Toyota, Avrupa'nın önemli C-SUV BEV pazarının kalbinde cesur, şık ve oldukça yetenekli bir rakip olmaya hazırlanan yepyeni elektrikli modeli Toyota C-HR+'ı tanıttı. Peki Yeni tamamen elektrikli Toyota C-HR+'de ne tür yeni özellikler var? İşte A'dan Z'ye tüm detayları ile Yeni Toyota C-HR+.
2025'in sonlarında seçili Avrupa pazarlarında
Tamamen yeni bir model
Markaya yeni müşteriler çekmede istisnai derecede başarılı olmaya devam eden bir model olan Toyota C-HR'den ilham almasına rağmen, Toyota C-HR+ kendi başına kesinlikle bireysel bir modeldir. Toyota'nın özel e-TNGA akülü elektrikli araç felsefesi üzerine inşa edilmiştir ve benzersiz bir gövdeye ve iç mekana sahiptir. Temelde basit olan temiz, canlı bir görünüm sunar, ancak hem kalbe hem de zihne hitap edecek güçlü bir duygusal kaliteye sahiptir.
Otomobilin stili, belirgin karakter çizgileriyle vurgulanıyor: Arkada keskin bir şekilde tanımlanan çizgiler, ön tasarımla pürüzsüz bir şekilde bütünleşiyor.
Görünüm arkada da aynı şekilde belirgindir, yine geniş bir duruş ve sofistike tam LED arka kombinasyon ışıklarıyla. Arka camın dik açısı ve düzgün bir şekilde entegre edilmiş spoyler dinamik görünüme daha fazla vurgu katar.
“Sınıf üstü” iç mekan
Benzer şekilde, iç mekan uygulaması genellikle daha büyük modellerde bulunan bir duyusal kalite düzeyine sahiptir. Genişlik ve her yönden görüş, Toyota C-HR+'ı konfor ve çok yönlülük açısından kazanan bir teklif haline getirirken, pratiklik ve rahatlık 416 litrelik yükleme alanıyla desteklenir.
Güç ve performans
Toyota C-HR+ tek bir kalıba uyan bir teklif olmayacak. Farklı müşteri ihtiyaçlarını ve önceliklerini tanıyan Toyota, iki farklı pil seçeneği sunacak. 57,7 kWh (brüt kapasite) ünite yalnızca önden çekişli modele özel olacak ve daha yüksek kapasiteli 77 kWh pil hem önden hem de dört tekerlekten çekişli güç aktarma organları için mevcut olacak. Bu seçim genişliği, Toyota'nın C-SUV pazarında geniş bir müşteri tabanına ulaşmasına yardımcı olacak.
WLTP sürüş döngüsüne göre maksimum menzil, sınıfa ve güç aktarma organına bağlı olarak 600 km'ye kadar çıkıyor (tahmini ).
0-100 km/s hızlanması 5,2 saniye
Bir Toyota elektrikli aracın karakteristik olarak pürüzsüz, sessiz ve rafine performans ödülleri etkileyici güçle daha da artacaktır. Aslında, GR performans otomobili serisinin dışında, bu Toyota'nın Avrupa serisindeki en güçlü model olacaktır.
AWD versiyonunun 343 DIN hp / 252 kW gibi muazzam bir güç sunması ve 0-100 km/s hıza sadece 5,2 saniyede ulaşması bekleniyor. 57,7 kWh bataryaya sahip önden çekişli model 167 DIN hp / 123 kW sunacak; 77 kWh bataryanın tercih edilmesiyle güç 224 DIN hp / 165 kW'a çıkıyor.
Dört tekerlekten çekiş seçeneği, Toyota C-HR+'ın gerçek bir SUV olarak statüsünü teyit eder. Sistem, tutuşu ve çekişi artırır ve bir BEV'nin karakteristiği olan ekstra tork ve gücün kullanılmasına yardımcı olur. Bu, hem güvenliğe hem de daha fazla sürüş keyfine katkıda bulunur.
Enerji tasarruflu performans, aracın silüeti, tavan spoyleri ve ördek kuyruğu arka kısmıyla birlikte gövde üzerinde ve çevresinde düzgün bir hava akışı sağlayacak şekilde hesaplanan optimize edilmiş aerodinamik özelliklerle destekleniyor.
Müşteriler, çoğu koşulda şarj performansını iyileştirecek yeni bir akü ön koşullandırma özelliğini takdir edeceklerdir. Kolaylık sağlamak için bu, otomatik veya manuel olarak çalıştırılabilir. Klima sistemi ve ısıtmalı koltuklar, direksiyon simidi ve ön cam için enerji tasarruflu bir ısı pompasından daha fazla fayda elde edilir.
Standart olarak 11 kW'lık bir yerleşik şarj cihazı sağlanırken, High grade'den 22 kW'lık bir ünite sağlanır. Hızlı DC şarjı 150 kW'a kadar hızlara ulaşabilir.
Üstün sürüş deneyimi
Ödüllendirici dinamik performans ve sürüşü eğlenceli bir karakter, Toyota C-HR+ için temel çekicilik noktalarıdır. Özel BEV platformunun temel gücü, sağlamlığı ve çevikliğine ek olarak, yay ve amortisör performansı ve denge çubuklarının sertliği de dahil olmak üzere süspansiyon parçaları yeni model için hassas bir şekilde ayarlanmıştır. Elektrikli hidrolik direksiyon da tepkisellik için yeniden düzenlenmiştir.
Toyota C-HR'ye kıyasla artırılmış gövde sertliği ve daha düşük ağırlık merkezi sayesinde stabilitede kazanımlar elde edildi. Azaltılmış atalet momenti daha da çevik bir kullanıma katkıda bulunuyor.
Güvenlik ve bağlantı teknolojileri
Toyota C-HR+'ın gelişmiş görünümü ve güç aktarma organları, kapsamlı güvenlik ve araç içi bağlantı için en son teknolojilerle bir araya getirildi.
Tüm versiyonlar, Toyota Safety Sense aktif güvenlik ve sürücü destek sistemleri de dahil olmak üzere kapsamlı Toyota T-Mate özelliklerinden yararlanır. Sürüş, çok çeşitli kaza tehlikelerinin erken tespiti ve sürücünün bir çarpışmadan kaçınmasına yardımcı olmak için frenleme, direksiyon ve güç kontrolünün gerektiğinde otomatik olarak etkinleştirilmesiyle daha güvenli ve kolay hale getirilir.
Kör Nokta İzleme Sistemi, Adaptif Uzun Far Sistemi farları ve Park Destek Freni gibi bir dizi gelişmiş özellik standart olarak sunulmaktadır. Park Asistanı ve Panoramik Görüş İzleme Sistemi, Yüksek sınıf spesifikasyonuna dahildir.
14 inçlik multimedya ekran, tüm Toyota C-HR+ modellerinin standart bir özelliği olacak ve ön kabin tasarımında odak noktası oluşturacak. Navigasyon sistemi, aracın pil şarj durumuna ve mevcut sürüş menziline göre uygun şarj istasyonu seçenekleriyle rotaları hesaplayan özel bir EV rotalama işlevi içeriyor.
MyToyota uygulamasını kullanmak, araç sahiplerinin şarj durumu, şarj süresi, sürüş menzili ve kullanım verileri gibi araçlarının temel özelliklerini izlemelerine ve yönetmelerine olanak tanır.