizgiyi sıkılaştırmak için yapılan bir manevradır. Bu özellik, normalde arka freni modüle etmek için harcanan dikkati sürüşün diğer yönlerine verebilecek olan profesyonel sürücülere de fayda sağlıyor” dedi.

Bu proje, Bosch ve Ducati arasındaki 15 yılı aşkın ortaklığın bir başka kilometre taşı ve sürüş deneyimi ve performanstan ödün vermeden daha fazla motosiklet güvenliği için yenilikçi çözümler geliştirme becerilerini gösteriyor. Yıldırım, “Birlikte, şimdi ve gelecekte iki tekerlekli mobilite için standartları belirliyoruz.” dedi.   

Bosch ayrıca 26-28 Temmuz tarihleri arasında Marco Simoncelli Misano Dünya Pisti'nde gerçekleşen olan dünyanın en büyük Ducati rallisi Dünya Ducati Haftası'na da katıldı. Otomotiv tedarikçisi, Ducati Riding Academy ve Ducati Riding Experience (DRE) kursları ile iş birliği içerisinde konuşmalar, yuvarlak masa toplantıları ve uygulamalı gösteriler sunacak. Böylece Bosch, Bosch Race eCBS de dahil olmak üzere en yeni Ducati modellerinde yer alan Bosch teknolojilerine odaklanarak, motosiklet güvenliği ile ilgili teknik konuları tartışmak ve içgörü sağlamak istiyor.

{ "vars": { "account": "G-HXWPNJRGX4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }