Alfa Romeo Junior’ın yüzde 100 elektrikli ve hibrit seçenekleri Junior Elettrica ve Junior Ibrida’nın Türkiye teslimatları başladı.
Kompakt sınıfta iddialı boyutlara sahip olan Junior, aynı zamanda Alfa Romeo’ya özgü benzersiz tasarım anlayışını yansıtıyor. Alfa Romeo Junior pazarda elektrikli motor seçeneğinde Elettrica ve Elettrica Speciale, hibrit motor seçeneğinde ise Ibrida ve Ibrida Speciale donanım seviyeleri ile müşterileriyle buluşuyor.
Kompakt sınıf için iddialı boyutlara sahip olan Junior, ilk bakışta göze çarpan hatları, 4,17 metre uzunluk, 1,78 metre genişlik ile Alfa Romeo’ya özgü benzersiz tasarım anlayışını yansıtıyor. Junior’ın arka bölümü “coda tronca” (kesik kuyruk) tasarım detayıyla efsanevi Giulia TZ'ye gönderme yapıyor. Otomobil cesur görünümünü, '3+3' ve Full LED farlarla tamamlıyor. Elektrikli ve kolaylıkla erişilebilen bagaj kapağıyla, 415 litreye varan geniş hacim sunuyor. Alfa Romeo Junior; tüm bu özelliklerinin yanı sıra 180 derecelik geri görüş kamerasıyla da sürücünün park manevralarını kolaylaştırıyor.
Özgür Süslü, “Junior’ın ön satışına Eylül ayında ’online.alfaromeo.com.tr‘ üzerinden başladık. Ekim ayında teslimatlarına başladığımız Junior’dan kısa sürede 500 adedi geçen siparişe ulaştık. Alfa Romeo markasının hızlı büyüme gösterdiği ülkelerden biriyiz. Hedefimiz yeni jenerasyonu Alfa Romeo markasına kazandırmak. Junior ile benzersiz sürüş deneyimi, kalite ve sportifliği bir arada sunarak, Alfa Romeo’yu daha fazla otomobil severle buluşturacağız” diye konuştu.
Junior’ın pazarda çok tercih edilen bir model olmasını beklediklerini söyleyen Özgür Süslü “Tamamen elektrikli ve hibrit versiyonları ile ikinci seviye otonom sürüş, yenilikçi teknolojiler ve sportif Alfa Romeo DNA'sını birleştiren Junior, Türkiye otomobil pazarına yepyeni bir soluk getirecek. Junior ile pazara yüzde 100 elektrikli bir Alfa Romeo modelini sunuyoruz. Alfa Romeo böylelikle Türkiye’de satılan her 7 otomobilden birinin yer aldığı kompakt SUV sınıfına da giriş yapıyor" diyerek sözlerine son verdi.
Alfa Romeo Pazarlama Müdürü Ali Yalaza ise ”Junior, kompakt boyutlarıyla şehir içinde kullanım kolaylığı sunuyor. Kabin içinde de kullanım alanlarından ödün vermeden tasarlanan Junior; benzersiz bir sportif deneyim ve İtalyan tasarımının ayırt edici güzelliğini yansıtıyor. Junior, üst segment oyuncularla rekabet edebilecek nitelikte üç kademeli, ayarlanabilir seviyeli 415 litreye varan bagaj hacmiyle de hayatı kolaylaştırıyor” dedi.
Junior’ın İtalyan tasarım anlayışını; karakteristik Alfa Romeo ön yüzüyle yansıttığına değinen Yalaza “İkonik 3+3 aydınlatma grubu, V şeklindeki iki farklı ön ızgara tasarımı ile Junior, ilk bakışta birbirine çok benzeyen otomobiller dünyasından, net bir şekilde ayrışıyor. Otomobilin başlangıç seviyesi olan Ibrida ve Elettrica versiyonlarında 1930’ların 6C VE 8C modellerinde kullanılan; “Leggenda” ön ızgara tasarımı sunuluyor.
Otomobilin en üst versiyonu, Speciale ise 1960’larda üretilen Alfa Romeo 33 Stradale ile Spider modellerinden ilham alan “Progresso” ön ızgara tasarımı ile kombinleniyor. Otomobilin arka tasarımında da Alfa Romeo ruhunu yansıtan ögeler bulunduğuna değinen Yalaza ayrıca; “Kesik Kuyruk (Coda Tronca) tasarımına sahip arka kısımda aydınlatma grubu yine 3+3 Alfa Romeo imzası taşıyor. Eğimli arka cam tasarımı araca bir coupe dinamizmi kazandırıyor. Junior’ın, segmentinin en hafif elektrikli aracı olmasını sağlayan 1.545 kg ağırlığı, sürüş dinamizminin yanı sıra yakıt ve enerji verimliliği açısından büyük avantaj sağlıyor” dedi.